فرانسه

مصرف روانکارها در فرانسه در ماه ژانویه نسبت به مدت زمان مشابه سال ۲۰۲۰ افت بیش‌از ۱۰درصدی را نشان می‌دهد. این اتفاق نشان از توقف روند روبه‌رشد طی  ۵ ماه اخیر دارد. u

به گزارش «اخبار خودرو»، براساس تحلیل مرکز تخصصی روانکارها فروش این محصولات طی ماه ژانویه از ۴۸هزار و ۵۹۵ تن در سال ۲۰۲۰ با افت ۱۱ درصدی به ۴۳هزار و ۷۸ تن رسید.

فروش روانکارهای خودرویی طی این ماه نیز با افت ۵درصدی به ۲۲ هزار و ۸۶۴ تن رسیده، این درحالی است که در بخش صنعتی (که شامل روغن‌های فرآیند نمی‌شود) شاهد افت ۱۸درصدی برای ثبت رکورد ۱۴ هزار و ۷۹۷ تن هستیم. 

در مورد روغن‌های فرآیندی نیز افت ۱۵درصدی باعث شد رکورد ۵ هزار و ۴۱۷ تن ثبت شود. تقاضا برای خرید روغن‌موتور خودروهای سواری با افت ۹درصدی به ۱۲ هزار و ۷۴۸ تن رسیده که در خودروهای تجاری فروش روانکارها افت یک‌درصدی داشته است تا رقم ۴ هزار و ۴۲۵ تن ثبت شود. 

در میان روانکارهای خودرویی فقط یک‌مورد رشد نسبت‌به سال گذشته ثبت شده که یک روانکار سیستم انتقال قدرت بوده که با رشد ۴درصدی به حجم ۷۳۹ تن رسیده است. 

اما در بخش صنعتی مصرف روغن‌های هیدرولیک با افت ۹درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ به رقم ۵۷۰۰ تن نزدیک شده، این درحالی است که گریس‌های صنعتی هم جزو بدترین روانکارها از لحاظ فروش بوده‌اند و با افت ۱۸درصدی آمار فروش آنها به یک‌هزار و ۳۶۲ تن رسیده است. 

در بین روانکارهای صنعتی نیز صرفا روانکار کمپرسورها رشد 11درصدی داشته که باعث ثبت آمار ۲۵۵ تنی شده است. باوجود اینکه فروش روانکارها در سال ۲۰۲۰ با روند صعودی به پایان رسید، اما این روند در ماه مارس تا می کاملا نزولی بود که باعث شد به ترتیب نسبت به ماه‌های قبل شاهد افت ۱۰، ۳۸ و ۲۴درصدی ثبت شود. 

این روند درنهایت منجر به ثبت آمار ۲۹ هزار و ۴۱۹تن در ماه آوریل شد. درنهایت باوجود اینکه کل تقاضا نسبت به سال ۲۰۱۹ افت یک‌درصدی داشت، اما در شش ماهه دوم سال رشد ۹ تا ۱۵ در هر ماه ثبت شد. البته فرانسه پس از آلمان به عنوان دومین بازار بزرگ روانکارها در غرب اروپا شناخته می‌شود.

کاهش مصرف روانکارهای خودرویی درفرانسه را اگرچه می توان به کاهش استفاده از خودرو به‌دلیل شرایط قرنطینه کرونایی دانست اما کاهش فروش روانکارهای صنعتی در یکی از قطب‌های صنعتی اروپا به احتمال زیاد حکایت از روند نزولی تولید در صنایع مختلف دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =