کراس اوور جدید ایران خودرو

بررسی جدول گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای سواری نشان می‌دهد محصولات چینی از رقبای ایرانی خود عقب افتاده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»، گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای سواری و وانت تولیدشده در اسفند ۹۹ از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حالی منتشر شده که طی ماه‌های اخیر تنها یک خودرو وطنی موفق به کسب ۵ ستاره کیفی شده است. ضمن این‌که در ارزیابی این دوره، دیگر خبری از محصولاتی مانند پژو۲۰۰۸ نیست؛ محصولی که در سال گذشته همواره ۵ ستاره کیفی را از آن خود کرده و باکیفیت‌ ترین محصول تولید شده در ایران طی سال ۹۹ بود. البته طی این دوره تغییر خاصی نسبت به دوره‌های قبلی دیده نمی‌شود، اما حضور برخی خودروها با سه‌ ستاره کیفی در این لیست کمی جای تعجب دارد؛ خودروهایی که قیمت‌های بالایی دارند و انتظارات از آن‌ها بسیار زیاد است اما همچنان با سه ستاره کیفی به بازار عرضه می‌شوند.

ایران‌خودرو و ۵ ستاره کیفی بر قله دنا

تنها محصول تولیدشده در داخل کشور که توانسته ۵ ستاره کیفی کسب کند، محصول دنا پلاس توربواتومات است. در حالی این خودرو ۵ ستاره کیفی کسب کرده که به لحاظ قیمتی، خودروهای بسیاری را بالاتر از خود می‌ بیند و نصف آن‌ها قیمت خورده است. سایر محصولات خانواده دنا نیز طی اسفند ماه سال۹۹ دارای ۴ ستاره کیفی بوده‌اند.

سال ۱۴۰۰؛ سال رقابت و کیفیت

سال جاری در صنعت خودرو سال بسیار بااهمیتی خواهد بود؛ خودروهای جدیدی از سوی بسیاری از خودروسازان ازجمله ایران‌خودرو، سایپا، بهمن و کرمان‌خودرو به بازار عرضه شده یا خواهند شد. از این حیث، گزارش‌های کیفی ماه‌های پیش رو بسیار جذاب‌تر خواهد بود و آن‌طور که پیش‌بینی می‌شود دیگر تنها یک یا دو خودرو با ۵ ستاره کیفی را شاهد نخواهیم بود و تعداد خودروهای پنج ستاره به‌مراتب بیشتر از گذشته خواهد بود.

بنابراین طی ماه‌های آینده رقابت خودروسازان برای کسب و حفظ ستاره‌های بیشتر، افزایش پیدا خواهد کرد. این مساله باعث خواهد شد تا خودروسازان طی یکی دو سال آینده خودروهای بیشتری را از رده خارج و خودروهای به‌روز و با کیفیت را جایگزین کنند. به نظر می‌رسد صنعت خودرو ایران به مرحله تولید کیفی و کیفی‌سازی ورود کرده است. 

سایپا و افزایش ستاره‌های کیفی در سال ۱۴۰۰

سایپا با کنارگذاشتن پراید از خط تولید توانست به‌تنهایی جدول کیفی را در بخش‌های مختلف دگرگون کند؛ سایپایی‌ها طی سال‌های اخیر روی سایر محصولات خود سرمایه‌گذاری مناسبی انجام دادند و درحال‌حاضر خودروهای این شرکت همگی با ۳ ستاره کیفی در جدول شرکت ISQI حضور دارند. با ورود محصولاتی مانند شاهین، آریا و اطلس طی سال جاری پیش‌بینی می‌شود سایپایی‌ها هم دارای خودرویی با ۵ستاره کیفی شوند.

جا ماندن برخی خودروهای چینی از ایرانی‌ها

بررسی جدول گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای سواری نشان می‌دهد محصولات چینی از رقبای ایرانی خود عقب افتاده‌اند. بسیاری از محصولات ایرانی در این گزارش دارای ۴ ستاره کیفی هستند. این در حالی است که برخی خودروهای چینی که انتظار بسیاری از آن‌ها می‌رفت، تنها سه ستاره کیفی را به دست آورده‌اند. به نظر می‌رسد رقابت در این حوزه در حال افزایش است و با ورود خودروسازان ایرانی به بخش تولید سدان‌های به‌روز و به‌ویژه شاسی بلند و کراس‌اوور، بازی برای چینی‌ها سخت‌تر هم خواهد شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    4 2
    خودروهای چینی که کیفیتی ندارند که ایران خودرو و سایپا خودروهاشون باکیفیت تر از خودروهای چینی است کیفیت خودروهاتون رو با خودروهای ژاپنی المانی مقایسه کنید نه با خودروهای چینی مینی .
  • حسین IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    سلام خودرو هاتون رو با خودروهای کره . ژاپن .آلمان .آمریکا و..... مقایسه کنید که پول بد ترین خودرو به اصطلاح خودرو سازی خودتون رو از بهترین خودرو کشورهای دیگه میگیرین خدا شما رو نیامرزد ای ...
  • سعید IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    این درجه بندی ها سوریه و فساد و زد و بند گرفته شده. متاسفانه اینجا ایرانه و فساد بیداد می کنه
  • میثم ک IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    واقعا من جای ایرانخودرو یا سایپا بودم یک خودرو به گردآورنده این خبر هدیه میدادم،آخه ،سال تاسیس کارخانه های خودروی ما از خیلی شرکتهای خودروی بزرگ دنیا بیشتر هست و به جای اینکه دنبال مقایسه و گله از این لگن سازهای ایرانی با کارخانه های مطرح باشید،رفتین با چینیهای نوپا مقایسه میکنید،چینیا اگه قدمت کارخانه های مارو داشتن الان خودرو پرنده فوق لوکس تحویل دنیا میدادند،واقعا حیف که کشور دست متخصصین نیست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =