کد خبر: 234668
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵
image-20210523001359-1.jpeg

امروزه شما می توانید انواع گیربکس خودرو را در بازار مورد مشاهده قرار دهید که هر یک از آنها یک سری از مهمترین مزیت ها و معایب را دارند.

گیربکس چگونه کار میکند

آیا شما هم قصد خرید یکی از با کیفیت ترین انواع گیربکس خودرو را دارید؟ می دانید که اصلی ترین انواع گیربکس های موجود در بازار کدامند؟

جعبه دنده یا گیربکس خودرو از مهمترین قطعات مورد استفاده در هر اتومبیلی می باشد که میزان گشتاور هر خودرویی بر اساس ظرفیت و قدرت گیربکس اتومبیل مشخص می شود. توجه داشته باشید که اصلی ترین نقش گیربکس انتقال دادن نیرو و ایجاد تعادل میان سرعت و نیرو می باشد. شما بدون آنکه دور موتور خودروی خود را افزایش دهید، با تغییر دادن دنده ی اتومبیل تان می توانید به سرعت مدنظرتان رسیده و رانندگی راحتی را برای خود به ارمغان آورید. همچنین در نظر بگیرید که در سربالایی ها بایستی از دنده های کمتر استفاده کنید تا اتومبیل قدرت و کشش لازم را برای پیمودن راه داشته باشد. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد انواع گیربکس ها و سیستم صفحه کلاچ توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

انواع گیربکس خودرو

امروزه شما می توانید انواع گیربکس خودرو را در بازار مورد مشاهده قرار دهید که هر یک از آنها یک سری از مهمترین مزیت ها و معایب را دارند. از مهمترین و اصلی ترین انواع گیربکس خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- گیربکس اتومات: گیربکس های اتومات یکی از محبوب ترین انواع گیربکس های موجود در میان بسیاری از مردم به خصوص خانم ها می باشد چرا که دیگر دغدغه های کلاچ گرفتن و تعویض دنده را ندارند و می توانند رانندگی بی نظیری را برای خود به ارمغان آورند. شما می توانید در اتومبیل های بسیار متعددی شاهد استفاده از گیربکس های اتومات باشید. از مهمترین مزیت مربوط به این مدل گیربکس ها می توان به سواری نرم اشاره کرد.

- گیربکس دستی: گیربکس های دستی از دیگر انواع گیربکس ها می باشد که همچنان محبوبیت لازم را در میان مردم داشته به طوری که برای استفاده از این قطعه بایستی پای خود را بر روی پدال کلاچ قرار داده و سپس اقدام به تعویض دنده نمایید. برای تعویض دنده هم همیشه دور موتور خود را بین سه تا چهار هزار بالا برده و سپس فرایند تعویض دنده را انجام دهید.

آشنایی با صفحه کلاچ خودرو و نقش مهم آن

در قسمت های قبلی در خصوص گیربکس خودرو و انواع آن توضیحاتی را به حضورتان ارائه دادیم و شما می توانید برای بررسی دقیق این قطعه همین حالا به وب سایت اینترنتی ما مراجعه کنید. یکی از دیگر مهمترین قطعات موجود در اتومبیل ها را صفحه کلاچ شکل داده است که از این وسیله برای انتقال دادن نیروی چرخشی میان شفت ها استفاده می شود. توجه نمایید که سیستم کلاچ اتومبیل ها از قطعات مختلفی تشکیل شده که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

صفحه کلاچ

دوشاخه کلاچ

بلبرینگ کلاچ

اهرم

شاخک ها

دیسک کلاچ

صفحه دنده

در این میان وظیفه ی مربوط به صفحه کلاچ واقعا حساس بوده به طوری که در صورت آسیب رسیدن به این قطعه، حرکت خود به سختی صورت گرفته و شما شاهد صدای عجیب از قسمت گیربکس اتومبیل خود خواهید شد. هنگامی که صفحه کلاچ ساییده شود، دیگر امکان تعویض دنده برای راننده وجود نخواهد داشت. بنابراین توصیه می شود در هر 60 هزار کیلومتر اقدامات مربوط به تعویض صفحه کلاچ ماشین را انجام دهید. همچنین می توانید برای خرید بهترین انواع صفحه کلاچ ها، بر روی لینک وب سایت ما کلیک کرده و از فروشگاه اینترنتی ما دیدن نمایید تا بتوانید یکی از بهترین مدل های مربوط به صفحه کلاچ را در سبد خرید خود قرار دهید.

راهنمای خرید گیربکس خودرو در سایت Cari4

انواع دیفرانسیل خودرو

از دیگر مهمترین و ضروری ترین قطعات موجود در خودرو را دیفرانسیل شکل داده است که نقش بسیار مهمی را در جهت انتقال نیرو داشته و می توانید نیرو را به چند قسمت تقسیم بندی کرده و آنها را به چرخ ها برساند. توجه داشته باشید که وظیفه ی مربوط به دیفرانسیل خودرو به اندازه نقش گیربکس خودرو از اهمیت بسیار بالای برخوردار است به طوری که اگر دیفرانسیل در عملکرد خود موفق نباشد، ممکن است چرخ ها قفل کرده و بر روی زمین کشیده شوند. شما می توانید برای مشاهده انواع دیفرانسیل های موجود در بازار به راحتی به وب سایت اینترنتی ما مراجعه کرده و از این طریق هر یک از این قطعات را با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهید. از مهمترین انواع دیفرانسیل خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- دیفرانسیل جلو: این مدل از دیفرانسیل ها می توانند قدرت موتور را تنها به چرخ های جلو منتقل کنند که مناسب برای استفاده در اتومبیل های مسابقه ای می باشد.

- دیفرانسیل عقب: از قدیمی ترین انواع دیفرانسیل های مورد استفاده در طراحی اتومبیل ها می باشد که نیرو موتور را به چرخ های و محور عقب خودرو منتقل می کند.

- دیفرانسیل چهار چرخ: یکی از بهترین انواع دیفرانسیل ها را، دیفرانسیل چهار چرخ شکل داده است که به آنها دیفرانسیل های تمام چرخ دنده نیز گفته می شود و می توانند نیروی موتور را میان دو محور عقب و جلو تقسیم بندی کنند.

راهنمای خرید گیربکس خودرو در سایت Cari4

راهنمای خرید گیربکس خودرو و سایر قطعات مربوط به خودرو

اگر شما هم قصد دارید تا در روزهای آینده اقدام به خرید و استفاده از باکیفیت ترین و بهترین انواع گیربکس خودرو نمایید، بهتر است که چنین فرصت ارزشمند و ایده آلی را از دست نداده و همین حالا با مراجعه به وبسایت فروشگاه اینترنتی ما، فرایند خرید را طی کنید. همچنین شما می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در خصوص گیربکس خودرو یا سایر قطعات مربوط به اتومبیل خود، با مشاوران ما هماهنگی لازم را داشته و اطلاعات مدنظر خود را به دست آورید. همچنین شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ما، در خصوص قیمت های عرضه شده نیز اطلاعات کافی را اخذ کرده و با توجه به قدرت و توان مالی خود، بهترین قطعه را تهیه نمایید. هدف اصلی ما کسب رضایت مندی شما عزیزان می باشد که امیدواریم در این راستا بسیار موفق عمل کرده باشیم.

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو Cari4.Com

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =