کد خبر: 234230
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
هزینه تولید خودروهای برقی

خودروهای برقی طی سال‌های آینده تنها تولیدات صنعت‌خودرو خواهند بود. چرا که قرار است دولت‌ها میزان تولید گازهای گلخانه‌ای و کربن را کاهش دهند. در این راستا تولیدات برقی جایگزین خودروهایی با سوخت‌های فسیلی می‌شوند. اما مشکل اصلی دراین خصوص قیمت بالای خودروهای برقی و باتری‌های آن است.

به گزارش «اخبار خودرو»، درحال حاضر خودروهای برقی گران تمام می‌شوند و همین سبب شده است بخش بزرگی از مردم در جهان درحال حاضر توانایی خرید آن را نداشته باشند. هرچند طبق گفته ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا قرار است با فناوری‌های جدید هزینه تولید خودروهای برقی و البته خودران به‌شکل قابل توجهی کاهش یابد تا همه بتوانند از این خودروها استفاده کنند.

به‌گفته مدیران تسلا برای سرعت بخشیدن به‌تغییر جهانی با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، این شرکت قصد دارد هزینه‌های ساخت باتری را کاهش دهد و مطابق با برنامه‌ریزی‌ها، قرار است طی سه‌سال آینده برخی مدل‌های خودران این شرکت با قیمت حدود ۲۵ هزار دلار عرضه شود.

همان‌طور که به‌آن اشاره شد قرار است هزینه باتری‌های تولیدشده در این شرکت تا هرکیلووات-ساعت تا ۵۶ درصد کاهش یابد و پیش از این نیز تسلا اعلام کرده بود روش‌های جدیدی را برای ساخت باتری‌های لیتیوم‌-یونی دنبال می‌کند. این روند سبب کاهش هزینه تمام‌شده خودروهای برقی خواهد شد و زمینه را برای توسعه و فروش بیش‌تر این مدل‌ها طی سال‌های آینده فراهم خواهد کرد.

ایلان ماسک با اشاره به‌روش‌های جدید این شرکت برای تولید باتری‌ خودروهای برقی اعلام کرده بود که ایجاد روش‌های جدید تولید باتری باتوجه به‌محدودیت‌ عرضه و بحث‌ هزینه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

با توجه به‌پیشرفت خیره‌کننده تولید و فروش خودروهای تسلا، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند روش‌های جدید این شرکت برای عرضه خودروهای سواری و پیکاپ برقی به‌سرعت به‌نتیجه برسد و هزینه تولید این خودروها طی پنج سال آینده به‌شدت کاهش یابد.

کارشناسان و محققان صنعت باتری معتقدند با افزایش سرعت فناوری‌های جدید در تولید باتری، میزان استقبال از خودروهای برقی بیش‌تر از پیش‌بینی‌ها خواهد بود و طی ۱۰ سال آینده بیش از ۴۰ درصد بازار خودرو دراختیار خودروهای برقی قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =