کد خبر: 234894
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مجلس در خصوص صنعت خودرو نظرات را بیان کرده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مجلس در خصوص صنعت خودرو نظرات را بیان کرده‌اند. افزایش تولید، تولید محصول بی‌کیفیت و ضرورت تغییر در ساختار خودروسازی‌ها ازجمله مواردی هستند که نامزدهای ریاست جمهوری به آن اشاره کرده‌اند.
سیدابراهیم رئیسی، درخصوص افزایش ظرفیت تولید در حوزه خودرو گفت: چنانچه به مساله کیفیت و کمیت تولید خودرو به‌درستی توجه کنیم، می‌توانیم در یک‌سال اول رقم تولید را به یک میلیون و 600 هزار و طی دو سال به دو میلیون دستگاه برسانیم.
وی ادامه داد: در صنایع دفاعی و موشکی بسیار موفق عمل کردیم، اما به دلیل آنکه این ظرفیت‌ها به خودروسازی وارد نشده است، امروز در این حوزه ناموفقیم‌. همچنین استفاده از فناوری‌ها در حوزه خودرو حتما جواب می‌ دهد.
سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی هم با انتقاد از خودروسازان بیان کرد: امروز «تشت رسوایی» خودروسازی از آسمان به زمین افتاده است.
وی با بیان این مطلب اظهار کرد: در کشور خلاف شعار اقتصاد آزاد عمل کرده‌ایم، «کم‌کم» در همه حوزه‌ها دولت را وارد کردیم که این دخالت‌ها موجب ایجاد رقابت ناسالم شده و عدم تعادل بین قدرت و تولید شکل گرفته است.
اما محسن رضایی به واردات خودرو نظر دارد. وی گفت: من در دولتم واردات خودرو را آرام آرام آزاد خواهم کرد.
وی اظهار کرد: متاسفانه دیوار بزرگی به نام تعرفه برای شرکت‌های خودروسازی ایجاد کردیم و خودروسازان خیال‌شان راحت است. وی با تاکید بر آزادسازی واردات خودرو تصریح کرد: از سوی دیگر تلاش می‌کنم شرکت‌های خودروسازی، خود را به‌روز کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =