کد خبر: 234963
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
خودرو برقی

این مهم‌ترین پرسشی است که مرکز پژوهش پیو (Pew Research Center) در آخرین نظرسنجی خود از مردم آمریکا مطرح کرده است. براساس نتایج این نظرسنجی، تنها 39 درصد از مردم احتمال دارد که خرید خودرو برقی را مد نظر داشته باشند.

به گزارش «اخبار خودرو»،تنها 39 درصد از پاسخ‌دهندگان به‌یک نظرسنجی در آمریکا حاضرند خودرو برقی بخرند که البته این نشانه خوبی است. زمانی که قصد دارید خودرو جدیدی بخرید، تا چه‌اندازه احتمال دارد سراغ یک خودرو برقی بروید؟
این مهم‌ترین پرسشی است که مرکز پژوهش پیو (Pew Research Center) در آخرین نظرسنجی خود از مردم آمریکا مطرح کرده است. براساس نتایج این نظرسنجی، تنها 39 درصد از مردم احتمال دارد که خرید خودرو برقی را مد نظر داشته باشند. این درحالی است که حداقل 46 درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند بعید است که خودرو بعدی آن‌ها برقی باشد. بسیاری از رسانه‌ها همچون TNW اعتقاد دارند 39 درصد در این آمار و ارقام نشان می‌دهد که مردم چندان از خودروهای برقی استقبال نمی‌کنند و به‌این زودی‌ها هم به‌آن روی نمی‌آورند. حتی خود «پیو» هم که این نظرسنجی را انجام داده، این درصد را به‌حساب این گذاشته است که مردم هنوز درمورد خودروهای برقی دو دل هستند. درست است که اظهار نظر «پیو» فنی و علمی است، اما اگر به این مساله کلی‌تر نگاه شود، مشخص می‌شود که در زمانی نسبتا کوتاه، نظر مردم نسبت به‌خودروهای برقی درحال مثبت شدن است. داده‌های این گزارش درسال 2020 نشان می‌دهد که 1.8 درصد از کل خودروهای فروخته‌شده بدون در نظر گرفتن خودروهای هیبریدی قابل شارژ با پریز برق و پلاک‌شده برقی بودند. پیش‌بینی می‌شود که این درصد در سال 2021 به‌بیش از 3.5 درصد برسد و در سال 2025 از 10 درصد نیز عبور کند. به‌همین دلیل می‌توان گفت 35درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که خودرو بعدی آن‌ها برقی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =