کد خبر: 234821
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: برعکس اتفاقی که در دنیا می‌افتد و خودروسازان خود را تجهیز می‌کنند، خودروسازی  کشور در حال آب شدن است و فعالیت‌ها توسعه‌ای خودروسازی خود را فدا می‌کنیم.

به گزارش «اخبار خودرو»،مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: برعکس اتفاقی که در دنیا می‌افتد و خودروسازان خود را تجهیز می‌کنند، خودروسازی کشور در حال آب شدن است و فعالیت‌ها توسعه‌ای خودروسازی خود را فدا می‌کنیم.
سهیل معمارباشی در مورد پیشنهاد خودروسازان برای قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: پیشنهاد خودروسازان همان پیشنهادی است که وزارت صمت در بسته جهش تولیدی خود در سال گذشته ارائه داد.
وی افزود: خودروسازان از این طریق می‌توانند بخشی از زیان خودروهای عمومی خود را پوشش دهند. با حساب‌هایی که سال گذشته داشتیم نمی‌توانستند با این کار همه زیان را پوشش دهند ولی تا حد زیادی می‌تواند این کار را کند. این طرح هرگز اجرایی نشد و الان درخواست خودروسازان این است که این اتفاق رخ دهد.
معمارباشی تصریح کرد: البته شرکت‌های خودروساز نباید محصولات خود را با زیان بفروشند. هیچ یک از محصولات شرکت خودروسازی نباید با زیان به فروش برسد، ما باید این موضوع را بپذیریم در شرایطی تولید می‌کنیم که قیمت مواد اولیه افزایش پیدا کرده و متناسب با این جهش قیمت مواد اولیه مانند ورق، پتروشیمی، فولادهای آلیاژی و موارد دیگر باید خودرو هم افزایش قیمت پیدا کند.
وی بیان کرد: هر خودرویی که قیمت آن براساس تصمیم شورای رقابتی باشد حتما تامین منابع مالی برای زنجیره تامین این بخش از خودروها دچار اشکال خواهد شد چراکه به هر ترتیب خودرو زیان‌ده است. به تبع این موضوع تامین‌کنندگان قطعات خودروها نمی‌توانند پول قطعات خود را به موقع دریافت کنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    0 0
    خیلی بی وجدان هستین بااین پولهایی که به شما میدن مردم بدبخت میشه باهاش لامبورگینی بخری ... دیگه بسه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =