بهمن‌ دیزل و سیبا موتور

براساس گزارشی که ازسوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده است، در اردیبهشت‌ماه نیز خودروهای سنگین، نیمه‌سنگین و سبک تجاری تقریبا بدون تغییر محسوس کیفی نسبت به ماه پیش از آن در کشور تولید شدند.

به گزارش «اخبار خودرو»،براساس گزارشی که ازسوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده است، در اردیبهشت‌ماه نیز خودروهای سنگین، نیمه‌سنگین و سبک تجاری تقریبا بدون تغییر محسوس کیفی نسبت به ماه پیش از آن در کشور تولید شدند. براساس این ارزیابی در بخش سنگین‌ها و نیمه‌سنگین‌ها به‌طور کل؛ 3 محصول پنج‌ستاره، 6 محصول چهارستاره و 3 محصول سه ستاره مشارکت داشته‌اند که میزان تولید این خودروها به ترتیب 43، 200 و 254 دستگاه بوده است. همچنین در سگمنت وانت‌ها هم در مجموع 2570 خودرو دو ستاره و 562 دستگاه خودرو تک ستاره تولید شده است. بر این اساس می‌توان گفت همچنان وانت‌ها بی‌کیفیت خودروهای تولیدی در کشور هستند.

تولید 562 دستگاه وانت تک‌ستاره

در سطح قیمت 2 وانت‌ پنج محصولی داخلی مورد ارزیابی قرار گرفتند که در این میان محصول سایپا 151 با 3 ستاره در رده نخست ارزیابی قرار گرفت. در ادامه دو محصول بهمن‌موتور یعنی وانت کارا تک‌کابین تیپ3 و کارا دوکابین تیپ3 نیز با 3 ستاره کیفی در رده دوم و سوم این ارزیابی قرار گرفتند.
وانت نیسان تک‌سوز و دوگانه‌سوز زامیاد نیز همچنان با یک ستاره کیفی در رده‌بندی حضور دارد و در جایگاه چهارم و پنجم این گزارش قرار گرفته است. براساس آمار اعلام‌شده، از مدل‌های سه‌ستاره این گروه در مجموع 2570 دستگاه تولید شده که این رقم برای دو خودرو تک ستاره به 562 دستگاه رسیده است.
بنابراین خودروهای سه‌ستاره این گروه سهم 60 درصدی از مدل‌های موجود در سگمنت وانت‌ها و سهم 82 درصدی از خودروهای تولیدشده در این سگمنت را به دست آورده‌اند. سهم دو مدل تک‌ستاره زامیاد نیز به ترتیب 40 و 18 درصد گزارش شده است.


رقابت بهمن و ایران‌خودرودیزل در بخش مسافری‌ها
در بخش خودروهای مسافری نیمه‌سنگین نیز مینی‌بوس ایسوزو سحر بهمن‌دیزل با 8 دستگاه تولید مورد ارزیابی قرار گرفت که توانست 5 ستاره کیفی را به دست بیاورد. این محصول داخلی که تنها 98 نمره منفی به دست آورده، چند ماهی است که به‌عنوان محصول پنج‌ستاره در ارزیابی قرار گرفته و رکورددار کیفی این بخش محسوب می‌شود.
رتبه دوم این سگمنت نیز در اختیار مینی‌بوس آرین شرکت ایران‌خودرو دیزل قرار دارد که 3 ستاره کیفی به دست آورده است. نمرات منفی این خودرو که تنها 10 دستگاه تولید شده، در مقایسه با محصول بهمن‌دیزل چشمگیر بوده و میانگین 265 را به ثبت رسانده است.
مسافری‌های سنگین نیز تنها با اتوبوس شهری آتروس محصول ایران‌خودرو دیزل در این ارزیابی شرکت کردند. این محصول هم مانند مینی‌بوس آرین 3 ستاره به دست آورده است. میانگین نمره منفی به‌دست‌آمده برای این خودرو 219 بوده و 42 دستگاه از آن تولید شده است.
باری‌های سنگین نیز در ارزیابی کیفی اردیبهشت‌ماه در دو گروه کامیون و کشنده حاضر شدند که کامیون ایسوزو بهمن‌دیزل با 4 ستاره و 16 دستگاه تولید و میانگین نمره منفی 92 در جایگاه نخست قرار گرفته است. کامیون بنز WH ایران‌خودرو دیزل نیز با 3 ستاره کیفی، 202 دستگاه تولید و میانگین نمره منفی 254 جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

درخشش پنج‌ستاره‌های بهمن در سگمنت‌ باری‌

باری‌های نیمه‌سنگین نیز در گزارش اردیبهشت‌ماه سال جاری شاهد حضور سه محصول از شرکت بهمن‌دیزل بوده‌اند. کامیون ایسوزو NMR85 و کامیونت ایسوزو NPR75K که به ترتیب 16 و 19 دستگاه تولید شده‌اند، 5 ستاره کیفی به دست آورده‌اند.
میانگین نمره منفی این خودروها نیز به ترتیب 79 و 80 بوده است. دیگر محصول این شرکت یعنی کامیونت شیلر نیز با 4 ستاره کیفی و میانگین نمره منفی 149 در ارزیابی رتبه سوم را به دست آورده است.
البته تولید این خودرو 67 دستگاه بوده است. محصول دیگری که در این رده‌بندی حضور داشته، کامیونت الوند سایپادیزل بوده است. این خودرو با میانگین نمره منفی 170 و 37 دستگاه تولید موفق به کسب 4 ستاره کیفی شده است.

دورهمی کشنده‌های چهارستاره
باری‌های سنگین نیز در ارزیابی کیفی اردیبهشت‌ماه در دو گروه کامیون و کشنده حاضر شدند که کامیون ایسوزو بهمن‌دیزل با 4 ستاره و 16 دستگاه تولید و میانگین نمره منفی 92 در جایگاه نخست قرار گرفته است.
کامیون بنز WH ایران‌خودرو دیزل نیز با 3 ستاره کیفی، 202 دستگاه تولید و میانگین نمره منفی 254 جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. در بخش کشنده‌ها 3محصول چهار ستاره حضور داشته‌اند و می‌توان گفت این گروه یکی از پرستاره‌ترین سگمنت‌های ارزیابی کیفی در بخش تجاری است.
کشنده FAW J6 سیباموتور با میانگین نمره منفی 161، تولید 25 دستگاهی را به ثبت رسانده و در جایگاه نخست قرار گرفته است. در ادامـــــه نیز 2 کشنده نیوفوتون آئومان ایران‌خودرو دیزل و سیتراک پیلسان به ترتیب با 39 و 16 دستگـــاه تولید، میانگین نمره منفی 161 و 170 را ثبت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =