کد خبر: 234088
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۱
تعرفه عوارض خودرو

عوارض شهرداری به آن عوارضی گفته می‌شود که مثلاً برای کنترل آلودگی هوا در شهر تردد می‌کنید، اما عوارض سالیانه شهرداری به عوارضی گفته می‌شود که هر خودرو باید در هر سال بر اساس فرمول تعیین شده پرداخت کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،پرداخت عوارض سالیانه خودرو می‌تواند موجب بهبود کیفیت خدمات ارائه شده توسط شهرداری‌ها شود که در شهرهای بزرگ و کلان‌شهرها، خود را در قالب طرح ترافیک، طرح آلودگی هوا یا همچنین پارک حاشیه‌ای هم نشان می‌دهد که پرداخت عوارض سالیانه آنان می‌تواند باعث بهبود کیفیت خدمات ارائه شده در شهر شود.

عوارض شهرداری خودرو برای چیست؟

عوارض شهرداری خودرو را می‌توان از جمله عوارض و مالیات‌های شهری‌ به شمار آورد که مجموع آنان صرف هزینه‌های مدیریت و نگهداری و یا بهبود بخشیدن به شهرها و خیابان‌های آن می‌شود و پرداخت نکردن آن از سوی شهروندان، گاهی اوقات ارائه خدمات شهری و درآمدهای ثابت شهرداری را به وقفه می‌اندازد.

تا به امروز به دلیل ضعف‌های ریشه‌دار مدیریتی و عدم ایجاد اطمینان در بین شهروندان که شامل کاستی‌ها در فرهنگ‌سازی این امر نیز می‌شود، همه دست به دست هم داده تا دریافت این عوارض و مالیات‌ها به عنوان دریافت پول‌های اجباری از مردم در ذهن شهروندان کاشته شود که تنها پس از ترخیص خودرو از پارکینک تسویه حساب شده و از آنان دریافت می‌شود.

تفاوت عوارض شهرداری و عوارض سالیانه شهرداری

دقت داشته باشید که عوارض شهرداری به آن عوارضی گفته می‌شود که مثلاً برای کنترل آلودگی هوا در شهر تردد می‌کنید، اما عوارض سالیانه شهرداری به عوارضی گفته می‌شود که هر خودرو باید در هر سال بر اساس فرمول تعیین شده پرداخت کند.

تعرفه عوارض خودرو 1400

با همه مشکلاتی که به آنان اشاره کردیم، در تبصره ۶ ماده ۴۲ از فصل نهم قانون مالیات بر ارزش ‌افزوده آمده است که مالکان وسایل نقلیه موظف هستند تا عوارض خودروی خود را سالیانه پرداخت کنند. باتوجه به جزییات این تبصره، مبنای محاسبه این عوارض بر اساس آخرین مدل خودرو بوده و برای خودروهای تولید داخل قیمت فروش کارخانه مد نظر قرار می‌گیرد، اما برای خودروهای وارداتی مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی آن محاسبه می‌شود.

تا پیش از سال 1398، تعرفه عوارض به میزان 0.1 از قیمت خودرو محاسبه می‌شد و این نرخ از ابتدای سال 1398، با رشد پنجاه درصدی همراه شد و به 0.15 درصد از قیمت خودرو افزایش پیدا کرد. در مثالی اگر خودروی شما تا پیش از سال 98 ارزشی معادل 100 میلیون تومان داشته است، تا پیش از سال 98 معادل 100 هزار تومان عوارض سالیانه داشته و بعد از سال 98، معادل 150 هزار تومان عوارض سالیانه دارد که با این وجود باز هم تعداد زیادی تمایل به پرداخت آن ندارند.

جالب است بدانید که عوارض شهرداری خودرو در سال 1400 با افزایش چشمگیری مواجه شده و گاهاً در بعضی از خودروها، این عدد به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

تنها اهرم فشار به منظور پرداخت عوارض سالیانه خودرو، جریمه ۲ درصدی دیرکرد پرداخت آن خواهد بود که به نظر نمی‌رسد تاثیر چندانی در ایجاد انگیزه یا ترس برای پرداخت این مالیات به وجود آورده باشد. در صورت عدم پرداخت عوارض سالیانه در موعد مقرر با استناد به ماده ۴۶ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، به ازای هرماه تاخیر همان جریمه دو درصدی که اشاره شد به اصل مبلغ افزوده می‌شود.


جدول عوارض خودرو در سال 1400

در جدول زیر عوارض بعضی از خودروهای موجود در بازار آمده است.
 

خودرو مدل عوارض خودرو در سال 1400
پژو پارس سال 1387 1.605.000 ریال
رنو پارس تندر 1396 3.000.000 ریال
تویوتا پرادو GX 2005 29.250.000 ریال
تویوتا یاریس صندوقدار 2014 9.150.000 ریال
تویوتا پریوس 2017 11.850.000 ریال
تویوتا کرولا GLI 2005 7.650.000 ریال
رنو مگان اتوماتیک 1389 4.575.000 ریال
میتسوبیشی ASX 2018 14.700.000 ریال
دی اس 6 2018 18.000.000 ریال
لکسوس RX350 2012 35.250.000 ریال

استعلام و پرداخت عوارض سالیانه شهرداری خودرو

عوارض شهرداری خودرو را می‌توان به صورت حضوری و مراجعه به دفاتر خدمات شهری و یا با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی پرداخت کرد و هر فرد بنا به توانایی و سلیقه خود می‌تواند یکی از راه‌های تعیین شده را برای پرداخت عوارض خودرو انتخاب کند که جزییات آن در زیر آمده است.


پرداخت اینترنتی عوارض شهرداری خودرو

پیشرفت‌های تکنولوژی باعث شده تا اکثر کارهای مهم اداری و یا بانکی را بتوان در خانه و با استفاده از تلفن همراه یا کامپیوتر انجام داد.

از ساده‌ترین روش‌های پرداخت عوارض الکترونیکی شهرداری خودرو می‌توان به استعلام شماره پلاک خودرو و مشاهده سابقه و عوارض قابل پرداخت خودرو در سایت cartax.tehran.ir اشاره کرد که از طریق اینترنت امکان پذیر شده است. همچنین اگر خودروی شما در سایت "تهران من" به آدرس my.tehran.ir نیز ثبت شده است، در همان سایت عوارض سالانه نیز مشخص می‌شود.

با وارد کردن شماره پلاک خودرو و شماره همراه به طور اختیاری، می‌توانید به سادگی عوارض خودرویتان را پرداخت کنید. برای پرداخت این عوارض که به صورت اتوماتیک برای هر خودرو ثابت صادر شده است، دانستن شماره VIN لازم خواهد بود که بر روی کارت شناسایی خودرو نوشته شده است. همان حروف و شماره‌های 17 کاراکتری که با حروف IR شروع شده و پس از آنان اعدادی به صورت عمودی در ادامه به ثبت رسیده است. علاوه بر این در برگه مالکیت سبز خودرو نیز در همان بخش اول به ثبت رسیده است.


نحوه پرداخت عوارض سالیانه خودرو

اگر به اینترنت، تلفن همراه هوشمند و یا کامپیوتر دسترسی ندارید و به هر دلیلی قادر به پرداخت اینترنتی نیستید و یا حتی اگر به اطلاعات نمایش داده شده یا میزان مبلغ بدهی اعلام شده در سامانه معترض هستید، می‌تواند با در دست داشتن مدارک مالکیت خودرو به دفاتر خدمات الکترونیک شهر یا نزدیک‌ترین شهرداری محل سکونت در شهرستان‌ها مراجعه کنید و پرداخت حضوری عوارض اتومبیلتان را انجام دهید.

مدارک لازم برای پرداخت عوارض سالیانه خودرو به شهرداری شامل موارد زیر می‌شود:

- برگ سبز خودرو یا همان سند مالکیت ماشین

- کارت ملی مالک خودرو

- اسناد پرداختی عوارض گذشته

منبع : خودروبانک

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 89
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • شاهد IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    82 5
    با سلام اصولا این عوارض گرفتن رسما غیر قانونی هست و ملت نباید پرداخت کنند لطفا این مطلب رو منتشر کنید که ملت از حق و حقوق خودشون اطلاع داشته باشن... و اون اینه : زمان احمدینژاد یه طرحی رو اجرا کردند به اسم ارزش افزوده و اساس کار این بود که بجای اینکه هر اداره و ارگانی به عناوینی همچون عوارض از ملت پولی میگیره و عادلانه هم نیست و قرار شد روی میزان مصرف کالاها ارزش افزوده گرفته بشه و تمام این عوارضها جمع بشه که براساس میزان مصرف اونی که برخوردارتر هست بیشتر پرداخت کنه و درمورد خودرو هم آنهایی که مثلا بیشتر تردد میکنن بیشتر هم مصرف میکنند و بیشتر هم پرداخت اما با اینکه ارزش افزوده به ۹درصد رسیده یعنی صقفی که قانون تعیین کرده اما ادارات وشهرداریها هنوز دارن این مبلغ غیرقانونی رو از ملت میگیرند #التماس-تفکر #التماس-انتشار
    • پویان IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      18 0
      کاملا موافقم و درست حرف ایشون
  • فرهنگ IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    49 3
    سلام. مرجع تصويب اين افزايش كيه؟ چرا انقدر گران كردن؟ دو برابر نسبت به پارسال!!!!! كرايه ها را كه 35 درصد اضافه كردن. عوارض را دو برابر كردن
    • حسن IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      5 0
      آخو بگو ...حقوق امسال ده درصد افزایش دادین بعد عوارض که پول زوره و غیر قانونی باید ۳۰۰ درصد افزایش بدین خدا لعنتتون کنه
  • رسول IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    42 2
    متاسفانه ۹۹/۹ درصد مردم از ارزش افزوده اطلاعی ندارند ارزش افزوده در همه جای دنیا مربوط به تولید کننده است نه مصرف کننده مثلا یک تولید کننده یک قطعه فلزی را که مثلا از نظر قیمت ۱۰۰۰ تومان است تبدیل به یک وسیله می‌کند و آن را در بازار به قیمت ۵۰۰۰۰ تومان می‌فروشد در اصل سودی برابر ۵۰۰۰ درصد داشته و با این کار ارزش واقعی آن فلز را افزایش داده . حالا نمیدونم چرا این ارزش افزوده را از مصرف کننده می‌گیرند الله اعلم
    • جعفری IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      18 3
      مالیات ارزش افزوده برای حمایت از تولید کننده ایجاد شده است و فقط شامل حال مصرف کننده می شود. برای همین تولید کننده مالیات ارزش افزوده پرداخت نمی کند. واسط ها در زمان خرید پرداخت می کنند و در زمان فروش دریافت می کنند اما آخرین خریدار که مصرف کننده است پرداخت می کند. بنابراین ملاحظه می کنید که در عمل مالیات را فقط آخرین نفر که مصرف کننده نهایی است پرداخت کرده است.
  • فرزاد IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    25 4
    هرچی سرمون بیاد حقمونه........ تمام
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
      15 1
      خدا خيرت بدهد حتي كشورهايي كه مخترع اين ارزش افزوده هستند هم بروي مواد اوليه غذايي ماليات نميگيرند، من اينجا آرد ساده گندم خريدم در كمال وقاحت روش زده قيمت باضافه ارزش افزوده
    • اکبر IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      6 0
      بله واقعا
  • مصطفی IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    27 4
    طبق فتوای علما گرفتن دیر کرد حرام است ومتاسفانه این پول در کل شهرداری پخش میشه وکارمندان بی گناه این مجموعه نیز ازاین مولها ارتزاق میکنند بهتره به اصل اسلام برگردیم وپول یا مفت از خلق الله نگیریم و مال خود رو به حرام مخلوط نکنیم
  • سعید IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    11 2
    خیلی خیلی خیلی خیلی گرونه
    • Amo IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      6 1
      یادت رفته کلاه شرعی هم داریم داداش. جایی زندگی میکنه چند ساله تو خاک و خول آسفالت نشده کوجه و خیابون چرا باید عوارضی بدم که هیچ تاثیری نداره . خدا ازشون نگذره یک جارو صد بار آسفالت میکنن ولی چون پایین شهر هستیم باید تو خاک زندگی کنیم .
  • بهروز IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    9 1
    این دریافتها همه مدیونی داره و به ملت مدیون هستید
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    14 4
    بنده هیچ اطلاعی از پرداخت عوارض نداشتم و هیچ وقت پیامی برای پرداخت عوارض سالانه خودرو دریافت نکردم تا این که خودم دنبال آن رفتم و در کمال ناباوری با یک میلیون عوارض سالانه مواجه شدم که نصف آن جریمه یا همان ربا بود. رباخواری این سیستم کاملا علنی شده و هیچ کی هم پاسخگو نیست اما شک ندارم که ظلم ظالم پایان خواهد یافت. خداوکیلی کجای این سیستم اسلامی است؟؟؟؟؟؟
  • حسین IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    18 2
    عوارض سال 99 ماشینم 80هزازتومان بوده عوارض امسال 242 هزارتومان یعنی سه برابر. واقعا کی باید به داد مردم برسد . چند جور عوارض میگیرند تازه ماشین وسیله کارم هست سرمایه نیست تازه هرسال مستهلک میشه .
  • علی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    15 32
    نمیتونین با این شرایط لطفا از ایران برید
    • م IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      6 5
      ایران جای امثال شماست فقط
    • حسین IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
      17 8
      حرف مفت نزن . من شهید دادم تومیگی از ایران برو
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      5 3
      امثال شما لیاقت غصب خاک کشور را ندارید و کشور را ارث بابا حساب می کنید شما بروید چون لیاقت شما ایران پاک نیست
    • آریا IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      4 1
      امثال شما اینجا اضافی هستید،شما برید بیرون
    • سیاوش IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      3 0
      ما بریم که کشور دست شما برادران و خواهران سایبری بیوفته‌ افسران جنگ نرم ترکیبی.
    • بنده خدا IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      0 0
      ...بااین طرزتفکرت، مردم ازخونه خودشون جائی نمیرن،شمابروکه درکت همینقدره
  • لمیر IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    4 3
    با سلام.مگه نمیگن در ۱فصل ۲۰ روز میشه تردد کرد در طرح آلودگی هوا؟پس چرا من ۱بار تردد کردم ۵۲۵۰۰ عوارض شهرداری اومده برام؟
  • امید IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    5 1
    پژو ۲۰۶ مدل ۸۲. بدون پیرمرد سال قبل و همش به طور کامل پرداخت شده. .... میگن ماشینت قدیمیه بابت سال ۱۴۰۰. ۴۰۰/۰۰۰ تومن عوارض گرفتن بعد رو برگه نوشتن بدهی قبل به زنه میگم کو من تا ۱۲/۲۹ تسویه کردم جوابی نداره بده
  • محمد IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    4 1
    پول زور خوردن نداره . دو میلیون عوارض گرفتن برای 12 سال . مالیات بر موادغذایی که جای خود . کجای دنیا بر روی نان مالیات میگیرن . با این همه درآمد که دولت داره . حرام اندر حرام
  • مجتبی IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    11 1
    این پولها از گوشت سگ حرومتر هست که از ما مگیرید
  • احمد مهدی هاشمی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    5 0
    عوارض پراید دوگانه مدل 86 رو که دو سال 99 و 1400 رو امروز تاریخ 28/4/1400 پرداخت کردم 348 هزار تومان واقعا چرا!!!
  • بهروز IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    7 4
    با درود چند تا سوال: 1- هزینه عوارض شهرداری برای خودرویی كه شما صفر از كمپانی خریداری می كنید برای همان سال در محاسبات قیمت تمام شده توسط خودروساز محاسبه شده و از خریدار بدبخت دریافت میگردد. این بدان معنی است كه عوارض همان سال خودرو پرداخت شده است. حال اگر شما همان روز قصد فروش خودرو را بكنید بایستی بروید و مجددا هزینه عوارض خودرو را برای آن سال پرداخت كنید. این پول حرام دوم برای چیست؟ كسی میداند راهنمایی كند. 2- طبق توضیحات نه چندان كامل اعلام میشه كه عوارض دریافتی صرف هزینه‌های مدیریت و نگهداری و یا بهبود بخشیدن به شهرها و خیابان‌های آن می‌شود. اگر این را درست تصور كنیم، منطق اختلاف عوارض پرداختی بین یك خودروی 100 میلیون تومانی با یك خودروی 1 میلیارد تومانی را چطور توجیه می كنیم؟ آیا شهرداری به آن مالك خودروی 1 میلیارد تومانی خدمات ویژه می دهد؟ مثلا جای پارك مجانی؟ شستشوی خودروی مجانی یا هر چیز دیگه.... لطفا این را هم توضیح بدهید. سپاس
  • پراید IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    10 1
    یه روزی میاد که .... تا اون روز هر بلایی که دوست دارید به پا کنید
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    4 1
    عوارض دنا سال ۹۸ و ۹۹ شده ۲۰۰تومن و سال ۱۴۰۰ شده ۳۴۵ هزار یعنی چهار برابر بابا یه لگن ایرانی مگه چیه که عوارضش چهار برابر شده این چه قانونیه
  • جعفری IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    3 0
    مالیات ارزش افزوده به کالاها و خدمات تعلق می گیرد به این ترتیب که در زمان خرید کالا یا خدمات علاوه بر مبلغ اصل مثلا 9% مالیات ارزش افزوده نیز باید پرداخت شود اما شامل عوارض خودرو یا جریمه نمی شود. اگر چنین موضوعی صحت داشت باید مبلغ مالیات درج می شد و مبلغ مالیات ارزش افزوده آن نیز ذکر می گردید که می بینیم اینطور نیست. اساسا مالیات ارزش افزوده فقط به منظور ایجاد یک امتیاز برای تولید کننده کالا یا خدمات بوجود آمده است.
  • افروغ IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    5 1
    واقعا این پولا زوره حرام هستن اینا
  • سجاد IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    4 0
    امروز رفتم تعویض پلاک از سال 93تا1400از بنده یک میلیون و دویست هزار گرفتن برای عوارض شهرداری!!!این دیگه چه غده سرطانی اضافه شده!!!پرداخت هم برای نقل و انتقال اجباری شده
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 0
    ب معنی واقعی ...
    • A IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      2 0
      پرداخت عوارض شهرداری به عهده خریداره یا فروشنده؟ پرداخت مالیات نقل و انتقال چی؟ ممنون میشم جواب بدین
  • محمد IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    3 2
    توی اخبار تورم تک رقمیه همه چیم گل و بلبله ولی وقتی میری عوارض بدی میبینی ۴۰۰ درصد اضافه شده بعد هیچ مسئولی نیست اینو ببینه؟ چطور یه کاسب ۱۰ درصد گرون میکنه ۱۰ تا تعزیرات میریزه سرش میگه نباید گرون کنی ولی شهرداری رو چه حساب ۴۰۰ درصد افزایش داره و هیچکسی صداش در نمیاد؟ مملکت اسلامیه؟ این پولای زور حلاله که از مردم میگیرین؟ جریمه دیرکردشم ماهانه حساب میکنین؟ ربا نمیشه؟
  • سعید IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    4 0
    آیا هیچ مرجعی رو این افزایش صددرصدی عوارض نظارت نداره یا خودشونم شریک که کاسبی‌ان؟ چطور حقوق کارگران و کارمندان بیست درصد اضافه میشه و عوارض شهرداری صددرصد!!!
  • سحر IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    1 2
    برای ترخیص ماشین از پارکینگ ۷۰۰ هزار تومان از من عوارض گرفتن!!! این پول زوره ... حرومتون باشه
  • وحید IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    برا توسان ۲۰۱۳ برا سال ۹۹ و ۱۴۰۰ سه ملیون دویست عوارض دادم.اخه این چه وضعیه درست کردن برا مردم.اسمشم گذاشتن مملکت اسلامی.پول زور میگیرن از مردم.دستمونم به هیچ جا بند نیست .... تاریخ ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
  • بابک IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 1
    واقعا اینه حکومت عدل علی و حامی مستضعفان؟ مگه مردم چقدر درآمد دارن که راه میری نفس میکشی باید مالیات بدی؟ آدم یاد کارتون رابین هود میافته!!! خجالت بکشین واقعا
  • سینا IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    1 0
    سلام.. من رفتم واسه خودرو سوناتا 2014 عوارض بگیرم گفت میشه 1300..بعدش گفت بعدازظهر بهم زنگ بزن.. بعش زنگ زدم گفت آقا کمش میکنم نصف نصف.. امروز ازم گرفته 940 هزار رو برگه هم نوشته 600 پرداخت شده.. این جریانش چیه.. کسی میدونه؟
  • علی IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    2 1
    من بابت عوارض 99و1400 مبلغ 400هزار عوارضی اونمتوشهرستان کوچیک دادم. چطورمحاسبه شده
  • Sh IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    2 1
    نماينده انتخابات میکنید برود مجلس قانون ترکه کردن تصویب کنند مردم بیچاره فردا یکی میاد همه پولارو رو اختلاس میکنه میره کانادا
  • محمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    1 2
    تانک مدل ۹۰ عوارضش چقدره پرداخت کنم ....
  • مهدی IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    2 1
    ...تر از شهرداری هیچ ارگانی زاییده نشده .خونه می‌سازیم باید باج بدیم درب حیاط رو بزرگ کنیم باج بدیم کنتر می‌گذارند بابت آسفالت باید باج بدیم عوارض پرایدم از سال 90تا امروز شده 650 مگر از بنزینی که من میزنم از روغنی که عوض میکنم از بیمه ثالث دوبرابر در میاری بازم سیر نمیشید در آمد صفر . خیلی ...
  • رضا IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 0
    تاریخ 1400/8/17 در یکی از دفاتر پیشخوان بندرعباس عوارض شهرداری سال 1400 دو خودروی سواری را پرداخت کردم و بابت هر خودرو مبلغ 35 هزارتومان حق الزحمه دریافت کرد . آیا این پول زور نیست ؟ مبلغ عوارض پراید صد هزارتومان و حق الزحمه دفتر 35 هزارتومان شد .
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      2 1
      دوست عزیز شما عوارضت اگه ۳میلیون تومان هم اگه شد اون دفتر ازت ۳۵ میگرفت اون دفتر همونقد کار انجام میده برا عوارض ۱۰۰ تومانی برا ۳میلیون هم انجام میده تاره از اون ۳۵ هزارتومان ۱۷ تومان حق کانون ارزش افزوده بده
  • مجید IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    متاسفانه حق و حقوق قانونی خودمون رو که تو این مملکت نمیدن جای خود؛ با بی عدالتی تمام با امثال عوارض و مالیات ارزش افزوده و هزار جور داستان دستشون تو جیب مردمه.
  • مصی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    حرومتون باشه ما راضی نیستم . شماها .... امیدوارم تو آتش جهنم بسوزید . لعنت به شماها . نابود بشید انشالله
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    سر خودتون درد نیارید اینجا باید هزار جور عوارض و مالیات وباج و...به همه ادارات پرداخت کنید زوره هیچکاری هم نمیتونی بکنی خودم سه سالی هست عوارض ماشینم از ۳۰۰هزار تومن رسیده یه یک میلیون و ششصد هزار تومن مبنای محاسباتشون هم الکیه فقط میخوان یه طوری کمبود بودجه را از جیب من جبران کنند بیست ساله کار میکنم فقط تونستم همین ماشین را بخرم بسکه تورم داریم و باج میدیم
  • مهدی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    2 0
    من برج ۸ امسال یه سمند گرفتم که روز تعویض پلاک عوارض شهرداری صفر بود ولی امروز به شماره پلاکم نزدیک ۵۸۰هزارتومن پیام عوارض برام اومده پلاک ۴۴ بهم دادن اولین پلاکم هست ممکنه مربوط به این پلاک قدیمی باشه؟
    • Mra IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      0 0
      عوارض برای پلاک نیست فقط برای خودرو یا وسیله نقلیه میباشد شماره vin شماره موتور و شاسی مهم میباشد نه شخص نه پلاک عوارض قبلی شمایا پرداخت نشده یا ثبت نشده درسال فقط یکبارعوارض خودرو گرفته میشود و مفاصا تا پایان سال اعتبار دارد مثلا ۲۹ /۱۲/۱۴۰۰
  • سید محمد محمدپورنارنجی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    1 0
    ظلم پایدار نخواهد ماند
  • ههه IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    دیروز رفتم برای پژو 2000مدل 81که از سال 94 عوارض ندادم میگه یک میلیون هشتصد هزارتومان عوارض خودرو هستش. میگم چرا اینقدر آخه میگه جریمه خورده.. مگه جریمه ب عوارض شهرداری خودرو میخوره. مگه میشه قیمت اینقدر باشه؟ مگه قیمت این ماشین چنده که بخوام اینقدرپول یا مفت بدم
    • Mra IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      0 0
      برادر خودرو زیر مدل ۹۰ فرسودگی بهش میخوره خودرو شما ۹سال فرسودگی داره متاسفانه هرسال باید برای سالهای فرسودگی پولی پرداخت کنید یکی ازقوانین مجلس خودرو جایگذینی هم نمیدن کلا افرادی که اینکاره نیستن قوانین تصویب میکنن متاسفانه ...
  • Mra IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    باسلام به همه دوستان لطفا ازسامانه تهران من که باموبایل قیمت عوارض رو نگیرید چون وقتی به شهرداری مراجعه میکنید سیستم قفل شده است ... حتما برای پرداخت عوارض حضوری به شهرداری ها مراجعه کنید تا مشکلاتی از قفل شدن صفحه یا کم و زیاد مبالغ پیش نیاید باتشکر مشغول در بخش عوارض خودرو شهرداری ...
  • M IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 0
    سلام عوارض جک اس ۵ سال ۹۸،۹۹،۱۴۰۰ چقدر میشه کسی اطلاع داره
  • رمضانی IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    2 0
    ما که راضی نیستم الهی که خوردنشان نشه الهی که نفله بشن
  • شهل IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    1 0
    خدا لعنتتون کنه..اخه ازچندجامون عوارض ومالیات میگیرید..ازحقوقمون مالیات کم میکنید..هرجااا میریم بایدمالیات بدیم الانم نوبت عوارض ماشیناشده..پول حرامه..
  • M.A IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 1
    سلام من یه ماشین بسترون بی ۵۰ آف دارم مدل ۹۵ و هر سال عوارضشم پرداخت کردم چند وقت پیش خواستم عوارض امسالشو پرداخت کنم ازطریق برنامه تهران من حدودا ۲۷۰هزار تومان اون موقع پرداخت نکردم حالاچند روز پیش خواستم پرداخت کنم زده ۴۹۵هزار تومان خواستم ببینم چرا اینجوری شده تو یکماه مگه چی شده که دو برابر شده البته مال ماشین دوستام و که همون موقع زده بودیم مثال ۳۷۰هزار بود الآنم همین مبلغ ۳۷۰هزار تومان بود
  • kam IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    سال 1401 و به بعد سال مالیاتها و عوارض هاست از الان خودتئن ر آماده کنین که بودجه رفته به اون سمت یعنی تامین مخارج دولت از جیب ملت و این یعنی ماها خودمون باید تصمیم بگیریم که چی به سرمون بیاد
  • مجید IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    1 0
    فقط خوش بحال آن کسی که یا از این کشور رفت یا فوت کرد خوداش را راحت کرد... امروز یک پراید ۸۶ دوگانه فروختم دیگه خجالتم میگره بگم چقدر عوارض وجریمه کرونا از دستم رفته
  • م IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 0
    عوارض سال ۱۴۰۰ حدود ۲/۵ برابر شده ! من سال پیش ۱۳۰۰۰۰ تومان دادم ، امسال دیدم ۳۰۰۰۰۰ تومان چه خبره؟؟!! شهرداری های ... از مردم میکنه، مردم از خودشون
  • مرتضی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    1 0
    سلام سال به سال دریغ از پارسال... چه گلی به سر این مردم زدید که دنبال گام دوم هستید...
  • بهمن مرادی IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 1
    پراید مدل ۸۰اوارز چقدرباید پرداخت کنم از۹۶تا الان پرداخت نشد
  • علی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    3 0
    ام وی ام 315 مدل 91 عوارض 412هزار تومن چه خبرتونه چه مرگتونه
  • سعید IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    2 0
    سلام نطرات تعدادی از دوستان را مطالعه کردم، اکثریت دل شون خون هست، متاسفانه کارد به استخوان رسیده . ماشین من ام وی ام ۳۱۵ ، مدل ۹۴ است. استعلام عوارض گرفتم واقعا برام عجیب بود، پارسال ۱۸۵ولی امسال ۴۱۲ هزار تومان
  • مطالبه گر IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    باسلام، درخصوص ارزش افزوده روی موادغذایی و لوازم خانگی و صنعتی و... اصلا به این‌ شکل که از مردم بخوان بگیرن کار اشتباه و غلطی است که بایستی اصلاح بشه. در قضیه تعویض پلاک هزینه هنگفت و اضافه ای را مردم در دفترخانه اسناد رسمی پرداخت میکردن و با ورود باقدرت دادستان کل کشور بعنوان مدعی العموم که الحمدلله چندماهی است که مردم فقط برگ سبز را بعنوان سند نقل و انتقال قبول کردن و از دادن هزینه میلیونی خلاص شدن. در قضیه افزایش بی رویه عوارض شهرداری اگر خبرنگاران تهیه گزارش داشته و از اخبار پخش شود حتما دادستانی کل کشور و دیوان عدالت اداری ورود پیدا کرده و قوانین به نفع مردم تغییر خواهد کرد انشالله.
  • فرهاد IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    من چند روز پیش عوارض ساندرو استپ وی اتوماتیک سال99 پرداخت کردم با هزینه پیشخوان 500هزار تومان شد در حالیکه پارسال حدود 200 تومان بود.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    این پول حرومه بی انصافیه مگریه کارگریاکارمندیابازنشسته چقدرمیگیره کی این قانون روضع کرده خداازسرتون نگذره
  • حسین IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    سلام من یکم اسفند سال ۱۴۰۰ ی کوییک تحویل گرفتم و ۲۳ اسفند فروختم آیا عوارض سال ۱۴۰۰ باید بپردازم ؟ خودرو صفر که یک ماه تحویل گرفتم تو این بیست روز تو پارکینگ بوده بهش عوارض تعلق میگیره ؟
  • علیرضا IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    تورم مگر 100درصد بوده که عوارض شهرداری رو دو بررابر کردند ؟؟ دولت افزایش حقوق ها رو خیلی کمتر از مقدار تورم افزایش داده ولی موقع پول گرفتن چند برابر تورم از ملت پول میگیره
  • فرزاد دهقان IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    پول زور، گرانی بیداد می‌کند، مسؤولین به فکر پرکردن خزانه ها و خوردن هستند، عوارض خیلی گران شده و منطقی نیست آنهم نسبت به درآمدها، دیرکرد که شرعا هم حرام است. نگیرید بخدا، ظلم میکنید.
  • محمد IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    وقتی قیمت خود ماشین سالی دو برابر میشه دیگه به چه حقی درصدشم دارن اضافه میکنن!!! از ماست که برماست
  • صفر همه IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    2 0
    گور پدر همه شون...فقط مونده برای نفسکشیدن هم پول بگیرند.....
  • امین IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    سلام دوستان، جسارتا عوارض شهرداری پارس تیوفایو مدل 99 برج 10، تا امسال 1401، عوارض این دو سال چقدر میشه؟!؟ سالی چقدر عوارض شهرداری پارس تیوفایو هست؟!(در شهرهای کوچک یا متوسط) ممنون میشم اگر کسی بهم پاسخ بده
    • سعید بامبرز IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      0 0
      دوست عزیز زیر 400هزارتومان نمیشه
  • علیرضا IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 0
    مالیات خدا تومن عوارض چند برابر خدا لعنت کنه باعثو بانیش را
  • مسلم IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    اینم یکی از هزار تا چیزاییه که قرار بود به مردم بدن ولی الان از هر طرفی بچرخی باید ...
  • محمد فروزنده IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    واقعا دیگه راهی مونده که مردم را یک جوری دولت درست نکرده باشه از هر طریقی شده فقط فکر چاپیدن مردم بدبخت هستید ...خرج سند را برداشتید عوارض شهرداری و مالیات را صد برابر کردید هر کی میره این پولهای مفت را میده میگه ........... روزانه چقدر شما مردم را مثل گاو میدوشید
  • ذوالفقار علی IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    0 0
    برای پراید هاچبک حدود نیم میلیون تومان عوارض شهرداری میگیرن. خدا لعنتتون کنه. هر روز صد هزار بار نفرینتون میکنم. لعنت بهتون. به والله حرامه حرامه حرامه شهر که داغونه همه آسفالتا افتضاحن اینقدر هم مالیات میگیرین ...
  • علی کلهر GB ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    کدوم خدمات رو شهرداری در عوض پراخت عوارض ارائه داده،چاله و چوله های خیابون سالانه که هیچ ،ماهانه ما رو مجبور به تعمیر جلوبندی و تعویض بلبرینگ چرخ میکنه،،خیابونها هم که فقط جای یه ماشین دارن،یا سطل آشغال زده بیرون ،یا یه تیکه از بلوار کنده شده،یا کنده کاری شده،،این پولی که شهرداری میبره ....
  • آریا IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    هر روز توی خیابونهای درب و داغون شیراز از صبح تا شب به روح جد شهرداری و شورای ترافیک صلوات میفرستیم! حالا باید پول هم بپردازیم؟!!! اینجا شیراز است،سر گردنه!!!
  • سعید بامبرز IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 0
    سلام فقط میشه گفت که , رجال مملکت ما همه ..., برای ماشین صفر که عوارض همون سال پرداخت شده بود دوباره ازم عوارض سال 99 رو با دو سال بعد محاسبه کردن ، عوارض پژو پارس 99 تا اخر 401 شده 415هزار تومن ولی فقط سال 401 با بیست درصد تخفیف شده 28800تومن یعنی 386000تومان برای عوارض دو سال شده ،سالی 24درصد جریمه دیر کرد داره ,ماهی دو درصد پس بهترین کار برای اینکه پول مفت بیشتر تو جیب مفت خورا ندیم پرداخت به موقع است
  • زهرا بیگم طباطبایی عقدا DE ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    سلام خودرو من x33s است مدل ۹۵ تمام عوارض ان را پرداخت کردم و تسویه حساب هم گرفته ام تا پایان ۱۴۰۱ ولی در سایت من بدهکار هستم لطفا رسیگی نماید
  • علی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    دولت ماشینهای عهد بوق را به مردم با قرعه کشی باچند برابر در دیگر کشور ها میفروشد وبعد طلب کار میشود که شما شهر را آلوده میکنید وباید بابت این آلودگی اینقدر پرداخت کنید خدا یا کجای کار ما قرار گرفته ایم
    • رضا IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      0 0
      سلام عزیزم . اینجا فقط میتونی نظر بدی . کجای این حکومت جایی برای پیگیری مشکلات هست ؟ اگه جایی پیا کردی به ما هم اطلاع بده.
  • رضا IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    اولا من کلا عوارض سالیانه خودرو را قبول ندارم دوما طبق قانون 0/15 درصد قیمت خودرو در کارخانه مشخص میشود، پس چرا این مبلغ را طبق قیمت بازار سیاه خودرو تعیین میکنن؟ مشخصا دولت خود خواستار بازا سیاه خودرو است چون برایش سود دارد
  • ارش IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    واقعا خجالت بکشید ماشین صفریکساله یک‌میلیون عوارض یامالیات باید پرداخت کنه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =