کد خبر: 235140
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

به گزارش « اخبار خودرو » ، علی زراندوز در سرمقاله امروز (چهارشنبه ۰۲ تیرماه ۱۴۰۰ ) روزنامه دنیای خودرو، به موضوع « خطرات استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی » پرداخت.

عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

اگر رانندگی می‌کنید بهتر است از امروز نگاه‌تان را به تلفن همراه‌ تغییر دهید! این کوچولوی دوست داشتنی که به‌ندرت آن را از خودتان جدا می‌کنید و چه بسا صبح‌ها چشم در چشم او باز می‌کنید و شب‌ها هم چشم‌هایتان را بر صفحه نمایشگر آن می‌بندید، ممکن است روزی بلای جان خودتان یا حداقل بلای جان خودرویتان شود! اگر بدانید در سال گذشته حدود یک‌سوم تصادف‌های درون‌شهری به خاطر توجه راننده به تلفن همراهش بوده، قطعا شما هم با این نظر موافق خواهید بود.

تلفن همراه امروزه دیگر فقط وسیله‌ای برای مکالمه نیست، درواقع دریچه ارتباطی ما با جهان اطراف است. اما متاسفانه بسیاری از ما عادت داریم حتی هنگام رانندگی، هر پیامی (از پیام‌های تبلیغاتی گرفته تا اخبار لحظه‌ای و ...) را که به تلفن همراه‌مان می‌رسد، درهمان لحظه بخوانیم یا وقتی زمان رانندگی طولانی می‌شود، دل‌مان برای مرور شبکه‌های اجتماعی تنگ می‌شود و آن‌وقت یک چشم به خیابان داریم و یک چشم به صفحه تلفن همراه و استوری‌های اینستاگرام! حتی استفاده از برنامه‌های کاربردی مسیریابی هم ممکن است در مواردی باعث حواس‌پرتی رانندگان شود و لحظه‌ای غفلت، تبعات جبران ناپذیری را ایجاد کند.

البته این مشکل در همه جای دنیا وجود دارد. به‌عنوان‌مثال در آمریکا از هر یک‌صد راننده به طور متوسط نیمی از آنها هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده می‌کنند و با وجود آنکه بسیاری از خودروها در سطح جهان این روزها به قابلیت‌های اتصال هوشمند تلفن همراه نظیر اپل‌کارپلی یا اندروید اتو مجهر هستند، اما بازهم بسیاری‌از رانندگان ترجیح می‌دهند به صورت سنتی از تلفن همراه خود استفاده کنند.

شاید توجیه ما برای توجه به تلفن همراه این باشد که فقط چند ثانیه طول می‌کشد و تاثیری در رانندگی ندارد! لطفا هر بار این توجیه به ذهن‌تان رسید، تصور کنید هر خودرو براساس سرعتی که دارد هنگام حرکت؛ چند متر در ثانیه جابه‌جا می‌شود، آن‌وقت این زمان را با مدت موردنیاز برای خواندن پیام در حین رانندگی مقایسه کنید. بله! نتیجه این مقایسه حیرت‌انگیز و ترسناک است!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =