لنت

دو عامل در گسترش فعالیت تولیدکنندگان سیستم ترمز خودرو نقش مهمی دارد؛ کاهش اصطکاک و آلایندگی ترمز و استانداردسازی لنت‌ها در سطح جهانی. 

به گزارش «اخبار خودرو»،دو عامل در گسترش فعالیت تولیدکنندگان سیستم ترمز خودرو نقش مهمی دارد؛ کاهش اصطکاک و آلایندگی ترمز و استانداردسازی لنت‌ها در سطح جهانی.
تحقیقات به‌طور مستمر سبب کاهش فرسودگی لنت‌ترمز شده که درنتیجه کاهش انتشار آلایندگی ترمز را نیز به‌همراه داشته است. این درحالی است که تخمین زده می‌شود بیش از 90 درصد ذرات آلاینده ترافیکی، منشایی غیراگزوز دارد. درواقع نیمی از آن ناشی از سایش ترمز است و هم‌اکنون قوانین مربوط به‌آلایندگی در کشورها و مناطق مختلف در حال تدوین است.
این قانون به‌احتمال زیاد شامل جزئیاتی از جمله احتمال انتشار ذرات شیمیایی می‌شود. گفتنی است تولیدکنندگان خودرو با قانون‌گذاران برای وضع این قوانین در ارتباط نزدیک بوده‌اند. بنابراین بعد از وضع این قوانین تولیدکنندگان خودرو باید از آن تبعیت کنند تا یک واکنش زنجیره‌ای ایجاد شود و بتوان الزامات مربوط به‌لنت‌ترمز را تغییر داد.
در کوتاه‌مدت فیلترها می‌توانند میزان تولید گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند؛ اما تولیدکنندگان به‌دنبال راهکاری طولانی‌مدت هستند. درحال حاضر استفاده از فیلتر به‌دلیل وزن سنگین، مورد اقبال قرار نگرفته و سختی در بازیافت مواد تشکیل‌دهنده بعد از تعویض، آن‌ها را با مشکلاتی مواجه کرده است.
همین‌طور قوانین مختلف درمناطق گوناگون جغرافیایی، کار را برای سازندگان خودرو دشوار می‌کند و تولیدکنندگان خودرو به‌طور فزاینده‌ای به‌دنبال آن هستند تا از گران درآمدن محصول نهایی در روند سفارشی‌سازی خطوط تولید جلوگیری کنند. درحال حاضر خودروهای اروپایی به‌لنت‌ترمز کم‌فولاد نیاز دارند که دارای الیاف فولادی است. همچنین در لنت‌ترمزهایی که در ایالات‌متحده و کشورهای شرقی تولید می‌شود، به‌جای الیاف فولادی از مواد ارگانیک بدون جذب استفاده می‌شود و به‌همین دلیل لنت‌های ls ضریب اصطکاک بالاتری دارند. درواقع مواد ارگانیک بدون‌جذب دارای محتوای فولادی صفر هستند و ضریب اصطکاک کمتری دارند؛ اما هنگام استفاده، گزینه راحت‌تری محسوب می‌شوند.
لنت‌های ارگانیک آلودگی رینگی ندارند و استفاده از آن‌ها در اروپا معمول است. مواد ارگانیک به‌ویژه در اواخر عمر دیسک، سایش کمتری داشته و بیش‌تر به‌لرزش و تولید سروصدا تمایل دارند و می‌توانند توســــط موادی مانند الیاف معدنی تقویت شوند. این فیبرها دارای محلول زیستی بوده و برای انسان و محیط‌زیست کاملا بی‌خطر هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =