کد خبر: 234487
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
سرقت خودرو

همانندسازی خودرو روش جدید سارقان خودرو است که در آمریکا رو به‌گسترش است.

به گزارش «اخبار خودرو»،همانندسازی خودرو روش جدید سارقان خودرو است که در آمریکا رو به‌گسترش است. نام دیگر همانندسازی خودرویی (vehicle cloning) زنده کردن دوباره خودرو (vehicle rebirthing) است که ابتدا در استرالیا و نیوزلند آغاز شد؛ اما حالا به‌سرعت در آمریکا رو به‌گسترش است و تازه‌ترین گزارش‌ها در این خصوص از کیپ کورال در ایالت فلوریدای آمریکا به‌گوش می‌رسد.
این جُرم از این بابت پیچیده است که به‌راحتی افراد را به‌دام تبهکاران می‌اندازد و زمانی که یک خودرو دزدیده می‌شود، به‌طور طبیعی VIN آن به‌پلیس گزارش داده می‌شود و آن خودرو در فهرست خودروهای دزدیده‌شده قرار می‌گیرد.
اما حالا تبهکاران راهی را پیدا کرده‌اند که از طریق آن VIN خودرو سرقتی تعویض می‌شود؛ طوری که دزدی بودن خودرو مخفی باقی می‌ماند.
البته از زمانی که برچسب‌های VIN خودرو رایج شد، سارقان و تبهکاران به‌فکر فریب سامانه‌های ردگیری پلیس افتادند؛ اما عملیات شبیه‌سازی یا همانندسازی VIN خودروها اکنون سازمان‌یافته و درسطحی گسترده درحال انجام است. به‌بیان دیگر این روش جدید تبهکاران محدود به‌چند خلافکار نیست؛ بلکه باندهای بزرگی برای آن شکـــل گرفته‌اند. شاید شما از آن دسته از افراد باشید که تجربه تلخ دزدیده شدن خودرویتان را نداشته باشید و امیدواریم که هرگز تجربه نکنید؛ اما آن‌هایی که چنین تجربه‌ای را دارند، از تلخی آن به‌خوبی آگاهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =