ساختمان جدید بورس تهران در سعادت آباد

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز شنبه ۲۱فروردین بالغ بر۵۸میلیون سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای این صنعت بورسی باز هم روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، کرمان‌خودرو، رینگ‌سازی مشهد، صنایع ریخته‌گری ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران و تولید محور خودرو منفی خوردند و در مقابل تنها دو نماد بهمن‌دیزل و زامیاد مثبت شدند.

همچنین روز یکشنبه در گروه خودرویی طی ۱۱هزار نوبت معاملاتی، ۱۷۰میلیون سهم به ارزش ۷۸میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر ۲۱۱هزارمیلیاردتومان شد. شاخص‌کل نیز دیروز با کاهش بیش از ۹هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۳۰ هزار واحدی قرار گرفت.

ابلاغیه وزیر اقتصاد به بانک‌ها قدیمی است

بورس تهران این روزها با اوضاع بسیاری اسفناکی روبه‌رو است. در چنین شرایطی وزارت اقتصاد، بانک‌مرکزی و سازمان بورس نیز اقدام موثری درجهت حمایت از بازار انجام نمی‌دهند.

خبری نیز در مورد کاهش نرخ سود سپرده یک‌ساله بانکی به ۱۶درصد و اخطار وزیر اقتصاد به بانک‌ها در مورد رعایت این موضوع منتشر شد، به گفته افراد مطلع، مربوط به یک ابلاغیه قدیمی وزیر اقتصاد به بانک‌ها و برای سال گذشته است. از سوی دیگر، بانک‌ها می‌توانند با توجه به ابزارهایی که در اختیار دارند، این مصوبه را دور بزنند. بنابراین این موضوع نمی‌تواند تاثیر مثبتی روی بورس بگذارد.

قفل شدن نمادهای بورس در صف فروش

بسیاری از کارشناسان معتقدند؛ ادامه اجرای دامنه نامتقارن بورس باید هرچه زودتر متوقف شود. زیرا در چنین شرایطی نقدشوندگی بازار از بین رفته و بیشتر نمادهای بورس در صف فروش قفل هستند؛ چراکه تقاصایی برای آن‌ها وجود ندارد. با توجه به این موضوع، بورس برای بیرون‌آمدن از وضعیت فعلی نیاز به محرک‌های قوی‌تری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =