کد خبر: 235199
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
سوختن خودرو برقی

سوختن خودرو برقی در حوادث شاید شبیه به‌آتش گرفتن شمع و فشفشه جشن تولد باشد؛ اما برای آتش‌نشانان کابوس است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،سوختن خودرو برقی در حوادث شاید شبیه به‌آتش گرفتن شمع و فشفشه جشن تولد باشد؛ اما برای آتش‌نشانان کابوس است.
در تاریخ 17 آوریل، آتش‌نشان‌ها به‌یک تماس تلفنی با 911 پاسخ دادند و ساعت 9:30 شب به‌محل حادثه رسیدند و یک تسلا مدل S را که در اثر تصادف آتش گرفته بود، خاموش کردند.
در این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند. اما چند دقیقه بعد، دوباره آتش از زیر بدنه خودرو شعله‌ور شد. دوباره آتش‌نشان‌ها به‌سرعت آن را خاموش کردند. طولی نکشید که خودرو برای بار سوم شعله‌ور شد. وقتی آتش‌نشان‌ها با تسلا تماس گرفتند و راهنمایی خواستند، آن‌ها هم گفتند که به‌تعداد بیش‌تر پرسنل و آب فراوان‌تری نیاز است.
سرانجام هشت آتش‌نشان طی هفت ساعت توانستند آتش را به‌طور کامل خاموش کنند. آن‌ها 28 هزار گالن (حدود 100 هزار لیتر) آب مصرف کردند و این مقدار آب مصرف یک ماه آن ایستگاه آتش‌نشانی است.
این مقدار آب برای مصرف دو سال یک خانواده کافی است و در مقایسه، برای خاموش کردن یک خودرو بنزینی درون‌سوز تنها 300 گالن (حدود 1000 لیتر) آب لازم است.
هرچقدر که استقبال از خودروهای برقی افزایش می‌یابد، معلوم می‌شود که سازمان‌های آتش‌نشـــــانی نیز باید خود را با اوضاع جدید وفــــق دهند و امکانات خود را بهبود بخشیده و برای این روند با تجهیزات بیش‌تری آماده به‌کار باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =