کد خبر: 234070
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
محدوده طرح ترافیک

ای کاش با مدیریت درست و برنامه‌ریزی‌های میان ‌مدت از امروز به فکر مدیریت حمل‌ونقل و ترافیک شهری برای کنترل ویروس کرونا باشیم . زیرا این طورکه پیداست مبارزه با این ویروس منحوس به این زودی‌ها پایان نمی‌پذیرد

به گزارش « اخبار خودرو » ، علی زراندوز در سرمقاله امروز (چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ ) روزنامه دنیای خودرو، به موضوع « وعده‌ هایی که از یاد رفت...  » پرداخت.

عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

«شهرداری تهران از لغو طرح ترافیک تا پایان مبارزه با کرونا و مهار این بیماری خبر داد.» آنچه خواندید وعده‌ای بود که سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اواخر فروردین سال گذشته اعلام و تاکید کرد اگرچه با این کار ترافیک افزایش می‌یابد اما اولویت با بهداشت و سلامت مردم است و ترافیک و آلودگی هوا در اولویت بعدی قرار دارد. اما مسئولان شهری که گمان نمی‌کردند کار مبارزه با کرونا تا فروردین سال بعد  نیز طول بکشد، کم‌کم ساز افزایش ترافیک و آلودگی هوا را با لغو محدودیت‌های ترافیکی کوک کردند.

کاهش درآمدهای شهرداری ناشی‌از شیوع ویروس کرونا، افزایش هزینه‌ها در حوزه نگهداری ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ضدعفونی آن‌ها ازجمله مواردی بودند که موجب شد سال گذشته رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در صحن شورای شهر به شهردار پایتخت برای بخشش غیرقانونی عوارض ورود به محدوده‌های طرح ترافیک تذکر دهد تا پیروز حناچی برای بخشیدن عوارض ورود به محدوده‌های طرح‌ترافیک بدون مصوبه شورای شهر مورد سوال قرار بگیرد.

البته این را هم نباید فراموش کرد که شهرداری تهران برای چرخاندن چرخ خدمات شهری به این درآمدها متکی است و بدون حمایت از سوی دولت، عملا امکان قطع این منابع وجود ندارد.

این مقدمه طولانی نشان می‌دهد شاید مسئولان شهری هم از اهمیت لغو طرح‌ترافیک برای خلوت شدن وسایل حمل‌ونقل عمومی و فروکش کردن سرعت چرخش ویروس کرونا مطلع باشند ولی واقعیت‌های موجود در مدیریت شهری برای آنها چاره‌ای جز مقاومت برای لغو نشدن طرح‌ترافیک باقی نگذاشته است.

ای کاش با مدیریت درست و برنامه‌ریزی‌های میان‌مدت از امروز به فکر مدیریت حمل‌ونقل و ترافیک شهری برای کنترل ویروس کرونا باشیم. زیرا این طورکه پیداست مبارزه با این ویروس منحوس به این زودی‌ها پایان نمی‌پذیرد ... اتفاقی که اگر فروردین ماه سال قبل رخ می داد، شاید الان آمار مرگ‌ های کرونایی ما این اعداد هولناک نبود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =