پورشه ۷۱۸ باکستر

از ابتدای تابستان، پورشه ۷۱۸ باکستر و کیمن با تایرهای عملکردی هانکوک (UHP) عرضه خواهند شد.

پورشه تصمیم گرفته است تامین تایر این کوپه‌ های سبک‌ وزن و جذاب را به تایرساز کره‌ ای که تا پیش از این فقط روی سدان‌ ها و شاسی‌ بلندهای آلمانی استفاده می‌شد، بسپارد. اما حالا ظاهرا تایرهای هانکوک شایستگی تحمل فشارهای سنگین کوپه‌های اسپرت پورشه را نیز پیدا کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، پورشه برای تامین پوشش رینگ‌های ارزان‌ترین کوپه‌های خود سراغ نسل سوم از تایرهای ونتوس اس وان ایو در سایز 235/40 ZR19 با کد 92Y N-0 در رینگ‌های جلو و 265/40 ZR19 با کد 98Y N-0 در رینگ‌های عقب رفته است.

درواقع با انتخاب این تایرها می‌توان گفت پورشه صرفا در مدل ۹۱۱ سراغ تایرهای هانکوک نرفته است زیرا پیش از این در شاسی‌بلند کاین نیز شاهد استفاده از همین تایرها بودیم و همچنین هانکوک با اختصاصی‌سازی تایرهای سری پریمیوم خود برای محصولات برقی،‌ پورشه را مجاب کرد برای تایکان تمام‌برقی نیز از تایرهای کره‌ای استفاده کند.

هانکوک تضمین کرده است با استفاده از محل‌های اتصال (bead core) مستحکم، دیواره‌ای (sidewall) قوی بسازد که تضمین‌کننده پایداری بالا در رانندگی خودروهای اسپرت است و دقت فرمان‌دهی را افزایش می‌دهد.

همچنین در رانندگی‌های اسپرت انتظار رفتار دینامیکی از این تایر می‌رود. استفاده از لایه مرکزی (rayon carcass) سبک در کنار ترکیبات آرامید (الیاف مصنوعی کولار که در صنایع هوایی برای حفاظت از حرارت استفاده می‌شود) در ناحیه داخلی (belt) این تایر باعث شده است در مجموع غلتش‌های ناخواسته در سرعت‌های بالا تا ۶۰ درصد کاهش پیدا کند.

آج این تایرها از رزین‌های طبیعی ساخته شده تا برای چسبندگی عالی و ترمزگیری‌های قوی در هر دو سطح خشک و مرطوب اطمینان حاصل شود. البته پیش از این هانکوک در نسل دوم تایرهای سری ونتوس اس وان موفق به اخذ تاییدیه تامین محصولات ب‌ام‌و (سری چهار) شده بود، اما به طور قطع فشارهای وارد به تایر خودرو اسپرت همچون کیمن و باکستر بسیار بیشتر از سایر کوپه‌های آلمانی است و عملکرد محصولات پورشه را می‌توان چیزی نزدیک به سوپراسپرت‌ها دانست.

البته در هفته گذشته هانکوک خبر رونمایی از نخستین تایر مخصوص تریل‌های خود تحت سری وانترا «Vantra» را نیز منتشر کرد. قرار است ۱۲ سایز مختلف از ۱۳ تا ۱۶اینچ برای کاربری کاروان‌های مجهز به تریل استفاده شود.

هانکوک محصولات سری وانترا را بیشتر برای بازار آمریکا و تریل‌های مخصوص کاروان‌های آمریکایی طراحی کرده است.

کورتیس بریستون، مدیر فروش محصولات خاص هانکوک آمریکای‌شمالی گفت: « متعهد به ارائه محصولات لاستیکی هستیم تا مصرف‌کنندگان بتوانند از آزادی در جاده‌ها و ماجراجویی در خارج از منزل لذت ببرند. این تایرها ایده‌آل برای استفاده از کشیدن قایق، بار، کاروان‌های RV و انواع دیگر تریلر هستند. محصولات تریلر Vantra به علاقه‌مندان محصولات ما همان کیفیت و عملکرد بالای تایرهای مسافری، SUV و کامیون‌های سبک را ارائه می‌کند. علاقه‌مند ب۶ ورود به این بخش هستیم و مشتاقانه منتظریم با محصولات جدید و ابتکاری Vantra Trailer خود را به بازار عرضه کنیم.»

همچنین کیجونگ کیل، معاون توسعه محصولات هانکوک گفت: «در اولین محصولات خود در بخش لاستیک‌های تریلر، می‌خواستیم تایرهایی تولید کنیم که عملکرد و ثبات استثنایی را در شرایط سنگین ارائه دهند. هر دو محصول وانترا تریل و وانترا تریل TH31 برای مقاومت در برابر بارهای سنگین و عملکرد در شرایط مختلف جاده‌ای که برای کاربردهای تریلر ضروری است، طراحی شده‌اند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =