کد خبر: 234977
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
نمایشگاه خودرو مرسدس‌بنز

مرسدس‌بنز قصد دارد 25 نمایشگاه خودرو و نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش خود را در اروپا به‌فروش برساند.

به گزارش «اخبار خودرو»،مرسدس‌بنز قصد دارد 25 نمایشگاه خودرو و نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش خود را در اروپا به‌فروش برساند. اگر مرسدس‌بنز نمایشگاه‌های خودرو در اروپا (به‌ویژه در کشورهای بلژیک، بریتانیا و اسپانیا) را بفروشد، 1.2 میلیارد دلار از سرمایه‌اش بازمی‌گردد و می‌تواند آن را در موقعیت‌های مهم‌تری سرمایه‌گذاری کند. مرسدس‌بنز قصد دارد این نمایشگاه‌های خودرو را به‌نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش مستقل یا سرمایه‌گذاران بفروشد. هر یک از این نمایشگاه‌ها بین 30 تا 40 میلیون‌یورو سرمایه را به این شرکت بازمی‌گردانند. این خودروساز آلمانی می‌گوید میخواهد امنیت شغلی کارکنان این نمایشگاه‌ها دچار مخاطره نشود و در این 25 نمایشگاه خودرو مرسدس‌بنز، حدود دو هزار و 800 نفر مشغول به‌کار هستند. سخنگوی مرسدس‌بنز به «اتومتیو نیوز» اروپا گفته است: «در مذاکره احتمالی با خریداران و علاقه‌مندان،‌ مهم‌ترین اولویت مرسدس‌بنز موفقیت بلندمدت اقتصادی و ادامه فعالیت‌هاست.»
فروختن این نمایشگاه‌ها در سرتاسر اروپا، علاوه‌بر آن‌که مرسدس‌بنز را خیلی سریع به‌پول نقد مورد نیازش می‌رساند، هزینه‌های ثابت این خودروساز در این مکان‌ها را نیز کاهش می‌دهد.
با این کار دیگر مخارج نگهداری و سرپا نگاه داشتن این نمایشگاه‌ها برعهده مرسدس‌بنز نخواهد بود و کارکنان و کارگران این نمایشگاه‌ها از فهرست نیروی انسانی این خودروساز خارج می‌شوند. مرسدس‌بنز می‌گوید این سرمایه آزادشده را دربخش خودروهای برقی به‌کار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =