سرمایه گذاری فولکس واگن در کوانتوم‌ اسکیپ

تولید باتری خودرو و سرمایه‌گذاری در توسعه آن چندسالی است که بیش از پیش رونق گرفته و شرکت‌های مختلفی به‌این بحث ورود کرده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»، فولکس‌واگن نیز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو درجهان با چندین شرکت زیرمجموعه طی سال‌های گذشته در این بخش سرمایه‌گذاری سنگینی داشته و به‌تولید خودروهای برقی می‌اندیشد.این برند خودروسازی با سرمایه‌گذاری در یک شرکت تحقیقاتی برای تولید باتری‌های نسل جدید سعی در ایجاد تغییر در نوع باتری‌ها دارد.

فولکس‌واگن در کوانتوم‌ اسکیپ که یک شرکت آمریکایی است و درمورد باتری‌های لیتیوم جامد تحقیق می‌کند، سرمایه‌گذاری کرد و طی سال ۲۰۱۸ و بعد از آن فولکس‌واگن صدها میلیون‌دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده و به‌بزرگ‌ترین سهام‌دار آن تبدیل شده است.

کوانتوم اسکیپ حالا جدیدترین سلول‌های باتری حالت جامد را در آزمایشگاه‌های خود در آلمان آزمایش می‌کند و به‌گفته مدیران این شرکت این مساله یک نقطعه عطف برای کوانتوم‌اسکیپ محسوب می‌شود.

براساس گزارش‌ها، فولکس‌واگن تاکنون حدود ۲۰۰ میلیون‌دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده و حالا بعد از این آزمایش کوانتوم‌اسکیپ در انتظار ۱۰۰ میلیون‌دلار دیگر از سوی فولکس‌واگن است. به‌این ترتیب سرمایه‌گذاری در این شرکت به ۲۵۵میلیون‌یورو خواهد رسید.

فرانک بلوم، رئیس مرکز توسعه باتری گروه فولکس‌واگن می‌گوید: «ما خوشحالیم که سلول‌های QuantumScape انتظارات فنی آزمایشگاه‌های ما را در آلمان که قبلا بر سر آن توافق کرده بودیم، برآورده کرده‌اند.»

وی می‌افزاید: «دستیابی به‌این نقطه عطف فنی مرحله مهمی برای QuantumScape است و ما منتظر دریافت و آزمایش نسل‌های بعدی سلول‌ها هستیم تا فناوری حالت جامد را به تولید انبوه برسانیم.»

هرچند مشخص نیست که منظور رئیس مرکز توسعه باتری گروه فولکس‌واگن از نقطه عطف فنی چیست، اما به‌نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری این شرکت در کوانتوم‌اسکیپ درحال ورود به‌مراحل بسیار بالایی است.

پیش از این گزارش شده بود داده‌های عملکرد سلول‌های نمونه اولیه این نوع باتری درمقایسه با سلول‌های لیتیوم-یونی تا ۸۰ درصد بهبود را نشان می‌دهد و براین اساس مشخص شده که این نوع باتری دما را تا منفی ۳۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =