اولیویه فرانسوا مدیر بازاریابی استلانتیس 

اولیویه فرانسوا شیفته برندسازی است. حالا که او به عنوان مدیر بازاریابی استنلانتیس انتخاب شده ۹ برند قبلی فیات کرایسلر و ۵ برند از DS زیر دست او قرار دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»، فرانسوا که به خاطر تبلیغات جاه‌طلبانه‌اش در هنگام مسابقات راگبی (سوپر بال) و علاقه‌اش به استفاده از شوهای موسیقی در کمپین‌های تبلیغاتی فیات کرایسلر مشهور است، حالا باید برای برندهای متنوع‌تری استراتژی تبلیغاتی طراحی کند. هر یک از برندهای استلانتیس قرار است بخش مشخص و منحصر به فردی از بازار را پوشش دهند و در نتیجه فرانسوا و تیمش باید برای هر برند فضای مختص به خود را طراحی کنند.

یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های او ادامه دادن به ارتقای برند رم است که در کمپین اخیر خود از گروه راک فو فایترز برای رساندن پیام خود بهره گرفته است. (در این کمپین قهرمانمان زندگی روزمره مانند پدر و مادرها، معلمان و مربی‌ها و غیره که در دوران پاندمی از خود فداکاری نشان دادند به عنوان ستاره‌های راک زندگی روزمره معرفی می‌شوند). در روزهای اخیر فرانسوای ۵۹ ساله مصاحبه‌ای را نشریه اتوموتیو نیوز اروپا انچجام داده که در اینجا آن را می‌خوانید.

ادغام چه تغییری را بر راهبرد بازاریابی شما به وجود آورده است؟ آیا حالا باید از افراد بیشتری تائیدیه بگیرید؟

دیدگاه کلی پشت استلانتیس این است که این گروه خودروسازی خانه‌ برندهای متنوع است و همین است که این شرکت را واقعا منحصر به فرد کرده و به آن ارزش می‌بخشد. ما قبلا با فیات کرایسلر هم در همین مسیر بودیم اما حالا با استنلانتیس بسیار جلوتر افتاده‌ایم. حالا ما ۱۴ برند داریم که برخی از آن‌ها در گوشه و کنار جهان بسیار شاخص و منحصر به فرد هستند بر این‌که مثلا اگر اروپا را در نظر بگیرید، فیات، مازراتی و آلفا رومئو در آن برندهایی شاخص هستند. اما ما حالا سیتروئن یا پژو را هم داریم که در اروپا بسیار منحصر به فرد هستند. این قابلیت برای همپوشانی برندها بسیار جالب است، چیزی که ما قبلا هم در فیات کرایسلر داشتیم.

برای کسی مثل من که عاشق برندسازی و ایجاد فضا برای هر برند متفاوت است؛ این اتفاق بسیار خجسته‌ای است زیرا حالا می‌توانم کارم را با برندهای بیشتری انجام دهم. واقعیت این است که کارما بیشتر شده، اما خب این مساله کارمان را جالب‌تر کرده و قدرت هم‌افزایی را بالاتر برده است.

نقش من در اینجا ایجاد یا تقویت هم‌افزایی خلاقانه است تا این‌که بتوانیم هر برند را به نقطه رویایی خود برسانیم. پیش‌تر ما باید تائیدیه‌های بیشتری می‌گرفتیم اما حالا کارهای را ساده‌تر و سر راست‌تر کرده‌ایم. راستش از بعد ادغام کار تائیدیه گرفتن شفاف‌تر و ساده‌تر شده است.

چه چیزی الهام بخش کمپین برند رم بود و چه‌طور شد که سراغ گروه راک فو فایترز رفتید؟

من همیشه دلم می‌خواست با آن‌ها کار کنم. آن‌ها ارزش‌های مشترک فراوانی با برند وانت‌های پیکاپ ما دارند و رابطه‌شان هم بسیار اصیل است. حدودا یک سال پیش بود که دیو گرول دعوت ما را پذیرفت و دلیلش هم این نبود که می‌خواستند در یک آگهی حضور داشته باشند، بلکه آن‌ها متوجه پیوند درونی نزدیکی با رم شده بودند. (گروه آن‌ها از ۲۵ سال‌ پیش از یک ون رم استفاده می‌کند).

این‌طور بود که ما تصمیم گرفتیم با آن‌ها کار مشترکی داشته باشیم و از کسانی که در مدت همه‌گیری کرونا در زندگی روزمره دور برمان بوده‌اند، مانند معلمان، مربی‌ها، پدر و مادرها و همه کسانی که در این بحبوحه به آموزش نسل بعدی کمک کرده‌اند تقدیر کنیم.

فکر می‌کنید که پاندمی در کمپین‌های تبلیغاتی بعدی هم نقشی ایفا کند؟

بعد از تاثیر منفی‌ای که این یک سال و چند ماهه در زندگی ما داشته امیدوارم که دیگر رد و نقشی از آن نماند. همان‌طور که در کمپین فعلی رم می‌بینید ما به کسانی که در تبلیغات‌مان حضور دارند ماسک نپوشانده‌ایم.

به نظرم همه می‌خواهند خبرهای خوش و مثبتی را درباره آینده بشنوند. در نتیجه فکر می‌کنم که اگر قرار باشد پاندمی نقشی هم داشته باشد، آن نقش مانعی است که ما بر آن غلبه کرده‌ایم.

به نظرم اکنون زمان داستان‌های مثبت است و این‌که چه‌طور با الهام گرفتن از آن‌چه بر ما گذشته و آنچه در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ آموخته‌ایم می‌توانیم بهتر از قبل باشیم و از آن‌چه فراگرفته‌ایم یک گنجینه بسازیم. این‌که قابلیت بیشتری برای تداوم داشته باشیم و به چیزهایی که واقعا ارزش دارند، مانند خانواده، روابط انسانی و لحظات و خوشی‌های ساده اهمیت بدهیم.

فکر می‌کنم که احتمالا این ماجرا برای ما الهام بخش خواهد بود زیرا تازه ارزش چیزهای ساده‌ای مانند در کنار هم بودن، در کنار هم جشن گرفتن، کنار هم غذا خوردن، در آغوش گرفتن یک دوست و همه چیزهایی که ما به سادگی از کنارشان می‌گذشتیم، پی برده‌ایم.

در نتیجه من به ارزش چیزهای ساده فکر می‌کنیم و چیزهایی که ارزش واقعی زندگی هستند مانند خانوادهف دوستی و داشتن نگرشی دوستانه‌تر نسبت به زندگی روزمره و سیاره زمین. در نتیجه به نظرم این ماجرا مراحل بعدی ارتباطات ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد زیرا این چیزی است که تمام مخطابان ما در سراسر جهان با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

کمبود میکروچیپ‌ ها به تولید خودرو در سراسر جهان آسیب رسانده است، آیا این نگرانی وجود ندارد که اگر مردم تحت تاثیر این تبلیغات بخواهند به سراغ خرید پیکاپ‌های رم بروند، این برند با کمبود محصول روبه‌رو شود؟

این این دققیقا جایی است که برند در مرکز معادله قرار می‌گیرد. برند به ابزارهای متفاوتی احتیاج داراد. آن‌ها از میزان موجودی خود مطلع هستند و این‌که در چه نقاطی محصولات خود را موجود دارند. این‌که چه چیزی را باید بفروشند و چه چیزی نیاز به تقویت بیشتر دارد.

بر اساس این اطلاعات ما از نیروی خلاقه و کمپین تبلیغاتی بسیار قدرتمندی برخوردار هستیم که می‌تواند به عنوان ابزاری برای فروش آن‌چه لازم است، آن هم در جایی که لازم است، استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =