خودروهای برقی

با افزایش تولید و فروش خودروهای برقی در سال جاری میلادی به‌نظر می‌رسد باتری‌های لیتیوم-یونی برنده مسابقه برقی‌سازی انواع خودروهای الکتریکی هستند و بازار هم در حال رونق بیش‌تر است.

به گزارش «اخبار خودرو»،با افزایش تولید و فروش خودروهای برقی در سال جاری میلادی به‌نظر می‌رسد باتری‌های لیتیوم-یونی برنده مسابقه برقی‌سازی انواع خودروهای الکتریکی هستند و بازار هم در حال رونق بیش‌تر است. طی چند سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای توسط توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان باتری انجام شده و استراتژی برقی‌سازی خودروها هدف اصلی بسیاری از شرکت‌های خودرویی شده است. با وجود اختلالی که شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ در بازارهای مختلف به‌وجود آورد، اما فروش خودروهای برقی درمقایسه با قبل از آن بیش‌تر شده است.
پیش‌بینی می‌شود بازار سلول‌های باتری لیتیوم-‌یون در وسایل نقلیه الکتریکی تا سال ۲۰۲۶ به‌بیش از ۷۰ میلیارد دلار برسد و این روند در بخش‌های مختلف از جمله اتوبوس‌ها، وانت‌ها و کامیون‌ها درحال توسعه جمعی است. با این وجود درحال حاضر فروش خودروهای برقی همچنان تحت‌تاثیر سیاست‌ها و یارانه‌ها قرار دارد. در بازارهای اصلی اروپا و چین حمایت‌ها و یارانه‌ها درحال افزایش است و به‌نظر می‌رسد در ایالات‌متحده نیز باید شاهد تقویت حمایت‌ها باشیم. به‌گفته کارشناسان و محققان صنعت‌باتری به‌منظور تولید انبوه و ایجاد پیشرفت در فناوری باتری لیتیوم-یون باید سرمایه‌گذاری‌های بیش‌تری صورت گیرد. شرکت‌های مختلف سعی در افزایش سطح ایمنی و عمر باتری‌ها نسبت به‌نسل‌های قبلی دارند و از این منظر پیش‌بینی می‌شود در استفاده از مواداولیه در تولید باتری تغییراتی به‌وجود آید و فرمول تولید باتری طی سال‌های آینده تغییر کند.
بنابراین شرکت‌های تولیدکننده باتری به‌دنبال پیشرفت و بهبود در سلول‌های لیتیوم-‌یونی هستند تا بتوانند عملکرد بهتری از این باتری‌ها دریافت کنند. به‌گفته کارشناسان درحال حاضر روند طراحی بسته ‌باتری از جمله درمورد استراتژی‌های مدیریت حرارت، طراحی مدولار و سلول باتری‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و تغییراتی در آن‌ها داده خواهد شد. چراکه مدیریت حرارتی نقش مهمی در حفظ عملکرد ایمن باتری‌های لیتیوم-‌یونی دارد و دانشمندان به‌منظور افزایش ایمنی و طول عمر باتری، برنامه‌ریزی‌های گوناگونی می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =