کد خبر: 235045
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴

رئیس پلیس کشور در خصوص خودروهای بدون پلاک و پلاک مخدوش گفت: اینگونه خودروها و خودروهایی که شیشه دودی دارند باید متوقف و اعمال قانون شوند.

به گزارش «اخبار خودرو»، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در جلسه جمع بندی نظارت ستادی پلیس راهور ناجا که با حضور اعضا هیئت رئیسه، معاونین و رؤسای ناجا برگزار گردید ضمن تبریک ایام با سعادت دهه کرامت اظهار داشت: انشاالله این دهه باعث خیر و برکت برای مردم عزیزمان باشد، خصوصاً که انتخابات در این ایام خجسته برگزار می‌شود، انشاالله با عنایت ائمه و الطاف الهی انتخابات خوبی پیش رو داشته باشیم.

وی اظهار داشت: نظارت از مجموعه‌ها حرکت خوبی است، هم برای رده بازرسی شونده و هم برای رده بازدید کننده، خصوصاً از زمانی که اعلام می‌شود از یگانی بازرسی به عمل خواهد آمد تا زمانی که بازرسی صورت می‌پذیرد، مجموعه خود را آماده می‌کند و کارهای عقب افتاده شان را جبران می‌نمایند.

فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: در بازرسی‌ها معایب، محاسن و نواقص مشخص می‌شوند و اثر خوبی را در مجموعه در بر دارد. بارها در جلسات اعلام کرده‌ایم، هر موقع نهادهایی مثل ستاد کل، بازرسی کل کشور و… خواستند از ناجا بازرسی کنند، ما استقبال می‌کنیم.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمع بندی ها به نفع سازمان است. در نیروی انتظامی تنوع مأموریت بسیار زیاد است و وقتی بازرسان از مجموعه ناجا بازرسی می‌کنند، به میزان فعالیت و عملکرد این نیروی خدمتگزار پی می‌برند.

فرمانده ناجا ضمن تقدیر و تشکر از رئیس پلیس راهور ناجا و همکارانشان اظهار داشت: حقیقتاً پلیس راهنمایی و رانندگی اقدامات بزرگی را انجام داده است. نوع کار راهور، کار سخت و اثرگذاری است و همواره در طول شبانه روز مورد قضاوت مردم قرار دارد.

سردار اشتری در خصوص رضایت‌مندی مردم از عملکرد پلیس راهور گفت: مردم به پلیس راهور اظهار علاقه می‌کنند و اینجانب در نظرسنجی‌ها رضایت مردم را از عملکرد پلیس راهور به وضوح می‌بینم و قطعاً این خدمات برای کارکنان نیز در زندگی شخصی شان برکات زیادی خواهد داشت.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در پلیس راهور نیز بیان داشت: در ادوار مختلف پیشرفت‌های خوبی در این پلیس صورت گرفته، اما در دوره سردار هادیانفر کارها با شتاب بیشتری همراه بوده و حرکت رو به جلو و همچنان ادامه دار است، بنابراین ضرورت دارد پشتیبانی‌های لازم نیز از این مجموعه صورت گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: تأمین تجهیزات با توجه به تحریم و کمبود اعتبارات و شرایطی که در نیروی انتظامی و کشور وجود دارد بسیار سخت است، البته باید به سمت هوشمندسازی حرکت کنیم.

سردار حسین اشتری در ادامه در خصوص هوشمندسازی در رده‌های پلیس نیز گفت: یکی از این رده‌ها، پلیس راهنمایی و رانندگی است که موضوعاتش خدماتی و موردنیاز مردم است، پس باید با سرعت بیشتری حرکت کنیم و قطعاً نتیجه آن آورده خوبی برای سازمان خواهد داشت.

این مقام انتظامی با تاکید بر اولویت بندی در پشتیبانی از مأموریت‌ها بیان داشت: در حال حاضر اولویت پشتیبانی و نیازمندی‌ها، باید هوشمندسازی پلیس باشد، سه درگاه پلیس راهور، پلیس آگاهی و گذرنامه در اپلیکیشن «پلیس من» پیاده سازی شده است و چنانچه مردم بتوانند با این سامانه ارتباط بگیرند، با یک تحول سیستمی بزرگ در ناجا روبه‌رو خواهیم شد.

وی گفت: سهم دستگاه‌ها در اجرای کار باید مشخص شود و باید از هر دستگاهی برابر سهم و تعهداتش در اجرای پروژه‌ها مطالبه گری کنیم و از وزرا بخواهیم که بیشتر همراهی کنند.

وی گفت: ان‌شاءالله دولت جدید با انگیزه بیشتری به ناجا کمک کند و از همان اول از این دولت بخواهیم پیگیر امورات بوده و جوابگو باشند.

سردار اشتری در زمینه ارائه خدمات به مردم گفت: خدمات باید سریع و روان باشد مانند سامانه نوبت دهی اینترنتی.

فرمانده ناجا همچنین در خصوص آموزشگاه‌های رانندگی بیان داشت: باید نظارت‌ها در این آموزشگاه‌ها بیشتر شود، ما منبع درآمدی را آماده کرده‌ایم و تعدادی نیز از این طریق امرار معاش می‌کنند، ولی باید به صورت مستمر بر عملکرد آنها نظارت داشته باشیم.

ترخیص خودروهای رسوبی با تسهیلات ویژه

وی در خصوص ترخیص خودروهای رسوبی نیز بیان داشت: طرح ویژه آزادسازی و ترخیص خودروهای رسوبی در پارکینگ‌ها به مدت دو ماه اجرا خواهد شد.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به اجرای طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی در سراسر کشور بیان داشت: در راستای افزایش رضایتمندی مردم و ارائه خدمات، تسهیلات ویژه‌ای از سوی پلیس در نظر گرفته شده، که با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم، وسایل نقلیه که در حال حاضر وسیله امرار معاش و استفاده مالکان است تحویل آنان شود و کلیه جرایم خودروها اگر مربوط به سال 99 به قبل بوده به اصل خود برمی‌گردد و هزینه پارکینگ با تعرفه و نرخ مصوب سال 1394 محاسبه خواهد شد و همچنین می‌توانند جریمه‌های خود را تا یکسال به صورت قسطی پرداخت نمایند، در این طرح هیچ الزامی برای پرداخت عوارض شهرداری و عوارض آزاد راهی نیست و فعلاً برای ترخیص خودرو معاینه فنی نیاز نیست.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص خودروهای بدون پلاک و پلاک مخدوش گفت: اینگونه خودروها و خودروهایی که شیشه دودی دارند باید متوقف و اعمال قانون شوند، چون در صورت عدم برخورد زحمات همکاران ما را زیر سوال خواهند برد.

فرمانده ناجا در پایان در خصوص تأمین معیشت کارکنان بیان داشت: هرچقدر می‌توانید نیازهای اولیه کارکنان را برآورده کنید، که مهمترین نیاز در این مرحله، تأمین مسکن است. همچنین می‌بایست به خانواده شهدا، متوفیان و بازنشستگان توجه بیشتری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =