کد خبر: 235128
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
خودروهای برقی

تولید لنت‌ترمز برای خودروهای برقی به‌دلیل ساختار خاص این مدل‌ها متفاوت از خودروهایی با سوخت فسیلی است و از این حیث شرکت‌های بزرگ موارد ویژه‌ای را به‌این قطعات افزوده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،تولید لنت‌ترمز برای خودروهای برقی به‌دلیل ساختار خاص این مدل‌ها متفاوت از خودروهایی با سوخت فسیلی است و از این حیث شرکت‌های بزرگ موارد ویژه‌ای را به‌این قطعات افزوده‌اند.
یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید لنت‌ترمز خودروهای برقی، شرکت NRS است و محصول طراحی‌شده از سوی این شرکت برای وسایل نقلیه الکتریکی و هیبرید از ترمز احیاکننده علاوه‌بر ترمز اصطکاکی بهره می‌برد. به‌عنوان مثال این شرکت طی سال‌های اخیر لنت‌ترمز و ترمز احیاکننده برای برخی محصولات تسلا از جمله تسلا۳ طراحی و معرفی کرده است و وسایل نقلیه الکتریکی مانند تسلا مدل 3 و سایر خودروهایی که دارای سیستم‌های پیشرفته کمک‌راننده (ADAS) هستند، باید دارای قطعات با کیفیت، به‌ویژه در موارد ایمنی خودرو مانند ترمز باشند. درهمین راستا حتی زنگ‌زدگی و خوردگی در این نوع وسایل نقلیه، مساله‌ای به‌مراتب بزرگ‌تر و جدی‌تر نسبت به‌خودروهای معمولی به‌شمار می‌رود.اما کاهش اصطکاک در فرآیند ترمز برای EV ها می‌تواند به‌موارد مختلفی منجر شود و همین‌طور رطوبت می‌تواند صفحات لنت را تخریب کند. هرچند رطوبت در مواد اصطکاکی با ایجاد گرما از طریق روال طبیعی ترمز از بین می‌رود، اما به‌هرحال این روند اتفاق خواهد افتاد. چرا که وسایل نقلیه هیبریدی و الکتریکی نمی‌توانند حرارت یکسانی ایجاد کنند. این مساله خوردگی را در لنت‌های خودروهای برقی افزایش می‌دهد.
اما صفحات پشتی گالوانیزه NRS به‌ما اطمینان می‌دهد که در اثر نبود گرمای لازم، زنگ‌زدگی یا خوردگی در این لنت‌ها به‌وجود نمی‌آید و سیستم لنت‌سازی این شرکت به‌گونه‌ای است که مواد اصطکاکی را به‌صفحه پشتی قطعه می‌چسباند و این روند به‌ما اطمینان می‌دهد که مواد لنت برای کل عمر آن از صفحه پشتی‌اش جدا نمی‌شود.
سالانه مقدار زیادی از مواد زنگ‌زده و رنگ‌های حاوی مس، سرب، آهن و سایر مواد شیمیایی سمی از لنت‌های ترمز جدا می‌شود و خاصیت لنت‌های گالوانیزه جلوگیری بیش‌تر از آزادسازی مواد سمی موجود در لنت‌هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =