تردد خودروهای غیربومی

رئیس پلیس راهور تهران گفت: عزیزانی که با پلاک شهرستان در تهران تردد دارند، اگر ساکن تهران هستند طبق قانون باید پلاکهای خود را تعویض کنند اما اگر تردد در حوزه کاری و استان تهران باشد هیچگونه مشکلی ندارد و فعلاً جریمه نمی‌شوند.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از تسنیم، سردار محمدحسین حمیدی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه در حوزه اصلاحات هندسی در تهران باید اقدامات زیادی صورت گیرد، اظهار کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که در تمام معابر، دیگر گاردریلی وجود نداشته باشد لذا برای سال 1400 در پی تداوم بخشیدن به نصب نیوجرسی‌های مفصل‌دار در معابر بزرگراهی هستیم.

رئیس پلیس راهور تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده از پهپاد در شهر تهران برای مدیریت ترافیک و اعمال قانون خودروهای متخلف، افزود: پهپاد برای حوزه جاده‌ای بیشتر مدنظر است و در حوزه شهری در این رابطه فعلاً طرحی نداریم زیرا دوربینها به خوبی کار می‌کند.

وی درباره برخورد با تخلفاتی همچون پوشاندن پلاک توسط وسایل‌نقلیه مخصوصاً موتورسیکلتها بیان کرد: پلیس در این رابطه طرحهای مختلفی دارد البته باید بگویم طرح موتوریار برای تخلفاتی است که توسط راکبان موتورسیکلت صورت می‌گیرد نه جرائمی که توسط آنها انجام می‌شود، حداقل روزی 40 تا 50 مورد برخورد با افرادی صورت می‌گیرد که پلاک وسیله‌نقلیه خود را می‌پوشانند.

این مقام انتظامی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا پلاکهای غیربومی که سالهای سال در تهران تردد داشته، با اجرای محدودیتهای کرونایی، مشمول جریمه خواهند شد یا خیر نیز گفت: تهران نزدیک به چهار میلیون سفر کاری دارد که از حاشیه شهر و شهرستانهای اطرف تهرات به هسته مرکزی استان تهران آمده و به مبدا خود بازمی‌گردنند و عمده ترددهای این وسایل‌نقلیه در تهران صورت می‌گیرد لذا قطعاً در بین این چهار میلیون تردد، پلاکهای شهرستان نیز وجود دارد.

حمیدی خاطرنشان کرد: به همین منظور محدودیتهای کرونایی در شهر تهران برای عبور و مرور و خروج از شهر را در هسته خارج از شهر تهران درنظر گرفتند یعنی گفتند ملاک عبور از تهران، استان تهران یعنی البرز باشد.

رئیس پلیس راهور عنوان کرد: عزیزانی که با پلاک شهرستان در تهران تردد دارند، اگر ساکن تهران هستند طبق قانون باید پلاکهای خود را تعویض کنند اما اگر تردد در حوزه کاری و استان تهران باشد هیچگونه مشکلی ندارد و هیچگونه برخوردی با آنها صورت نمی‌گیرد و فعلا اعمال قانونی برای آنها انجام نمی‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =