کد خبر: 235224
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

تسلا می‌گوید شبکه سوپرشارژ سریع خود را از اواخر سال 2022 در اختیار سایر برندها قرار می‌دهد. شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا بخشی از موفقیت خود را مدیون شبکه سوپرشارژی است که با سرعت بالایی خودروها را شارژ می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،تسلا می‌گوید شبکه سوپرشارژ سریع خود را از اواخر سال 2022 در اختیار سایر برندها قرار می‌دهد. شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا بخشی از موفقیت خود را مدیون شبکه سوپرشارژی است که با سرعت بالایی خودروها را شارژ می‌کند. اما این شبکه اجازه شارژ را به‌سایر خودروهای برقی نمی‌دهد.
حالا در هفته‌ای که سپری شد، تسلا وعده داده درحال برنامه‌ریزی است و قرار است سایر خودروهای برقی از برندهای دیگر نیز بتوانند از شبکه سرتاسری تسلا استفاده کنند. البته این وعده که بار اول توسط Elektrek منتشر شد، فعلا خاص شبکه شارژ سریع در کشور نروژ است. چراکه تسلا نمی‌خواهد از قافله استفاده از مشوق‌های دولتی عقب بماند و کشور نروژ برای توسعه خودروهای برقی مشوق‌هایی را در نظر گرفته و طبیعی است که تسلا نیز می‌خواهد از این مشوق‌ها بهره‌مند شود.
از این رو ممکن است در خود کشور آمریکا به‌این زودی این وعده محقق نشود. تسلا می‌گوید درحال حاضر در سرتاسر دنیا بیش از 25 هزار جایگاه شارژ سریع یا سوپرشارژر نصب کرده که بیش‌تر آن در آمریکاست.
در ایالات‌متحده، سوپرشارژرهای تسلا از کانکتورهایی استفاده می‌کند که در اروپا رایج نیست.
در ماه دسامبر سال 2020 ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا وعده داده بود که سوپرشارژرها قابل دسترس برای سایر برندها نیز خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =