کد خبر: 235458
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
آئرو Airo

این خودرو هرچند هنوز در حد طراحی است، اما قرار است به‌جای آلوده کردن هوا، آن را پاک کند. این روزها خودروهای برقی که هنوز به‌تولید انبوه نرسیده و تنها زیبایی‌های بصری‌شان را به‌رخ می‌کشند، از سوی خودروسازان مختلف رونمایی و معرفی می‌شوند.

به گزارش «اخبار خودرو»،این خودرو هرچند هنوز در حد طراحی است، اما قرار است به‌جای آلوده کردن هوا، آن را پاک کند. این روزها خودروهای برقی که هنوز به‌تولید انبوه نرسیده و تنها زیبایی‌های بصری‌شان را به‌رخ می‌کشند، از سوی خودروسازان مختلف رونمایی و معرفی می‌شوند. در این بازار رقابتی اگر قرار است به‌چشم بیایید، باید علاوه‌بر آلایندگی صفر یک سر و گردن بالاتر باشید و یک ویژگی متمایزکننده هم داشته باشید.
این دقیقا همان کاری است که استودیو طراحی هیثرویک Heatherwick Studio در خودرو مفهومی آئرو Airo انجام داده است. در این خودرو یک فیلتر HEPA زیر بدنه خودرو جاسازی شده که آلودگی هوا را جذب می‌کند. هیپا سرواژه برای عبارت «high efficiency particulate air [filter]» است و به‌معنی فیلتر هوای ذرات با اثربخشی بالاست. آئرو در هفته‌ای که گذشت در فستیوال سرعت گودوود Goodwood Festival of Speed در بریتانیا به‌نمایش درآمد. هیوندای هم یک فناوری فیلتر هوا شبیه به‌همین دارد که در خودرو هیدروژنی نکسو Nexo نصب کرده است. البته در مدل هیوندای این فیلتر برای عملیات خود پیل‌سوختی هم نیاز دارد. درست است که خودروهای برقی اگزوز ندارند،‌ اما میزان دی‌اکسیدکربن هوا تنها با آلایندگی صفر کاهش نمی‌یابد. هیوندای می‌گوید خودرو کراس‌اوور نکسو که با پیل‌سوختی کار می‌کند، حین رانندگی دی‌اکسیدکربن را هم جذب می‌کند؛ چراکه پیل‌سوختی نیاز به‌هوای پاک دارد. فیلترهای مخصوص جذب آلایندگی قادر هستند ذرات میکروسکوپی در هوا را جذب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =