اَبَرقدرت‌های جهان ضمن تلاش برای به‌دست آوردن سهم بزرگی از بازار خودرو و باتری‌های برقی، به‌سوی آینده‌ای سبز و بدون کربن حرکت می‌کنند و باتری‌های خودروهای برقی به‌عنوان راهی برای آینده‌ای سبز و بدون کربن مورد استقبال بسیاری از کشورهای قدرتمند اقتصادی قرار گرفته‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،اَبَرقدرت‌های جهان ضمن تلاش برای به‌دست آوردن سهم بزرگی از بازار خودرو و باتری‌های برقی، به‌سوی آینده‌ای سبز و بدون کربن حرکت می‌کنند و باتری‌های خودروهای برقی به‌عنوان راهی برای آینده‌ای سبز و بدون کربن مورد استقبال بسیاری از کشورهای قدرتمند اقتصادی قرار گرفته‌اند. آینده‌ای که به‌عقیده کارشناسان صنعت‌خودرو می‌تواند جزو سودآورترین صنایع باشد.
باتری‌های لیتیوم-یون نشان داده‌اند که از نظر زیست‌محیطی دارای کمترین میزان آلودگی هستند و این درحالی است که وسایل نقلیه الکتریکی به‌جای موتور احتراق‌داخلی از پیشرانه الکتریکی بهره می‌برند و انرژی آن‌ها توسط سلول‌های سوختی تامین می‌شود و هر سلول در بسته باتری حاوی یک الکترود مثبت بوده که دارای لیتیوم، کبالت و یک الکترود منفی حاوی گرافیت است. ترکیبی که قدرت مناسبی ایجاد می‌کند و باتری‌ها را از اهمیت ویژه‌ای برخوردار کرده است. از این حیث اروپایی‌ها برنامه ویژه‌ای برای توسعه باتری‌ها دارند و کمیسیون اروپا پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۲۸ تعداد خودروهای برقی درجاده‌ها ۱۰ برابر امروز خواهد شد و به ۲۰۰ میلیون‌دستگاه می‌رسد.
باتری‌ها حدود ۴۰ درصد ارزش یک خودرو الکتریکی را تشکیل می‌دهند و درحال حاضر چین دو سوم سلول‌های جهانی را تولید و تامین می‌کند. با این تفاصیل اروپایی‌ها برای افزایش سهم بازار خود طی سال گذشته میلادی بسته‌ ۳.۲میلیاردیورویی یارانه را درنظر گرفتند تا صنعت‌باتری اروپا را تحریک کرده و بتوانند تقاضای داخلی را تامین کنند.
درهمین راستا تاکنون برای تعدادی از گیگافکتوری‌های غول‌پیکر اروپایی از جمله کارخانه عظیم تسلا در آلمان برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است و همچنین سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد دلاری از سوی شرکت فولکس‌واگن در کشور سوئد از اهمیت صنعت‌باتری در این اتحادیه حکایت دارد.
اروپایی‌ها تلاش می‌کنند سهم بیش‌تری از تولید و توسعه باتری‌های خودرو را به‌دست آورند و در این ارتباط بارها از سوی مدیران ارشد اتحادیه اروپا درخصوص کاهش وابستگی به‌کشور چین سخنانی مطرح شده است. یکی از صنایعی که اروپایی‌ها در آن به‌دنبال کاهش وابستگی به‌چینی‌ها هستند، صنعت تولید باتری‌های خودرو است.
همچنین برنامه‌ریزی اروپایی‌ها برای کاهش گازهای گلخانه‌ای سبب شده است این اتحادیه نگاه ویژه‌ای به‌باتری خودروها داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =