کد خبر: 234300
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
زنی در برابر غول خودروسازی جهان

در آغاز به کار نمایشگاه خودرو شانگهای، یک خانم در اعتراض به عملکرد سیستم‌های خودرو تسلایش، روی یک خودرو تسلا ۳ رفت و ...

به گزارش « اخبار خودرو » ، علی زراندوز در سرمقاله امروز (چهارشنبه ۰۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ) روزنامه دنیای خودرو، به موضوع « زنی در برابر غول خودروسازی جهان » پرداخت.

عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

در آغاز به کار نمایشگاه خودرو شانگهای، یک خانم در اعتراض به عملکرد سیستم‌های خودرو تسلایش، روی یک خودرو تسلا ۳ رفت و در حالی‌که روی لباسش عبارت : ترمزهای خودرو کار نمی‌کنند، نوشته شده بود، به‌نقص فنی ترمزهای خودروهای تسلا اعتراض کرد. هرچند انتظامات نمایشگاه بلافاصله جلوی این اعتراض را گرفت، اما دیگر دیر شد زیرا جرقه به انبار باروت افتاده بود. 

تسلا ادعای این خانم را رد  و یک عذرخواهی هم ضمیمه توضیحاتش کرد، عذرخواهی که چندان به دل مشتریان تسلا در چین و مطبوعات این کشور ننشست، چون معتقد بودند این عذرخواهی صادقانه نیست.

این اتفاق یادآور حقی بود که ما در کشور  حتی برایش یک سازمان عریض و طویل هم داریم: سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده! سازمانی که نامش را بارها شنیده‌ایم ولی تا به‌حال درباره حمایتش از حقوق مصرف‌کننده‌ها کمتر شنیده‌ایم. 

از طرفی شرکت‌های بزرگ خودروسازی باید بپذیرند که مشریان آنها فقط دستگاه‌های پرداخت پول نیستند و خرید هر محصول، آغاز تعهد به خریدار است؛ آن هم نه‌فقط در حد شعار برای تبلیغات تلویزیونی.

آن‌طور که از شواهد ماجرا پیداست، تسلا در ماجرایی گرفتار شده است که شاید برایش تبدیل به «ترمزگیت» شود ولی احتمالا درحال‌حاضر ، سایر خودروسازهای بزرگ و کوچک جهان، با نگاهی عبرت‌آموز به این ماجرا نگاه می‌کنند. امیدواریم در کشور ما هم حق مشتریان شرکت‌های خودروساز مختلف، بیش از پیش به رسمیت شناخته شود.

درست است که در کشور خرید خودرو نیاز به شانسی عظیم برای برنده شدن در یک قرعه کشی با احتمال برنده شدن در حد چند هزارم درصد دارد، ولی برنده خوش‌شانس هم بالاخره برای خودش حق و حقوقی دارد که دلش می‌خواهد به بهترین شکل ممکن رعایت شود. البته در این میان نباید فراموش کرد که راه‌های گلایه از مشکلات و کمبودهای یک خودرو هم باید به صورت کاملا مدنی و در چارچوب قانون باشد، همان طور که در چارچوب همین قانون، هر خودروسازی موظف است نسبت به آنچه تولید کرده پاسخگوی مشتریانش باشد ... مشتری که قطعا یکی از هموطنان خودشان هم هست! 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =