کد خبر: 234958
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
فرشاد مقیمی

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز فرآیند افزایش ۱۸۰۰ درصدی سرمایه ایران خودرو دیزل ناشی از اصلاح ساختار مالی و تجدید ارزیابی دارایی های این شرکت خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو»،فرشاد مقیمی در نشست سازندگان قطعات و مجموعه های ایران خودرو دیزل، دستاوردهای فعلی را حاصل ترسیم نقشه راه توسعه همکاری ها دانست و گفت: اراده‌ای در زنجیره تامین شکل گرفته که در کنار تحریم ها به عنوان عاملی برای ایجاد انگیزه در خودکفایی سبب ایجاد توفیقات فعلی شده است.
وی در این نشست که با هدف تعیین مسوولیت‌های خودروساز و قطعه ساز برای تحقق هدف افزایش دو و نیم برابری تولید خودروهای سنگین و تجاری در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نسبت به سال ۹۹ برگزار شد، ضمن تاکید بر اعلام نیازمندی های محصولات مختلف در بخش خودروهای سنگین و نیمه سنگین به شبکه تامین، گفت: صنعتگران باید در آخرین تصمیمات و برنامه های تولید قرار گیرند تا برای تامین قطعات و مجموعه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.
مقیمی قیمت گذاری براساس نرخ نهاده های تولید را اتفاقی مثبت و موثر در جهش تولید خودروهای تجاری ایران خودرو خواند و گفت: توانستیم محصولات تجاری را از موضوع قیمت گذاری مستثنی کرده و طبق بهای نهاده های تولید قیمت گذاری کنیم.
وی افزود: شناور بودن قیمت محصولات براساس نرخ روز مواد اولیه و نهاده های تولید سبب شد که تیراژ تولیدی که در سال های گذشته به ۱۲۰۰ دستگاه کاهش یافته بود، به بیش از ۳۷۰۰ دستگاه برسد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: خط تولید اتوبوس ۹ سال خاک می خورد و از سال گذشته این خط احیا شد و در حال حاضر روزانه سه تا چهار دستگاه اتوبوس تولید می شود. تولید اتوبوس با ۵۸ هزار یورو ارزبری شروع شد که در پایان سال گذشته به ۴۴ هزار یورو کاهش یافت، برنامه امسال نیز رسیدن به ارزبری ۳۳ هزار یورو برای تولید هر دستگاه اتوبوس است.
وی با تاکید بر حفظ توان رقابتی محصولات گفت: علاوه بر قیمت رقابتی، باید در کیفیت و ارایه محصول جدید متناسب با نیاز بازار نیز قابلیت رقابت پذیری داشته باشیم.
مقیمی با بیان این که باید به موضوع داخلی سازی و سرمایه گذاری در این بخش توجه ویژه ای شود، گفت: این موضوع به عنوان راهبردی مهم، در برنامه های ایران خودرو دنبال می شود.
وی تصریح کرد: قطعه سازان زنجیره تامین ایران خودرو از حیث ایثار و فداکاری یک گام جلوتر هستند و ایران خودرو را در این مسیر یاری می کنند.
مقیمی با اشاره به افزایش سطح داخلی سازی تولید خودروهای تجاری گفت: سهم محصولات مونتاژی در سبد تولیدات ایران خودرو دیزل از ۶۷ درصد در سال ۹۸ به ۳۴ درصد کاهش یافته و در مقابل سهم خودروهای داخلی به ۶۴ درصد رسیده است.
وی با بیان این که در سال گذشته در زمینه بازسازی خودروهای فرسوده اقداماتی صورت گرفته، اما پشتیبانی نشده،‌ تصریح کرد: در حال حاضر نیز در صورت حمایت لازم، آمادگی برای بازسازی خودروهای تجاری فرسوده وجود دارد.
مقیمی از افزایش بیش از سه برابری تولید در ایران خودرو دیزل خبر داد و گفت:‌ تمامی منابع حاصل از فروش این خودروها به شبکه تامین تزریق می شود.
مقیمی حفظ اشتغال و کاهش بهای تمام شده محصول را از دستاوردهای داخلی سازی تولید و تکیه بر توان سازندگان کشور براساس منویات مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد:‌ به عنوان سربازان صنعت خودرو،‌ مسیر خودکفایی را با قدرت بیشتری دنبال خواهیم کرد.
وی با اشاره به سطح بالای فناوری محصولات تجاری و سنگین، از ساخت داخل و نمونه سازی ECU در این خودروها خبر داد و گفت: این قطعه مهم و راهبردی در آینده نزدیک به تولید انبوه خواهد رسید.
مقیمی از آمادگی برای تولید آمبولانس برای ناوگان درمانی کشور خبر داد و گفت: برای تولید خودروهای توریستی نیز آمادگی وجود دارد، بازار این خودروها سودآوری بالایی دارد که می توانیم از ظرفیت های آن استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: خودروهای سنگین و نیمه سنگین، به عنوان خودروهای کار با معیشت افراد و خانوارها مرتبط هستند،‌ بنابراین ارایه خدمات مناسب به این خودروها و جلوگیری از خواب خودرو در اولویت قرار دارد.
مقیمی در پایان بر حضور پرشور اقشار مختلف مردم به ویژه صنعتگران و کارگران در پای صندوق‌های رای در انتخابات روز ۲۸ خردادماه تاکید کرد.
گفتنی است، نخستین نشست سازندگان قطعات و مجموعه های خودروهای تجاری گروه صنعتی ایران خودرو با امضای میثاق نامه تولید ۸۵۰۰ دستگاه خودروی تجاری با بیش از ۹۰ درصد تولید داخل در سال جاری، با حضور بیش از ۱۵۰ سازنده کشور در محل سالن اجتماعات شرکت ساپکو برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =