اوربیتال پریمیوم

شنیده‌ها حاکی از آن است که به‌احتمال زیاد از همین هفته دو محصول اوربیتال پریمیوم و ای‌اف‌بی با کاهش قیمت مواجه شوند.

قیمت بسیاری از کالاها درشرایط فعلی وابسته به‌بهای ارز است و طی روزهای اخیر و با جدی شدن رفع برخی تحریم‌ها از جمله تحریم صنعت‌خودرو، نفت، پتروشیمی و... نرخ ارز نیز روند کاهشی خود را حفظ کرده و طبق پیش‌بینی کارشناسان درصورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد، ممکن است تا پایان هفته وارد کانال ۲۰ هزار تومان شود. همین شیب کاهش قیمت ارز کافی بود تا برخی تولیدکنندگان باتری بتوانند نسبت به‌کاهش قیمت محصولاتشان اقدام کنند.

آن‌طور که فعالان حوزه باتری به‌ «دنیای‌ خودرو» می‌گویند برخی باتری‌سازان از جمله شرکت سپاهان‌باتری برای برخی محصولات به‌ازای هر آمپر می‌توانند تا ۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشته باشند.

براین اساس افت قیمت باتری می‌تواند منجر به‌تحرک بازار حتی درشرایط رکود و سخت کنونی و با وجود محدودیت‌ها در تردد شود. بنابراین فعالان بازار در انتظار قیمت‌های جدید و همچنین کاهش قیمت باتری هستند.

البته در این میان پس از افزایش ۶درصدی قیمت محصولات برخی شرکت‌ها، حال گویا این باتری‌ساز تصمیم گرفته فاصله قیمتی خود را با سایر رقبا حفظ کند تا شرایط مطلوب‌تری را در بهترین فصل خرید باتری برای مشتریان و کسب سهم بیشتر از بازار ایجاد نماید.

به‌این ترتیب شنیده‌ها حاکی از آن است که به‌احتمال زیاد از همین هفته دو محصول اوربیتال پریمیوم و ای‌اف‌بی با کاهش قیمت مواجه شوند.

درهمین راستا سپاهان‌باتری سه‌نوع مختلف از سری اوربیتال را درسطح بازار توزیع می‌کند که نوع قرمز آن به‌عنوان پایه شناخته می‌شود و انواع پریمیوم نیز با بسته‌بندی نقره‌ای و گارانتی ۲۷ ماهه، اختلاف ۷۰۰ تومانی با انواع پایه اوربیتال دارد و انواع جدید اوربیتال ای‌اف‌بی با گارانتی ۳۰ ماهه با اختلاف ۲۵۰۰ تومان به‌ازای هر آمپر عرضه می‌شود و گویی این سیاست متداول شرکت سپاهان‌باتری است. البته به گفته فعالان بازار، همچنین احتمال اعمال تغییرات صرفا در یکی از این دو محصول یا هر سه‌محصول با هم نیز وجود دارد.

از سوی دیگر به‌دلیل اختلاف بالای قیمت محصولات سپاهان با سایر رقبا، این فرضیه که با کاهش قیمت محصولات این شرکت، سایر فعالان دراین عرصه نیز قیمت محصولاتشان را کاهش دهند، بعید است.

درهرصورت بیش‌تر کارشناسان بر این باورند که طی سال جاری باتوجه به‌کاهش قیمت دلار، به‌احتمال زیاد سپاهان بهای محصولاتش را کاهش خواهد داد؛ اما به‌نظر می‌رسد که در تاثیرگذاری این اتفاق روی قیمت محصول سایر باتری‌سازان، بین کارشناسان اختلاف نظر وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =