باتری

تحقیقات جدید نشان از آن دارد که تولید خودرو در انگلیس با بحران مواجه شده است و باید کارخانه‌های بیش‌تری راه‌اندازی شوند و فناوری باتری توسعه یابد.

به‌دلیل دسترسی به‌منابع طبیعی فراوان و همچنین پشتیبانی دولت‌ها از تولید با حجم بالا و تقاضای محلی برای وسایل نقلیه الکتریکی، درحال حاضر بیش‌ترین بخش از تولید جهانی باتری‌ (حدود ۷۰ درصد) در کشورهای آسیایی صورت می‌گیرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، «HSSMI» که یک شرکت مشاوره‌ای در زمینه تولید باتری است، در گزارشی اعلام کرده که انگلستان با چالش‌هایی از جمله کمبود تکنسین ماهر در زمینه تولید سلول و همچنین عدم در دسترس بودن مواداولیه حیاتی و هزینه‌های بالای تولید مواجه است.این درحالی است که افزایش سرمایه‌گذاری در کارخانه‌های تولید باتری و همکاری آن‌ها با تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی چالش‌های زنجیره تامین برای تولید باتری را کاهش می‌دهد.

الکس بیندل، مدیر اجرایی شرکت «HSSMI» در این زمینه می‌گوید: «الکتریکی‌سازی توانسته تقاضا برای سلول‌های باتری و بسته‌های الکتریکی را افزایش دهد.»

تا سال ۲۰۴۰ تقاضا برای سلول باتری‌ به ۱۴۰ گیگاوات-ساعت می‌رسد که معادل ظرفیت تولیدی پنج کارخانه باتری‌های یونی بوده و این درحالی است که درحال حاضر در انگلستان تنها سه گیگاوات-ساعت تولید می‌شود و این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۴۵ گیگاوات می‌رسد. این موضوع بین برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و تقاضای پیش‌بینی‌شده فاصله ۹۵ گیگاواتی را به‌وجود می‌آورد.

«HSSMI» در این خصوص به‌تولیدکنندگان خرد و ردیف اول این صنعت پیشنهاد کرده است بهره‌وری خود را افزایش داده و اصول لازم را برای رسیدن به‌صرفه اقتصادی رعایت کنند.

یکی از مدیران «HSSMI» اعلام کرده است این شرکت طی سه‌سال گذشته روی ساخت سلول و پروژه‌های راه‌اندازی کارخانه تولید باتری‌های یونی فعالیت کرده و دانش این شرکت کمک می‌کند راه‌اندازی تولیدکنندگان خرد و ردیف اول تسریع شود.

به‌گفته این شرکت مشاوره‌ای عملی شدن مسیر تولید گیگافکتوری‌ها از ایده اولیه، حدود پنج سال زمان می‌برد و این درحالی است که طی چهار تا پنج سال آینده تقاضا برای تولید این سلول‌ها افزایش می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =