روغن ‌موتور

کاسترول با هدف کاهش مصرف پلاستیک و حفظ محیط‌زیست،‌همکاری مشترکی با شرکت پولپکس‌تکنولوژی آغاز کرده است تا در آینده  روغن‌موتور را در بسته‌بندی‌های  کاغذی به بازار عرضه کند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،کاسترول با هدف کاهش مصرف پلاستیک و حفظ محیط‌زیست،‌همکاری مشترکی با شرکت پولپکس‌تکنولوژی آغاز کرده است تا در آینده روغن‌موتور را در بسته‌بندی‌های کاغذی به بازار عرضه کند.
به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» کاسترول که به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه نفتی BP یا بریتیش‌پترولیوم محسوب می‌شود، بازوی روانکارساز این گروه است. به تازگی این شرکت تصمیم گرفته مسیر جدیدی در بسته‌بندی محصولات خود در پیش بگیرد که این امر می‌تواند باعث کاهش مصرف پلاستیک در صنعت روانکارها ‌شود.
براساس موفقیت‌هایی که شرکت پولپکس‌تکنولوژی کسب کرده است، کاسترول نیز قصد دارد استفاده از آن در بسته‌بندی‌ها را در برنامه کاری خود قرار دهد. در مورد ابداع جدید پولپکس می‌توان این‌گونه توضیح داد که بسته‌بندی ابداعی کاملا به بسته‌بندی‌های چوبی شباهت دارد و از مواد صددرصد بازیافتی ساخته شده است. حتی در روند ساخت این محصول هیچ درختی قطع نمی‌شود. این نوع بسته‌بندی باعث می‌شود رد پای کمرنگ‌تری از کربن به واسطه روغن‌موتورهای کاسترول در طبیعت به جا بماند.این رقم به‌گفته کارشناسان این شرکت 30درصد کمتر از بسته‌بندی‌های پلاستیکی است و کمک زیادی به حفظ محیط‌زیست می‌کند.
کاسترول تازه‌ترین شرکتی است که نسبت‌به این بسته‌بندی‌ها علاقه‌مند شده و قصد دارد نخستین شرکت در صنعت روانکار باشد که اقدام به استفاده از قوطی‌های ساخته‌شده از کاغذ می‌کند. از ابتدای جولای ۲۰۲۰ به‌دنبال همکاری دو شرکت پایلوت و دیاگو در صنعت بسته‌بندی شاهد رشد استفاده از محصولات بازیافت‌پذیر پولپکس در یک کنسرسیوم بین‌المللی هستیم که شامل برندهای معتبر مانند پپسی، یونی‌لیور و محصولات سلامت‌محور GSK و چند برند دیگر است.
حال کاسترول و گروه BP هم به جمع اعضای این کنسرسیوم می‌پیوندند. به این ترتیب محصولات پولپکس در بیش‌از ۱۸۰ کشور دنیا به فروش می‌رسند و نماد شرکت تولیدکننده این محصولات در بورس لندن «DGE» و در بورس نیویورک «DEO» برای سرمایه‌گذاری عام است.
ماه گذشته کاسترول اقدام به انتشار استراتژی مسیر ۳۶۰ «PATH360» کرد که براساس آن این شرکت در مسیر توسعه پایدار قدم می‌گذارد، ضایعات کمتری منتشر می‌کند، انتشار کربن را در روند تولید محصولاتش کاهش می‌دهد و به محیط‌زیست بیشتر کمک می‌کند. یکی از اهداف کاسترول، کاهش استفاده از پلاستیک تا سال ۲۰۳۰ است و به همین‌دلیل باید بر بسته‌بندی محصولات این شرکت تغییراتی اعمال شود.
باآنکه این شرکت در برخی بازارها همچون ایالات‌متحده واحد مستقلی برای بازیافت بسته‌بندی‌های پلاستیکی خود درنظر گرفته است. اما آنها قصد دارند استفاده از این ماده نفتی را در همان ابتدای مسیر تولید کاهش دهند.
کاسترول اعلام کرده است براساس محاسبات لجستیکی هزینه بازیافت مجدد قوطی‌های پلاستیکی بیش‌از سرمایه‌گذاری در تولید بسته‌بندهای پاک‌تر است. ای.اس رامچاردر، معاون ارشد بازریابی کاسترول گفت: «کاسترول متعهد است چرخه عمر محصولات فعلی و جدید خود را بررسی کند تا ببیند چگونه می‌توان آن را بهبود بخشید یا درباره روند بازیافت و استفاده مجدد تحقیق کرد. بسیار خوشحالیم که با پولپکس همکاری می‌کنیم تا ببینیم چگونه فناوری آنها که در ابتدا برای کالاهای پرمصرف «FMCG» طراحی شده بود، می‌تواند برای روانکارها به‌عنوان جایگزین برای بطری‌های پلی‌اتیلن با چگالی بالا (HDPE) استفاده شود.
تلاش اولیه ما در زمینه تطبیق فناوری بطری پولپکس بدون PET برای استفاده در بسته‌بندی روغن بسیار مثبت بوده است. همکاری با شرکای نوآوری محور مانند پولپکس برای توسعه راه‌حل‌های جدید در این گروه چالش برانگیز حیاتی است و خوشحالیم برای دستیابی به آرزوی توسعه پایدار خود با آنها همکاری کنیم. تحقیقات نشان داده‌اند مشتریان و مصرف‌کنندگان به دنبال راه‌حل‌های پایدارتر هستند. اگر این فناوری با موفقیت توسعه یابد، می‌تواند به کاهش مصرف پلاستیک در کاسترول کمک کند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =