ژان فیلیپ ایمپارتو ، مدیرعامل جدید آلفا رومئو

صرفه‌جویی یکی از ستون‌های اصلی بازگشت آلفا رومئو خواهد بود و به‌گفته ایمپارتو فاکتورهای اصلی که آن‌ها در آلفا رومئو دنبال‌ می‌کنند سودآوری، کیفیت محصول و یک برنامه تولید منسجم است

به گزارش «اخبار خودرو»، مدیرعامل جدید آلفا رومئو، ژان فیلیپ ایمپارتو گفته که عشق و علاقه‌اش به‌این برند اسپرت ایتالیایی او را واداشته چیزی را که خود دشوارترین مسئولیت دوران حرفه‌ای‌اش خوانده، بپذیرد. در یکی از آخرین تغییر و تحولات صورت‌گرفته توسط کارلوس تاوارس، ایمپارتو، کهنه‌سربازی از گروه PSA در ماه ژانویه به‌عنوان مدیرعامل آلفا رومئو انتخاب شد. 

از بزرگ به کوچک

این مدیر فرانسوی گفته هیچ مشکلی ندارد که از مدیرعاملی برند بزرگ‌تر پژو که با موفقیت‌ تمام از پس مدیریت آن برآمد، مدیریت آلفا رومئو را قبول کند که در سال‌های اخیر با شکست‌های متعدد مواجه شده است.

این برند درحال حاضر با افت شدید فروش و تاخیر در رونمایی شاسی‌بلند جمع‌وجوری که می‌تواند وضعیتش را تا حد زیادی بهبود بخشد، مواجه است و ایمپارتو در پژو مسئول چند هزار نفر کارمند بود.

در آلفا او گفته که تیم چابک و فرزی متشکل از ۴۹نفر را اداره می‌کند و او در جمع خبرنگاران درباره شرایط کار در شرکت جدیدش گفته: «مثل کار کردن در یک استارت‌آپ است و ما ظرف پنج دقیقه تصمیمات خود را اتخاذ می‌کنیم». 

دلایلی برای پذیرش مسئولیت

انتقال ایمپارتو از فرانسه به‌ایتالیا به‌دلیل جاه‌طلبی‌های شغلی نبوده و او دراین‌باره گفته است: «زمانی که شما مدیر پژو هستید، که هر سال میلیاردها دلار درآمد دارد، به‌دلایل شغلی به‌آلفا رومئو نمی‌روید؛ بلکه به‌دلایل شخصی و عشق و علاقه و دلایل خانوادگی چنین تصمیمی را می‌گیرید».

منظور ایمپارتو از دلایل خانوادگی، پیوندهای اجدادی با ‌ایتالیا است و پدربزرگ او در سال ۱۹۰۴ از شهر کوچک ساحلی جائتا به‌فرانسه مهاجرت کرد.

همچنین خانواده او از مدت‌ها قبل به آلفا تعلق خاطر داشته‌ و وی در این ارتباط گفته است: «وقتی به‌دنیا آمدم، پدرم یک جولیا ۱۳۰۰ می‌راند و بعد هم یک آلفا ۲۰۰۰ خرید. نخستین ماشین همسرم هم یک آلفاسود بود». 

ایتالیایی‌ سازی

طی پنج سال گذشته آلفا توسط مدیرانی آمریکایی که برای فیات-کرایسلر کار می‌کردند، اداره شده است. آن هم درحالی ‌که به‌صورت هم‌زمان سایر پست‌های کلیدی در فیات-کرایسلر را نیز برعهده داشته‌اند. ایمپارتو گفته این خیلی مهم است که مدیریت این برند از داخل ایتالیا صورت بگیرد.  او تیم مدیریت آلفا رومئو را مجددا سازماندهی کرده و برخلاف قبل که مدیران این شرکت از کشورهای دیگر بودند، حالا به‌گفته او تیم جدید آن تقریبا ۱۰۰ درصد ایتالیایی هستند. 

پیرو فلسفه تاوارس

ایمپارتو همچنین منش کارلوس تاوارس، مدیرعامل استلانتیس را با خود به‌آلفا رومئو آورده است. مقر جدید این شرکت ایتالیایی در مرکز طراحی سابق فیات در شهر تورین واقع شده که بیش‌تر از یک زمین تنیس مساحت ندارد. ایمپارتو گفته است: «ما مقتصدیم و مراقب تک‌تک یوروهایی که خرج می‌کنیم، هستیم.» این مساله با فلسفه تاوارس که توانست PSA را از یک گروه خودروسازی تقریبا ورشکسته به‌یکی از سودآورترین خودروسازان اروپایی بدل کند، سازگاری کامل دارد. تاوارس به‌مدیران زیردست خود گفته با سرمایه شرکت باید با همان دقتی برخورد کنند که انگار پول شخصی خودشان است و صرفه‌جویی یکی از ستون‌های اصلی بازگشت آلفا رومئو خواهد بود: «فاکتورهای اصلی ما عبارتند از سودآوری، کیفیت محصول و یک برنامه تولید منسجم.»  

برنامه تولید

درحال حاضر آلفا تنها دو مدل برای عرضه دارد: سدان سایز متوسط جولیا و شاسی‌بلند سایز متوسط استلویو. مدل بعدی این برند شاسی‌بلند توناله خواهد بود که در رده‌بندی محصولات به‌لحاظ سایز و قیمت زیر استلویو قرار می‌گیرد. توناله مدلی استراتژیک برای آلفا رومئو به‌شمار می‌رود؛ زیرا در سراسر جهان بازار چنین خودروهایی داغ شده است. ایمپارتو گفته که از تیمش خواسته عملکرد نسخه پلاگین-هیبرید توناله را که باید هم‌زمان با نسخه معمولی آن آماده باشد، بهبود ببخشند.

همین مساله رونمایی توناله را سه‌ماه به‌تعویق انداخته و این‌طور که خود او گفته است این خودرو در ژوئن ۲۰۲۲ به‌بازار معرفی خواهد شد. یک شاسی‌بلند کوچک‌تر که در جایگاهی پایین‌تر از توناله قرار می‌گیرد نیز در سال ۲۰۲۳ رونمایی خواهد شد و تولید آن در کنار مدل‌های جیپ و فیات در کارخانه تیشی در لهستان صورت خواهد گرفت.

ایمپارتو گفته که مشکلات آلفا رومئو مربوط به‌محصولات موجود در خط تولید آن نیست. به‌گفته وی «دو مدل فعلی فوق‌العاده هستند.»

او از معرفی مدل‌های بیش‌تری که قرار است آلفا به‌بازار بفرستد، سر باز زده و به‌گفتن این اکتفا کرده که این برند باید تنها وارد بخش‌هایی از بازار شود که می‌تواند حجم درستی را در آن‌ها تامین کند و به‌میزان مناسبی از سودآوری برسد. به‌گفته او «هر نوع سرمایه‌گذاری باید بازگشت مثبت و قابل قبولی داشته باشد.»  

 «از عشق و شیاطین دیگر» کتابی ‌از گابریل‌ گارسیامارکز، نویسنده کلمبیایی است که در سال ۱۹۹۴ منتشر شد. در ایران نیز این کتاب با ترجمه جاهد جهانشاهی در دسترس است که تیتر برگرفته از عنوان این کتاب است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =