صنعت خودرو

این استراتژی چند سال است که در این گروه دنبال می‌شود اما با توجه به شرایط کشور و رقبایی که وجود دارد، درحال‌حاضر با برنامه‌ریزی کاملا حــــــــــساب‌شده و منسجم‌تری حرکت می‌کند

سال‌هاست موضوع شکل‌گیری قطب سوم صنعت خودرو محل بحث متولیان، فعالان و کارشناسان این صنعت است، تا جایی که در سال گذشته این بحث به جلسات مجلسی‌ها و وزارت صنعت کشید؛ درحالی‌که اعضای کمیسیون صنایع مجلس حامی خودروساز شدن کنسرسیومی متشکل از قطعه‌سازان با پلت‌فرمی داخلی بودند، دولتی‌ها یکی از خودروسازان را گزینه مناسب برای کسب جایگاه سوم در صنعت خودرو کشور می‌دانستند.  حال آن‌چنان که مدیران گروه بهمن می‌گویند، این خودروساز بخش خصوصی نیز با پشتوانه سواری‌سازان و تجاری‌سازان زیرمجموعه خود و نیز بزرگ‌ترین مجموعه قطعه‌سازی کشور یعنی صنایع تولیدی کروز، رسیدن به این جایگاه را طی یکی دو سال آینده هدف‌گذاری کرده است.

گروه بهمن که پلت‌فرم ملی شیلر را برای تولید خودروهای باری و مسافری نیمه‌سنگین و سنگین در اختیار داشته و وانت کارا (مزدا) تولیدی آن همچنان سهم قابل‌توجهی از بازار تجاری‌های سبک در کشور دارد، با تجربیات اندوخته از سال‌ها همکاری با خودروسازان ژاپنی همچون مزدا و ایسوز و دیگر خودروسازان معتبر خارجی، قرار است محصولات متنوعی روی پلت‌فرم دیگنیتی و فیدلیتی عرضه کند که در مورد فیدلیتی مجهز به موتور ملی یورو6 تیوان خواهد بود.

بیوک علیمرادلو، مدیرعامل گروه بهمن

استراتژی بهمن رسیدن به جایگاه سوم خودروسازی ایران است

توسعه محصولات و افزایش تولید در سال 99 از دستاوردهای گروه بهمن است. به‌رغم این‌که در سال‌های گذشته به‌دلیل تحریم‌ها با کاهش تولید مواجه بودیم اما در سال 99 تلاش کردیم کاهش تولید را جبران کنیم و در همین راستا محصولات جدیدی را به بازار عرضه کردیم که این مسیر در سال 1400 ادامه خواهد داشت.

افتتاح مدرن‌ترین مرکز خدمات خودرویی توسط گروه بهمن در حوزه خدمات پس‌ازفروش و عرضه محصولات جدیدی همگی بر اساس استراتژی تمایز در گروه بهمن صورت گرفته است. در انتخاب خودرو هم همواره این مساله را رعایت کرده‌ایم. برنامه و استراتژی گروه بهمن کسب جایگاه سوم در صنعت خودرو کشور بوده که این استراتژی چند سال است در این گروه دنبال می‌شود. اما مسلما برای دستیابی به این هدف باتوجه به شرایط کشور و رقبایی که وجود دارد، درحال‌حاضر با برنامه‌ریزی کاملا حساب‌شده و منسجم‌تری حرکت می‌کند.

گروه بهمن که یک مجموعه خودروسازی صددرصد خصوصی است، همواره تلاش کرده؛ در بورس بهترین بازگشت و سوددهی را برای سهام‌داران به‌خصوص سهام‌داران خرد داشته باشد. بهمن همچنین تلاش کرده عملکردش در عرضه محصولات جدید بیشتر از تعهداتش باشد.

طبعا دیگنیتی نیز در کنار سایر محصولات گروه بهمن قرار دارد. اما با این حال سعی کردیم با انتخاب دیگنیتی و فیدلیتی بتوانیم آن میزان سودآوری را که در گزارش‌های مختلف به سازمان بورس متعهد شدیم، جوابگو باشیم و بیشتر از تعهدات قدم برداریم. 

درحال‌حاضر گروه بهمن برنامه‌ای برای اشتراک‌گذاری پلت‌فرم فیدلیتی با سایر شرکت‌ها ندارد، اما در صورتی که بتوانیم در اجزای این پلت فرم اشتراکاتی را ایجاد کنیم و هزینه‌ها را کاهش دهیم، می‌توانیم این همکاری را با سایر خودروسازان داشته باشیم. ادامه همکاری با شرکای سنتی گروه بهمن مثل ایسوزو و مزدا نیز از برنامه‌های گروه بهمن در صورت رفع تحریم‌هاست. ضمن این‌که در همکاری با هاوال و FAW نیز در نظر داریم تا این همکاری را در شرایط بهتری ادامه دهیم. اما در نحوه همکاری با شرکت‌هایی که رفتار خوبی را نداشته‌اند، تجدید نظر کرده و با توجه به تجارب تحریم در نحوه تعاملات با شرکای تجاری دقت لازم را خواهیم کرد. درهرحال، توسعه همکاری با شرکت‌های بزرگ خودروسازی با رفع تحریم‌ها، جزو برنامه‌های اصلی گروه بهمن است و در هر توافقی که با رفع تحریم‌ها انجام شود، به هیچ وجه دستاوردها و تجاربی را که در دوران تحریم به دست آوردیم، کنار نخواهیم گذاشت.

محمد ضرابیان، مدیرعامل شرکت بهمن‌موتور

عرضه محصولات متنوع روی دو پلت‌فرم

سال گذشته در گروه بهمن با رشد تولید و فروش همراه بودیم. همچنین در راستای توسعه محصولات خود با برنامه‌ریزی که اواخر سال 98 داشتیم موفق به عرضه خودرو دیگنیتی اواخر سال 99 به بازار شدیم و امروز از این‌که برنامه زمان‌بندی فروش خودرو دیگنیتی را اعلام می‌کنیم، بسیار خرسندیم. خوشبختانه شرکت بهمن‌موتور در زمینه رعایت حقوق مصرف‌کننده ازجمله کسب رضایت فروش و خدمات پس‌ازفروش شاهد رشد چشمگیری است و توانستیم رضایت مشتری را در این زمینه جلب کنیم. عرضه محصولات جدید از برنامه‌های ما در سال 1400 خواهد بود.

همچنین رشد و تیراژ قابل توجهی را برای سال جدید تدارک دیدیم. گروه بهمن سعی می‌کند محصولاتی که به بازار عرضه می‌کند، با آپشن‌های مختلفی همراه باشد. یعنی با توجه به نیاز مشتریان قابلیت انتخاب آن محصول وجود دارد. به‌عنوان مثال محصول مزدا را در سه تیپ عرضه کردیم. درخصوص محصول دیگنیتی هم برنامه ما این است که عرضه این محصول در دو سطح متفاوت باشد؛ تیپی که درحال‌حاضر عرضه شده، مدل پرایم و مدل دوم که در حال توسعه بوده، مدل پرستیژ است.

مدل پایه یا پرایم دیگنیتی دارای آپشن‌های بسیار مناسبی نسبت به محصولات رقیب خود است. این محصول با توجه به امکانات و آپشن‌هایی که دارد، مورد استقبال مشتریان قرار خواهد گرفت.

درخصوص نمایشگاه ساخت داخل دو محصول فیدلیتی و دیگنیتی هم باید بگویم که تامین‌کنندگان خوبی حضور داشتند. قراردادهایی هم در این زمینه منعقد شد که قطعا عملیاتی خواهند شد. در آن نمایشگاه برای هر محصولی از گروه بهمن که تمایل از سوی قطعه‌سازان وجود داشت، قراردادهایی منعقد شد و ما از زنجیره تامین داخل استفاده خواهیم کرد.

خودروها برای عرضه‌شدن در بازار باید استانداردهای کشور میزبان را پاس کنند. این محصول و دیگر محصولاتی که گروه بهمن برای عرضه برنامه‌ریزی کرده است، محصولاتی هستند که براساس استانداردهای ملی تولید و قابلیت عرضه را خواهند داشت. البته محصولاتی که قابلیت عرضه در داخل کشور پیدا می‌کنند، چون براساس استانداردهای روز دنیا و اروپایی هستند، قابلیت عرضه در کشورهای مختلف را هم خواهند داشت. ما محصول دیگنیتی مدل پرایم را با توجه به شرایط آب‌وهوایی کشور عرضه کردیم.

بر این اساس توان ۱۵۰ اسب‌بخاری که برای این خودرو در نظر گرفته شده، بسیار مناسب است. در سال۱۴۰۰ محصولات متنوعی بر پلت‌فرم دیگنیتی و فیدلیتی تولید خواهد شد که بر مبنای سگمنت و کلاس خودرو دارای ویژگی‌های متفاوتی خواهند بود.

سید امیر میرمنصف، معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن

سفارش‌گذاری قطعات خدمات پس‌ازفروش؛ پیش از آغاز فروش

گروه بهمن در سال‌های اخیر به‌ویژه طی 5سال گذشته به افتخارات خوبی در زمینه تولید و خدمات پس‌ازفروش دست یافته و موفق به کسب رضایت مشتریان شده است. درخصوص فروش و خدمات پس‌ازفروش؛ سیاست بهمن این است از زمانی که خودرو قرار است به فروش برسد، قطعات خدمات پس‌ازفروش را هم سفارش‌گذاری می‌کند. 

بیش از سه‌ماه است که قطعات خدمات پس از فروش محصول دیگنیتی وارد شده و به شبکه خدمات پس از فروش تزریق خواهد شد. گارانتی پایه این خودرو ۳ سال یا ۱۰۰هزار کیلومتر است و مشتریان می‌توانند بسته‌های گارانتی بیشتر را به‌صورت مجزا خریداری کنند. 

دیگنیتی پرایم با قیمت ۷۴۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان و با موعد تحویل فوری و قیمت قطعی به بازار عرضه شده و به دست مشتریان خواهد رسید. زمان آغاز فروش از ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین خواهد بود و مشتریان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت فروش گروه بهمن فرایند خرید این خودرو را طی کنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرید سعیدی IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    سلام.مشخصات فنی دیگنیتی بسیار شبیه به دیگو ۷ هست.تفاوت فقط در گیربکس cvt دیگنیتی هست.به هر حال اختلاف ۲۴۰ میلیون تومانی با ایگو ۷ کار را برای دیگنیتی خیلی ساده می‌کنه.دیگنیتی از ام وی ام x55 هم ارزانتر هست.
  • لوسیمه IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    1 0
    یه دو سه تا دینگو و کوالا و رامکال و سریندی پیتی و از اینا هم میاوردین بد نبو....خخخخخ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =