این مشکل در خودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری چهار علت عمده دارد. اما فراموش نکنید که برای عیب‌یابی دقیق لازم است به‌نمایندگی مربوطه خودرویتان مراجعه کنید.

خودرو تاکسی پژو 405 مدل 97 دوگانه‌سوز دارم و بیش از یک ماه است دورموتور خودرو مدام کم و زیاد می‌شود و ناگزیر باید آن را خاموش کنم. همچنین چندروزی است هنگام حرکت در سرعت‌های بالاتر از 90 کیلومتر برساعت صدای خاصی از چرخ‌های جلو به‌گوش می‌رسد؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،این مشکل در خودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری چهار علت عمده دارد. اما فراموش نکنید که برای عیب‌یابی دقیق لازم است به‌نمایندگی مربوطه خودرویتان مراجعه کنید. اما به‌صورت کلی ابتدا باید این چهار مورد بررسی شود. 1- پیشرانه خودرو شما به‌دلیل طراحی و ساختار قدیمی‌اش، دارای یک قطعه الکترومکانیکی به‌نام استپرموتور است و این قطعه نقش بسیار مهمی در ثابت نگه داشتن دور موتور دارد و با توجه به‌آنچه شما گفتید، ممکن است این قطعه باتوجه به‌کارکرد بالا و توجه به‌این مساله که هر قطعه از عمر مفیدی برخوردار است، معیوب شده باشد. در این حالت ابتدا باید استپرموتور تمیز و شفت این قطعه نیز بررسی شود و درصورت سالم بودن شفت و عدم گیر کردن آن و تمیز شدن این قطعه، اگر همچنان مشکل پابرجا باشد، باید این قطعه را تعویض کنید تا اشکال برطرف شود. 2- یکی از مهم‌ترین سیستم‌هایی که در یک موتور بنزینی ایفای نقش می‌کند و به‌عبارتی نبض موتور محسوب می‌شود، سیستم سوخت‌رسانی است و هرگونه ایراد در این سیستم و متعلقات آن می‌تواند سبب نامیزان کار کردن موتور شود. بر این اساس ابتدا باید انژکتورهای موتور بررسی شود. زیرا ممکن است انژکتورها باتوجه به‌دوگانه سوز بودن خودرو شما، به‌اصطلاح گرفته باشد و نتواند میزان سوخت مورد نیاز سیلندرها را تامین کند. در این صورت باید انژکتورها باز و توسط دستگاه شست‌وشودهنده انژکتور، شست‌وشو داده شوند تا این ایراد مرتفع شود. 3- از دیگر سیستم‌های مهم در زمینه راه‌اندازی موتور درون‌سوز بنزینی، سیستم جرقه‌زنی است و اگر متعلقات این سیستم با اشکال مواجه شده باشد، قدرت جرقه‌زنی کاهش می‌یابد و سبب ایجاد مشکلاتی همچون نوسان در دورموتور می‌شود. در این حالت باید نخستین قطعه این سیستم که همان شمع است، مورد بررسی قرار گیرد و با در نظر گرفتن استفاده خودرو شما از دو سوخت متفاوت، شمع‌های موتور ممکن است با اختلال مواجه شده باشند و به‌درستی عمل نکنند. بنابراین باید شمع‌های موتور تعویض شوند. 4- دریچه‌گاز نیز یکی از مواردی است که در تثبیت دورموتور نقش بسزایی دارد. به‌عبارت دیگر اگر این قطعه الکترومکانیکی با مشکل مواجه شده باشد، در به‌وجود آمدن این ایراد تاثیرگذار است. بر این اساس باید دریچه‌گاز و متعلقات آن نیز بررسی و درصورت نیاز تعویض شوند تا دور موتور تثبیت و عیب خودرو برطرف شود. اما درپاسخ به‌بخش پایانی سوالی شما باید گفت که تنها علت تولید صدای اضافی در زمان دوران چرخ‌های جلو، خرابی قطعات سیستم تعلیق است. به‌عبارت دیگر این مشکل سه علت اصلی دارد. نخست این‌که بلبرینگ چرخ، قطعه‌ای مکانیکی است و باتوجه به‌ساختاری که دارد، مانند سایر قطعات خودرو دارای عمر مفیدی است و باتوجه به‌کارکرد خودرو شما می‌توان گفت که عمر مفید بلبرینگ‌ها نیز کاهش یافته و به‌اصطلاح به‌مرز خرابی نزدیک شده‌اند. بنابراین تولید صدای اضافی از چرخ‌های جلو یکی از نشانه‌های خرابی بلبرینگ است که با تعویض آن، مشکل رفع می‌شود. همچنین اگر متعلقات سیستم تعلیق (همانند سیبک یا بوش مربوط به آن) معیوب شده باشد، در سرعت بالا به‌دلیل خرابی یا حتی عدم‌اتصال مناسب صدا تولید می‌شود و تنها با تعویض این قطعات است که مشکل برطرف می‌شود. علت سوم عدم‌تنظیم زاویه فرمان است. بنابراین در این حالت برای رفع مشکل باید فرمان خودرویتان را تنظیم کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =