کد خبر: 234415
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
image-20210508112246-1.jpeg

تمام رشته‌های مهندسی نقش اساسی در زندگی امروز تمام دنیا دارند و نمی‌توان بدون حضور آنها بسیاری از کارها را پیش برد و به پیشرفت رسید. یکی از این صنایع، صنعت خودروسازی است که نیاز بسیار زیادی به افراد تحصیل کرده در زمینه خود دارد و می‌تواند یکی از رشته‌های مهم در این صنعت را مهندسی مکانیک خودرو دانست.

مهندسان مکانیک خودرو به عنوان بخشی از یک تیم در صنعت خودروسازی در طراحی، توسعه و آزمایش وسایل نقلیه فعالیت می‌کنند. شرکت‌های بزرگ صنعت خودروسازی اغلب از این متخصصان رشته مهندسی استفاده می‌کنند تا کارهای عنوان شده را به شکل اصولی پیش ببرند و از تجربه آنها در این مورد بهره ببرند. به عنوان یک مهندس مکانیک خودرو، وظایف شغلی شما شامل طراحی اتومبیل‌های جدید، انجام آزمایشات آزمایشگاهی برای ایمنی عملکرد و عیب یابی مشکلات طراحی یا ساخت وسایل نقلیه می‌شود. برای ورود به این حرفه، معمولاً به مدرک کارشناسی در مهندسی مکانیک خودرو، طراحی خودرو یا یک رشته مرتبط و تجربه کافی نیاز خواهید داشت.

در این زمینه خیلی مدرک تحصیلی بالاتر برای کارفرمایان اهمیت پیدا نمی‌کند و بیشترین چیزی که مهم است تجربه و مهارت بالای شما در این رشته است. اما با این حال بسیاری از کارفرمایان به دنبال استخدام مهندسان مکانیکی هستند که در مدارک تحصیلی خود بالاتر از مدرک کارشناسی داشته باشند. مهارت‌های اضافی برای شما به عنوان مهندس مکانیک خودرو شامل مهارت‌های فنی قوی، حل مسئله و ارتباطات و همچنین توانایی کار در یک محیط تیم محور و تجربه قبلی در زمینه طراحی اتومبیل می‌شود.

بازار کار مهندسی مکانیک خودرو در ایران

برای رسیدن به بازار کار مهندسی مکانیک خودرو ابتدا باید بازار کار مکانیک در یاران را بررسی کنیم. طبق مقاله بازار کار مهندسی مکانیک که در بلاگ ایران تلنت منتشر شده است، می‌توان فرصت اشتغال برای مهندسان مکانیک را در حد خوب دانست و میزان آن را در برابر با دیگر مشاغل بسیار پرطرفدار، در حد متوسط دانست. طی سال‌های گذشته شاهد بودیم که تعداد کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ تولیدی کمتر شد و بسیاری از آنها کار خود را تعطیل کردند و این می‌تواند روی اشتغال مهندسان مکانیک تأثیر بگذارد. اما با این حال، نباید از شرکت‌های خودروسازی و دیگر شرکت‌های تولیدی حال حاضر در ایران غافل شد و اگر به وب‌سایت ایران تلنت مراجعه کنید و به مشاهده فرصت های شغلی برای مهندسی مکانیک اقدام کنید، متوجه این موضوع خواهید شد.

بازار کار مهندسی مکانیک خودرو

اما همان‌طور که در این مقاله عنوان شده، صنعت خودروسازی هنوز هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد و میزان اشتغال در این صنعت به میزانی است که بتوان برای استخدام در این شرکت‌ها اقدام کرد. خودروهای جدید، چه سنگین و چه سواری روز به روز پیشرفت می‌کنند و این شرکت‌ها در روند کار خود از افراد باتجربه در این زمینه برای طراحی خودروهای جدید خود استفاده می‌کنند و برای استخدام آنها، آگهی‌های استخدام منتشر می‌کنند. در گزارش‌های منتشر شده درباره میزان رشد این رشته، گفته شده است که در آینده میزان رشد مهندسی مکانیک خودرو 9 درصد خواهد بود. این نسبت به میانگین مشاغل کمی کندتر است و باید برای دستیابی به فرصت‌های شغلی آن کمی بیشتر تلاش کرد و زودتر از دیگر کارجویان از آگهی‌های شغلی آن باخبر شد.

مشاهده فرصت‌های شغلی مهندسی مکانیک خودرو

استفاده از روش آنلاین برای پیدا کردن کار مانند وب‌سایت‌های کاریابی معتبر می‌تواند شما را از دیگر رقبا جلو بیندازد و در واقع اولین نفر باشید که از جدیدترین فرصت‌های شغلی باخبر شوید.

تا قبل از سال 1383، هیچ بستر جستجوی شغلی آنلاین وجود نداشت که کارجویان بتوانند با کمک آن مشاغل و فرصت های شغلی را پیدا کنند و کارفرمایان نیز به افراد متخصص دسترسی داشته باشند. ایران تلنت به عنوان اولین وب‌سایت کاریابی، کار خود را از سال 83 آغاز کرد و بستری برای کارفرمایان فراهم کرده است که از طریق آن بتوانند افراد با استعداد را برای فرصت‌های شغلی خود انتخاب کنند و همچنین کارجویان نیز یک قدم به شغل رویایی خود نزدیک‌تر شوند.

با مراجعه به وب‌سایت ایران تلنت می‌توانید تمام فرصت‌های شغلی مربوط به رشته مهندسی مکانیک خودرو را مشاهده کنید و همزمان برای فرصت‌های شغلی مورد نظر خود رزومه ارسال کنید. کارجویان و متخصصان رشته مهندسی مکانیک خودرو می‌توانند با مراجعه به ایران تلنت رزومه خود را به صورت آنلاین بسازند، فرصت‌های شغلی صنعت خودرو را بررسی کنند، آنها را با توانایی‌ها و مهارت خود بسنجند و در نهایت برای مدیران شرکت‌های معتبر رزومه خود را ارسال کنند.

منبع: وبلاگ ایران تلنت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =