کد خبر: 234993
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
استارت‌آپ‌های خودرویی

کسب‌وکارهای آنلاین مرتبط با خدمات خودرویی، فروش کالاها و قطعات خودرو در فروشگاه‌های آنلاین اگرچه سال‌ها همپای دیگر مشاغل در حال گسترش هستند اما هنوز به نقطه اعتماد برای مردم نرسیده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،کسب‌وکارهای آنلاین مرتبط با خدمات خودرویی، فروش کالاها و قطعات خودرو در فروشگاه‌های آنلاین اگرچه سال‌ها همپای دیگر مشاغل در حال گسترش هستند اما هنوز به نقطه اعتماد برای مردم نرسیده‌اند. فروش کالاهای دیجیتال در فروشگاه‌های آنلاین درحالی به یک رویه معمول در بازار تبدیل شده است که صاحب فروشگاه و حتی خریدار می‌تواند با بهره‌گیری از معیارهای در نظر گرفته شده توسط تولیدکننده و یا واردکننده کالا به اصالت آن پی ببرد و حتی در مواردی با اطمینان بیشتر از آنچه در بازار می‌گذرد، کالای اصیل و باکیفیت خریداری کند.
اما در حوزه خدمات خودرویی، فروش قطعات و حتی تایر و روغن‌های موتوری به دلیل نبود شاخص برای تعیین استانداردهای لازم‌ فارغ از پارامترهایی مانند اعتماد سرویس‌کار و فروشنده نمی‌توان سنت‌شکنی کرد و ریسک خرید از استارت‌آپ‌ها و فروشگاه‌های آنلاین را به‌جان خرید. شاید علت اصلی آن وجود اجناس تقلبی در حوزه قطعات خودرو و روانکارها باشد که باید اصالت کالا توسط یک استاد کار با تجربه تایید شود.
در این شرایط به‌نظر می‌رسد حضور مستقیم تولیدکنندگان و واردکنندگان کالا در یک بستر استاندارد شامل فروشگاه‌ها یا مراکز سرویس‌دهی معتبر می‌تواند ریسک خرید را از بابت اصالت کالا یا قیمت‌ها به شدت پایین بیاورد.اما آنچه در حال حاضر در فروشگاه‌های اینترنتی قابل‌رصد است، حضور برندهای معتبر به‌واسطه برخی شرکت‌ها و فروشگاه‌هاست که نمی‌توان به اصالت کالا و قیمت‌ها اعتماد کرد.
تا جایی‌که بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده روانکار و قطعات یدکی اذعان دارند در بازرسی کیفی از محصولات فروخته‌شده در این فروشگاه‌ها با تعداد زیاد محصولات تقلبی مواجه شده‌اند. بنابراین در شرایط کنونی که حجم بیشتر خریدهای مردم به سمت خرید آنلاین می‌رود،‌ جا دارد تولیدکنندگان قطعات خودرو،‌ تایر و روانکارها همکاری مشترکی با فروشگاه‌های بزرگ آنلاین آغاز کنند و کالای با اصالت را با قیمت ارزان به دست مردم برسانند. از سوی دیگر نباید از این نکته نیز غافل شد که سرویس‌کاران خودرو تمایلی به انجام کار برای مشتری که خود؛ قطعه را برای تعویض نزدشان ببرد، ندارند. در چنین شرایطی است که تولیدکنندگان این محصولات باید به فکر طراحی زیرساخت‌های یک استارت‌آپ برای ارائه خدمات فنی و تعمیراتی در کنار فروش کالا به مشتریان باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =