جی‌تی‌تایر

جی‌تی‌تایر سرانجام اعلام کرد پس از پشتیبانی از برترین محصولات خودروسازان اروپایی به‌صورت OE در گروه فولکس‌واگن و رنو، حالا  نوبت به بازار افترمارکت برای مشتریان عادی رسیده است تا امکان تهیه جدیدترین سری محصولات این شرکت را داشته باشند.

به گزارش «اخبار خودرو»، جی‌تی‌تایر سرانجام اعلام کرد پس از پشتیبانی از برترین محصولات خودروسازان اروپایی به‌صورت OE در گروه فولکس‌واگن و رنو، حالا نوبت به بازار افترمارکت برای مشتریان عادی رسیده است تا امکان تهیه جدیدترین سری محصولات این شرکت را داشته باشند. این محصول قرار است در ۱۷ سایز مختلف در ابعاد ۱۵ تا ۱۸ اینچ و پهنای ۱۸۵ تا ۲۳۵ و سری سایزهای ۵۰ تا ۶۵ با شاخص استانداردهای T، H،V،W و Y عرضه شوند.

هدف‌گذاری جی‌تی، تامین تایر خودروهای سواری خانوادگی، کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای سایزکوچک در سری GitiSynergyH2 بوده، به همین خاطر قرار است تا پایان سال میلادی ۲۰۲۱ نهایتا ۲۵ سایز دیگر نیز به جمع محصولات این شرکت اضافه شود. البته باتوجه به الزام درج برچسب‌های جدید در اتحادیه اروپا برای عرضه محصولات در بازار افترمارکت، جی‌تی‌تایر هم در تست‌های اروپایی شرکت کرد.

در زمینه چسبندگی در شرایط مرطوب رتبه A و در شاخص مقاومت غلتشی امتیاز A و C را کسب کرده است. براساس اعلام سازنده شخصیت اصلی تایرهای GitiSynergyH2 برمبنای ایمنی بدون نگرانی، کنترل مصرف انرژی و دقت در کنترل است.

این سری محصولات جی‌تی‌تایر اولین بار در دسامبر سال ۲۰۲۰ به‌عنوان تایر OE ون فولکس‌واگن کدی نسل پنج در سایز 205/60R16 XL 96H و 215/55R17 XL 98H به همراه یک سایز استاندارد برای دو شاسی‌بلند این گروه خودروسازی به نام سئات آتکا و اشکودا کاروک با سایز 225/55R17 97V معرفی و عرضه شدند.

این سری را می‌توان جایگزین مستقیم برای دو سری معروف از محصولات جی‌تی‌تایر به نام‌های GitiSynergyE1 و GitiPremiumH1 دانست. البته هر دوی آنها در سال ۲۰۱۶ برای عرضه در اروپا درنظر گرفته شده بودند.

پس از اعمال تغییرات در قوانین و مقرارت تولید و فروش تایر در اروپا،؛جی‌تی‌تایر تصمیم گرفت از واحد تحقیق و توسعه خود در شهر هانوور آلمان و مرکز تست MIRA در انگلستان و اسپانیا استفاده کند تا بهترین ترکیب را گردهم آورد و به‌عنوان یک محصول واحد و پیشرفته‌ عرضه کند.

برای ساخت این تایر، جی‌تی ابتدا فناوری AdvanZtech را توسعه داد که براساس آن عملکرد تایرهای این مجموعه با شرایط آب‌وهوایی تطبیق می‌یابند. نتیجه استفاده از این فناوری فوق‌العاده بود و شاهد ارتقای ۷ درصدی در ترمزگیری، ۵ درصدی در فرمان‌پذیری خشک و ۳درصدی در ترمزگیری مرطوب بودیم.

همچنین طرح خاص سطح آج این تایر باعث کاهش ۴درصدی مقاومت آکوپلنینگ یا جریان‌یابی آب در سطح تایر و خروج آن شده است.

فابیو پسی بوریانی، معاون ارشد مدیریت تایرهای بخش سواری، شاسی‌بلند و وانت‌های سبک جی‌تی تایر اروپا گفت: «پلت‌فرم فناوری AdvanZtech پتانسیل توسعه لاستیک را تغییر داده است زیرا به ما اجازه می‌دهد از ظرفیت و تخصص فنی بیش از 900 نفر پرسنل باتجربه تحقیق و توسعه جی‌تی در سراسر دنیا استفاده کرده و این دانش را در آخرین محصول خود به‌کار ببریم. این اتفاق در GitiSynergyH2 دیده می‌شود زیرا برای ساخت آن پیشرفت قابل‌توجهی در عملکرد در شرایط مرطوب داشته‌ایم. به طور موازی پتانسیل مسافت قابل‌پیمایش را بهبود بخشیدیم، دو معیاری که اغلب در مرحله توسعه بر یکدیگر تاثیر منفی می‌گذارند. اصلاحات فنی ما در GitiSynergyH2 باعث شد آن را به یک پیشنهاد عالی تبدیل کنیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =