ایرانول

شرکت نفت ایرانول به عنوان اولین تولیدکننده روغن‌های موتوری در ایران‌،با تولید 57هزار و 915مترمکعب انواع محصولات موفق به رشد 53درصدی تولید خود و 8هزار  میلیارد ریال درآمد در دومین ماه سال شد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت نفت ایرانول به عنوان اولین تولیدکننده روغن‌های موتوری در ایران‌،با تولید 57هزار و 915مترمکعب انواع محصولات موفق به رشد 53درصدی تولید خود و 8هزار میلیارد ریال درآمد در دومین ماه سال شد.
به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» براساس بررسی آخرین گزارش مالی نفت ایرانول برای اردیبهشت ماه سال 1400،‌این شرکت در مجموع 16هزارمتر مکعب روغن پایه برای بازار داخل و صادراتی تولید کرده است که از این میزان 14هزار و 330مترمکعب صرف صادرات و هزار و 739متر مکعب صرف بازار داخلی شده است.
این ارقام نشان از بازار خوب خارجی برای روغن‌پایه ایرانی دارد که می‌تواند به ارزآوری برای کشور در شرایط فعلی کمک کند. اما نکته اینجاست شرکت‌های پالایشگاهی وظیفه‌ای برای تزریق روغن پایه در بازار داخلی دارند تا خوراک تولیدکنندگان روانکارهای صنعتی و موتوری در بخش خصوصی تامین شود.
بر اساس آمار تولید شرکت نفت ایرانول،‌ روغن پایه تولیدی در اردیبهشت ماه در مجموع 28درصد از کل تولیدات این پالایشگاه را تشکیل داده است. ازسوی‌دیگر محصول ایرانول یعنی روغن‌های فرایند یا همان اکسترکت‌ها با بیش از 12هزار مترمکعب در دو بخش داخلی و صادراتی،‌ سهم21درصدی از سبد تولیدات ایرانول داشته‌اند. اسلاک وکس هم با حجمی معادل 11درصد در ردیف سومین محصول این شرکت از نظر مقدار حجمی قرار دارد.
اما آنچه بیش از همه حائزاهمیت است، کسب درآمد 8هزار میلیارد ریالی در نفت ایرانول از هر دو بخش صادرات و داخلی بوده که با رشد 53درصدی تولیدات این پالایشگاه‌دار محقق شده است. یکی ازمعضلات حال‌حاضر بازار روانکارها کمبود روغن‌های موتوری به ویژه در بخش دیزلی است که نفت ایرانول از مجموع 3هزار و 795متر مکعب روغن تولیدی تنها به صادرات 353متر مکعب پرداخته و عمده تولیدات خود را سرازیر بازار داخلی کرده است.
در بخش روغن‌های موتوری بنزینی هم ایرانول در یک ماهه اردیبهشت در مجموع 3هزار و 850متر مکعب محصول روانه بازار کرده که از این میزان تنها 117متر مکعب راهی بازارهای خارجی شده و عمده تولیدات این شرکت در کشور توزیع شده است. بررسی آماری شرکت نفت ایرانول و مقایسه میزان تولید و فروش این مجموعه در اردیبهشت‌ماه سال جاری با مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایش 14درصدی تولیدات این شرکت دارد.
درنهایت با بررسی مبلغ فروش ایرانول می‌توان به به رشد ۱۱۰درصدی درآمدها در اردیبهشت ماه رسید و با یک مقایسه کوچک پی برد که میزان درآمد ایرانول دراین مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 192درصد افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =