کد خبر: 234430
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
محسن صالحی‌نیا 

راهکار ارتقای توان مالی و نقدینگی موردنیاز صنعت خودرو در سال ۱۴۰۰ و افزایش تیراژ تولید با محوریت اصلاح در تولید انواع خودرو  است.

به گزارش «اخبار خودرو»،رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه احیای برجام، سرمایه‌گذاری داخلی در قطعه‌سازی را تهدید نمی‌کند،؛گفت: هر اتفاقی که در سطح کلان سیاسی و اقتصادی کشور پس از احیای احتمالی برجام بیفتد، سرمایه‌گذاری داخلی در صنعت خودرو و قطعه‌سازی را تهدید نخواهد کرد، زیرا سیاست ما همچنان توسعه برندهای داخلی در صنعت خودرو است.
محسن صالحی نیا افزود: راهکار ارتقای توان مالی و نقدینگی موردنیاز صنعت خودرو در سال ۱۴۰۰ و افزایش تیراژ تولید با محوریت اصلاح در تولید انواع خودرو است.
وی پیش بینی کرد با افزایش تیراژ تولید، دو خودروساز بزرگ در سال جاری ارزش فروش تقریبی جهش‌یافته و بهتری را نسبت به سال قبل ثبت کنند.
صالحی نیا اظهار کرد: مجموع شرایط حاکم بر اقتصاد کشور چه در اثر تنگناهای سال‌های اخیر و چه مشکلات خاص این صنعت در حوزه‌های مختلف ازجمله قیمت تمام‌شده موجب کمبود نقدینگی در این شرکت‌هاست که یکی از آثار جدی آن، مطالبات معوق به زنجیره تامین بوده و تامین‌کنندگان و قطعه‌سازان را در موقعیت دشواری قرار داده است.
وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای رفع تنگناهای نقدینگی اندیشیده شده تا علاوه‌بر تسهیل تبادلات خودروسازان و قطعه‌سازان با افزایش عرضه و منطقی شدن قیمت‌ها شاهد کاهش واسطه‌گری و برچیده شدن بساط سوداگری در بازار آزاد خودرو باشیم. وی از پیش‌بینی اعطای تسهیلات برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط در تغییرات نهایی بسته سیاست‌های تشویقی حمایت از تولید نیز خبر داد و گفت: صیانت از سرمایه‌گذاری داخلی صنعت خودرو و قطعه‌سازی در اولویت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =