پیکاپ‌های برقی

کارشناسان معتقدند درآینده نزدیک پیکاپ‌های برقی با افزایش فروش مواجه خواهند شد و جذابیت این خودروها سبب شده است شرکت‌ها باتری‌های ویژه‌ای را برای این مدل‌خودروها تدارک ببینند.

به گزارش «اخبار خودرو»،فروش خودروهای برقی در بسیاری از کشورها روند صعودی به‌خود گرفته و رغبت مشتریان به‌خرید این دسته از مدل‌ها نسبت به‌گذشته حالت روزافزون دارد. کارشناسان معتقدند درآینده نزدیک پیکاپ‌های برقی با افزایش فروش مواجه خواهند شد و جذابیت این خودروها سبب شده است شرکت‌ها باتری‌های ویژه‌ای را برای این مدل‌خودروها تدارک ببینند.
درخصوص تولید باتری خودروهای کاروتجاری از جمله پیکاپ‌ها، پیشرفت قابل توجهی حاصل شده و در این خودروها سه‌مورد اساسی اعمال شده است. افزایش تراکم سلول باتری که منجر به‌تراکم انرژی و عمر مفید باتری این خودروها شده و همچنین قابلیت اطمینان، مدیریت حرارتی و ایمنی بسته باتری مورد دیگری است که درباتری این خودروها توجه ویژه‌ای به‌آن شده است. کاهش هزینه نیز آخرین مورد محسوب می‌شود.
درعین حال افزایش فشار دولت‌ها به‌خصوص دولت آمریکا برای کنار گذاشتن موتورهای احتراق‌داخلی به‌ویژه موتورهای دیزلی نیز به‌سهم خود سبب افزایش تحقیق و توسعه در رابطه با طراحی و تولید باتری این خودروها شده است.
به‌طور کلی کشورهای مختلف از جمله فرانسه، اسپانیا، مکزیک و یونان اعلام کرده‌اند که برای بهبود کیفیت هوا، تولید خودروها و کامیون‌های دیزلی تا سال ۲۰۲۵ متوقف خواهد شد. به‌همین دلیل سرمایه‌گذاری روی خودروهای برقی در این کشورها آغاز شده است. همچنین برای خرید خودروهای تجاری برقی یارانه مناسبی درنظر گرفته شده است.
افزایش تقاضا دربخش خودروهای تجاری به‌خصوص پیکاپ‌های برقی درکشورهای مختلف سبب شده است خودروسازان سرمایه‌گذاری قابل توجهی درباتری این خودروها داشته باشند. دراین خصوص کارشناسان صنعت‌خودرو معتقدند که تقاضا برای خودروهای پیکاپ برقی افزایش پیدا خواهد کرد و شرکت‌هایی موفق به‌فروش بیش‌تر خواهند شد که روی محصولاتشان باتری‌های قدرتمندی نصب کنند.
پیکاپ‌ها برای بسیاری از مردم محبوب هستند. اما مصرف سوخت و هزینه نگهداری بالای آن‌ها سبب می‌شود بسیاری قید خریدشان را بزنند. اما تولید خودروهای پیکاپ برقی سبب شده است افراد بسیاری برای خرید آن‌ها اقدام کنند. هرچند همچنان نسخه برقی این مدل خودروها از نسخه دیزلی و بنزینی آن‌ها گران‌تر است، اما به‌هرحال تقاضا برای پیکاپ‌های برقی روزبه‌روز درحال افزایش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =