عیب‌یابی این مشکل در موتورسیکلت‌های مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری به‌بررسی‌های بیش‌تری نیاز دارد. اما درپاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت هنگام استارت زدن و روشن شدن موتور، اگر چراغ‌چک به‌صورت ثابت روشن باقی بماند، مشکل به‌کافی نبودن هوای دور آرام موتور محدود می‌شود. 

موتورسیکلت 200 سی‌سی مدل 1399 با کارکرد حدود هفت هزار کیلومتر دارم و موقع روشن شدن موتور و استارت زدن، چراغ‌چک روی صفحه‌کیلومتر به‌صورت ثابت روشن می‌ماند و خاموش نمی‌شود. همچنین اگر موتور گرم باشد یا مدت‌زمان نسبتا طولانی کار کرده باشد، پس از خاموش شدن اگر بخواهم مجدد استارت بزنم، به‌سختی روشن می‌شود. این درحالی است که در زمان سرد بودن موتور، چنین مشکلی ایجاد نمی‌شود. از سوی دیگر هنگام حرکت در سرعت 50 کیلومتر برساعت و بیش‌تر، درصورت ترمز گرفتن، فرمان دچار لرزش می‌شود. علت چیست؟
به گزارش «اخبار خودرو»،عیب‌یابی این مشکل در موتورسیکلت‌های مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری به‌بررسی‌های بیش‌تری نیاز دارد. اما درپاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت هنگام استارت زدن و روشن شدن موتور، اگر چراغ‌چک به‌صورت ثابت روشن باقی بماند، مشکل به‌کافی نبودن هوای دور آرام موتور محدود می‌شود.
به‌بیان دیگر در دورموتورهای آرام، هوای مورد نیاز کمتر از حد استاندارد است و درچنین حالتی باید پیچ تنظیم هوا را بررسی کرد و با تنظیم کردن این پیچ، مشکل رفع می‌شود. درنظر داشته باشید که برای رفع عیب و عیب‌یابی دقیق باید به‌نمایندگی مربوطه مراجعه کنید یا از تکنسین یا کارشناس فنی که به‌مراحل عیب‌یابی موتورسیکلت ‌انژکتوری آشنایی دارد، کمک بگیرید.
درپاسخ به‌بخش دوم سوال نیز باید گفت درسیستم‌های سوخت‌رسانی انژکتوری موردی تعبیه شده تا با برگشت دادن بخارات بنزین، میزان راندمان موتور را افزایش و میزان آلایندگی را کاهش دهد. بنابراین احتمال دارد درچنین حالتی بخارات بنزین به‌درستی برگشت داده نمی‌شود که باید آن را مورد بررسی قرار داد و درصورت وجود اشکال، آن را نیز رفع کرد.
البته این احتمال منوط به‌این است که پمپ‌بنزین سالم باشد و برای رفع مشکل باید مسیر برگشت بخارات بنزین چک شود. همچنین از دیگر عوامل موثر در به‌وجود آمدن چنین مشکلی، کوئل و شمع موتور است. زیرا اگر کوئل و شمع معیوب شده باشد، وظیفه خود را به‌درستی در سیستم جرقه‌زنی انجام نمی‌دهد و درزمان گرم بودن موتور، روشن شدن آن ‌مشکل خواهد بود.
برای رفع ایراد نیز باید شمع و کوئل بررسی و درصورت نیاز هر دو قطعه تعویض شوند. مورد سومی که در این زمینه تاثیرگذار است، پیکاپ سیستم جرقه‌زنی است که احتمال دارد معیوب شده باشد و برای رفع این مشکل ابتدا باید با دستگاه‌ عیب‌یاب موتور را بررسی و درصورت خرابی پیکاپ، این قطعه الکترونیکی را تعویض کرد.
درپاسخ به‌بخش آخر سوال شما نیز باید بیان کرد که لرزش فرمان، آن هم تنها در زمان ترمزگیری به‌دلیل خرابی سیستم ترمز و متعلقات آن است. به‌عبارت دیگر اگر دیسک ترمز موتورسیکلت شما درمحور جلو به‌اصطلاح تاب برداشته باشد، در زمان ترمزگیری منجر به‌ایجاد لرزش در فرمان می‌شود و در این صورت باید دیسک ترمز تعویض شود.
همچنین نباید فراموش کرد که اگر لنت‌ترمز از کیفیت پایینی برخوردار باشد، چنین مشکلی را ایجاد می‌کند. زیرا اگر کیفیت لنت پایین باشد، سطح سخت لنت با دیسک درگیر شده و سبب لرزش می‌شود. بنابراین همواره توصیه می‌شود از قطعاتی که نمایندگی عرضه می‌کند و کمپانی سازنده آن را تایید کرده، استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =