کد خبر: 234652
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

از زمان ورود خودرو به زندگی ما و تبدیل شدنش به یکی از وسایل معمولی که از آن استفاده می‌کنیم بیش‌از صد سال می‌گذرد. در نیم‌قرن گذشته خودروها هرچه بیشتر در دسترس قرار گرفتند و خانواده‌ها نیز در سراسر جهان برای راحتی تردد خود اقدام  به خرید آن‌ها کردند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،از زمان ورود خودرو به زندگی ما و تبدیل شدنش به یکی از وسایل معمولی که از آن استفاده می‌کنیم بیش‌از صد سال می‌گذرد. در نیم‌قرن گذشته خودروها هرچه بیشتر در دسترس قرار گرفتند و خانواده‌ها نیز در سراسر جهان برای راحتی تردد خود اقدام به خرید آن‌ها کردند.
از زمانی که خودروها به‌طور گسترده سرنشینان خردسال هم پیدا کردند، یکی از بحث‌های دائمی؛ ایمنی کودکان بوده است. در دهه‌های اخیر قوانین مختلفی برای محافظت از سرنشینان خردسال در خودروها به تصویب رسیده است.
یکی از این قوانین الزام نشاندن کودکان روی صندلی‌های عقب خودرو است. خردسالانی هم که نمی‌توانند روی صندلی بنشینند باید در صندلی مخصوص کودک که جداگانه خریداری و روی صندلی عقب نصب می‌شود، نشانده شوند.
طبیعی است با توجه به آمار بالای تصادفاتی که از جلو اتفاق می‌افتد، این توصیه جدی گرفته شود. در همین زمینه چند سالی است نشانی روی شیشه برخی خودروها چسبانده می‌شود تا به خودروهای دیگر اعلام شود روی صندلی عقب خودرو کودک سوار است و به این ترتیب از رانندگان خواسته می‌شود با احتیاط بیشتری در کنار این خودرو رانندگی کنند. لزوم بستن کمربند، استفاده از ایربگ عقب نیز برای تامین ایمنی هرچه بیشتر کودکانی است که سوار خودرو هستند.
اما متاسفانه در خیابان‌ها شاهد رفتارهای عجیبی از سوی والدین راننده هستیم که تنها بر بی‌توجهی و خدایی‌ناکرده بی‌علاقگی‌ به فرزندانشان صحه می‌گذارند. حتما شما هم دیده‌اید پدر و مادرهای عزیزی را که در حال مشغول رانندگی هستند اما فرزندانشان با دست‌های باز، تا کمر از سانروف بیرون آمده‌اند و انگار منتظرند تا پرواز کنند.
هر بار که چنین صحنه‌ای را می‌بینم موهای تنم سیخ می‌شود. (بدتر از آن زمانی است که می‌بینم بچه‌ها روی در خودرو در حال حرکت سوارند). چطور ممکن است پدر یا مادری این قدر بی‌توجه و بی‌ملاحظه باشد؟ لازم نیست بگویم اگر خودروی جلوی وسیله‌نقلیه این پدر و مادر بپیچد یا انها به هر دلیلی مجبور به ترمز ناگهانی شوند چه بلای وحشتناکی ممکن است بر سر خودشان و عزیزان‌شان بیاید. این درست است که بچه‌ها به سرگرمی و لذت احتیاج دارند و همگی ما دوست داریم در نظر فرزندان‌مان پدر و مادر خوب و به اصطلاح باحالی به نظر بیاییم، اما شما را به‌خدا، ایمنی و سلامت فرزندان‌تان مهم‌تر از از هر چیز دیگری است. به امید روزی که یاد بگیریم چه‌طور مراقب عزیزان‌مان باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =