توتال‌انرژی و اوبر اعلام کردند همکاری مشترکی برای شتاب‌بخشی به روند حمل‌ونقل برقی آغاز می‌کنند و هدفشان حمایت از گسترش استفاده از این نوع خودروها و همچنین دسترسی آسان‌تر به ایستگاه‌های شارژ خواهد بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،توتال‌انرژی و اوبر اعلام کردند همکاری مشترکی برای شتاب‌بخشی به روند حمل‌ونقل برقی آغاز می‌کنند و هدفشان حمایت از گسترش استفاده از این نوع خودروها و همچنین دسترسی آسان‌تر به ایستگاه‌های شارژ خواهد بود. در آغاز، مقصد همکاری فرانسه خواهد بود، اما در طرح‌های توسعه‌ای برنامه ظرفیت‌یابی سایر کشورهای اروپایی نیز دیده شده است.
اوبر قصد دارد ۵۰درصد ناوگان تاکسی‌های خود در شهر پاریس را تا سال ۲۰۲۵ تبدیل به انواع برقی کند. درحال‌حاضر ظرفیت ناوگان تاکسی ۳۰هزار راننده است. این بخشی از تعهد گسترده این شرکت برای برقی‌سازی کامل ناوگان اوبر در آمریکای‌شمالی و اروپا تا سال ۲۰۳۰ است. در همین‌زمینه توتال‌انرژی نیز درحال ارائه خدمات شارژ و توسعه زیرساخت‌های موردنیاز در شهرهای بزرگ اروپا، سراسر فرانسه به‌خصوص پاریس است.
به‌همین‌منظور توتال‌انرژی یک کارت در اختیار رانندگان اوبر که قصد استفاده از خودروهای پلاگین-هیبرید و تمام برقی را دارند، گذاشته است که با استفاده‌از آن در شعبه‌های شارژ توتال، برق مجانی دریافت خواهند کرد. براساس این توافق راننده‌های اوبر برقی تا پایان سال جاری میلادی به بیش‌از ۲۰ هزار نقطه شارژ در فرانسه درسترسی خواهند داشت که این میزان تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۷۵ هزار ایستگاه و مرکز محلی شارژ خواهد رسید. علاوه‌براین توتال‌انرژی و اوبر در زمینه بررسی رفتار راننده‌ها برای کشف مناسب‌ترین مکان بهینه به‌مظور گسترش و تاسیس سایت‌های شارژ همکاری خواهند کرد.
ازسوی‌دیگر این امکان نیز فراهم شده است که تمام رانندگان اوبر به برنامه وفاداری توتال انرژی بپیوندند و به مدت یک‌سال از خدمات کلوپ رایگان باشگاه این شرکت بهره‌مند شوند. این برنامه شامل طیف وسیعی از خدمات ازجمله کمک‌های کنار جاده‌ای برای وسایل‌نقلیه‌ هیبرید، پلاگین و تمام‌برقی است. همچنین رانندگان با بهره‌مندی از پیشتیبانی اداری رایگان به نصب و راه‌اندازی ایستگاه شارژ تشویق خواهند شد و می‌توانند آن را مکان‌هایی مانند کانکس یا خانه‌های شخصی دریافت کنند و البته این روند با پیشنهادهای جالبی انجام خواهد شد.
دکتر گیوم لاروک، رئیس‌بخش بازاریابی شرکت توتال‌انرژی فرانسه توضیح داد: «از این همکاری به‌دلیل حمایت از رانندگان و فراتر از آن حمل‌ونقل مشتریان آنها با قیمت مناسب‌تر و ایمن‌تر خوشحالیم. تعهد و تضمین ما این است خدماتی را ارائه دهیم که انتظارات آنها را برآورده کند.
برای دستیابی به حذف کربن، تحول حمل‌ونقل در شهرها و کاهش انتشار کربن، اهدافی مشابه اوبر داریم.» لورولین سِریه، مدیرارشد اوبر فرانسه نیز اضافه کرد که همکاری با توتال‌انرژی یک سنگ بنای محکم در تعهد اوبر برای رسیدن به هدف تامین نیمی از ناوگان به صورت برقی تا سال ۲۰۲۵ است و همچنین اعضای VTC (خودرو با راننده) در انتقال آنها به برقی‌ها کمک می‌کند.
سِریه گفت: «تخصص این شرکت و پوشش شبکه شارژ آن به رفع برخی موانع که ممکن است رانندگان با آن روبه‌رو شوند، کمک می‌کند و به آنها این امکان را می‌دهد تا با آرامش بیشتری انتقال به EVها را انجام دهند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =