کد خبر: 234295
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
image-20210428093043-1.jpeg

آشنا نبودن و نداشتن اطلاعات کافی در مورد نام‌ها و اصطلاحات مختلفی که مسافران هنگام خرید بلیط هواپیما با آن مواجه می‌شوند، گاهی اوقات می‌تواند باعث سردرگمی و ایجاد دردسر برای مسافران شود.

دانستن اطلاعات کافی در مورد انواع مختلف بلیط هواپیما، علاوه بر اینکه دردسرهای احتمالی بعدی شما را به حداقل می‌رساند، می‌تواند شما را با فرصت‌هایی که برای خرید پایین‌ترین قیمت بلیط هواپیما می‌توانید داشته باشید، آشنا کند. در این مقاله، شما را با برخی از نام‌هایی که هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما با آن مواجه خواهید شد، آشنا خواهیم کرد.

بلیط هواپیمای سیستمی

به نوعی از بلیط‌های هواپیما که توسط ایرلاین‌ها برای مدت طولانی برنامه‌ریزی می‌شوند، بلیط هواپیمای سیستمی یا برنامه‌ای گفته می‌شود. شرکت‌های هواپیمایی مختلف مانند زاگرس، ماهان، کیش ایر، آتا و... این نوع بلیط‌ها را با برنامه زمانی بلند مدت و ثابت، برای مسافران ارائه می‌کنند. به طور معمول،‌ برنامه این نوع بلیط‌ها ثابت و بدون تغییر بوده و از تنوع بسیار بالایی در مسیرهای پروازی برخوردار است. در صورتیکه قصد کنسل کردن این نوع بلیط‌ها را بعد از خرید داشته باشید، باید با توجه به عواملی مثل زمان درخواست کنسلی بلیط، کلاس پروازی، قوانین شرکت هواپیمایی جریمه کنسلی بلیط هواپیما را پرداخت نمایید. اگر قیمت بلیط هواپیما برای شما مساله مهمی است، بهتر است پروازتان را از میان پروازهای چارتری که قیمت پایین‌تری دارند انتخاب کنید. در ادامه شما را با مزایا و معایت پروازهای چارتری آشنا می‌کنیم.

بلیط هواپیمای چارتر

اگر بخواهید در لغت با معنای کلمه چارتر آشنا شوید، باید بگوییم که این کلمه به معنای اجاره یا دربست نمودن است. شرکت‌های گردشگری معتبر بعد از اخذ مجوزهای لازم می‌توانند نسبت به درخواست چارتر هواپیما در مسیرهای مختلف اقدام کنند و ایرلاین می‌تواند با توجه به صلاحدید و اخذ ضمانت های لازم از شرکت درخواست دهنده این اجازه را صادر کند و پرواز چارتر را برقرار سازد. بهترین مزیت این نوع بلیط‌ها نسبت به سایر بلیط‌های موجود، قیمت پایین آن است. در صورتیکه در انتخاب تاریخ و ساعت سفرتان انعطاف داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم بلیط هواپیمای چارتر را برای خرید انتخاب کنید. اما یکی از معایب این نوع بلیط هواپیما، غیر قابل کنسل بودن آن است. بنابراین هنگام خرید، تصمیم نهایی و قطعی را بگیرید چرا که در صورت عدم استفاده از بلیط هیچگونه وجهی استرداد نخواهد شد.

بلیط هواپیما لحظه آخری

اصطلاح بلیط هواپیما لحظه آخری یکی از اصطلاحاتی است که حتما بارها هنگام خرید حضوری یا آنلاین بلیط به گوشتان خورده است. بلیط لحظه‌ آخری، نوعی از همان بلیط‌های چارتری که در بالا در مورد آن توضیح دادیم، محسوب می‌شود، با این تفاوت که تا زمان نزدیک به زمان پرواز،‌ به فروش نرسیده و آژانس یا چارتر کننده، بلیط را با قیمتی ارزان‌تر، به فروش می‌رساند. بلیط‌های لحظه آخری را می‌توانید در برخی از مسیرهای پرتردد و پر طرفدار مانند تهران_مشهد،  تهران_کیش،  تهران_اصفهان،  تهران_استانبول،  اهواز_تهران، تهران_تبریز پیدا کنید. بلیط‌های لحظه آخری، معمولا یک روز قبل از پرواز، یعنی 24 ساعت قبل از زمان پرواز، اعلام میشوند ومی‌توانید نسبت به خرید آن، اقدام کنید. البته لازم به ذکر است که گاهی تا چند ساعت مانده به زمان پرواز هم می‌توانید بلیط‌های لحظه آخری ارزان قیمتی پیدا کنید.

از کجا بلیط هواپیما بخریم؟

با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های سفر، توصیه ما این است که سفرهای تفریحی و غیر ضروری را فعلا به تعویق بیاندازید و فقط برای سفر ضروری اقدام به خرید بلیط کنید. یکی از وب سایت‌های معتبری که می‌توانید برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به آن مراجعه کنید،‌ وب سایت اسنپ تریپ است که می‌توانید از ایرلاین‌های مختلف نسبت به خرید بلیط هواپیمای خود به مقصد مورد نظرتان اقدام کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =