شاهین

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به عملکرد مدیران سایپا و نقش این شرکت در افزایش و رونق تولید اظهار کرد: «معتقدم مدیران سایپا در سال‌های اخیر بسیار خوب درخشیدند و با برنامه‌ریزی‌های دقیق توانستند سطح صنعت خودرو را ارتقا دهند.»

به گزارش «اخبار خودرو»،تنوع محصولات سایپا در جشنواره پیش‌فروش اخیر این گروه خودروسازی در مقایسه با ‌پیش‌فروش‌های سال‌های قبل نشان‌دهنده افزایش مدل‌ها در سبد محصول این خودروساز است، به‌طوری‌که اگر مشتری در این جشنواره متقاضی خرید خودرویی مدرن و نسبتا لوکس باشد، می‌تواند «شاهین» را برگزیند، اگر در پی خودرویی باشد که ضمن برخورداری از قیمت متناسب با کیفیت، آپشن‌ها و امکانات بیش‌تری داشته و از چهره به‌روزتری نیز برخوردار باشد، می‌تواند به سراغ «کوییک اس»، «ساینا اس» و «کوییک آر» دورنگ برود که در فهرست فروش سایپا قرار دارند. همچنین در این طرح «کوییک دنده‌ای» و «ساینا دنده‌ای»‌ هم حضور دارند که خودروهایی اقتصادی محسوب می‌شوند و کیفیت قابل قبولی نیز دارند. غیر از این خودروها، محصولات کاروتجاری سبک نیز در لیست فروش سایپا هستند که از وانت «سایپا 151» گرفته تا «نیسان تک‌سوز آپشنال»، «نیسان دوگانه‌سوز آپشنال»، «نیسان دیزل» و «پادرا پلاس» را شامل می‌شود. این در حالی است که سبد محصول سایپا خودروهای اقتصادی‌تری همچون «تیبا» و «تیبا2» نیز حضور دارند و خودروهای جدیدی مانند هاچ‌بک «اطلس» و کراس‌اوور «آریا» نیز به‌زودی به این سبد اضافه خواهند شد.

نقش سایپا در افزایش و رونق تولید خودرو
در همین راستا، نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به عملکرد مدیران سایپا و نقش این شرکت در افزایش و رونق تولید اظهار کرد: «معتقدم مدیران سایپا در سال‌های اخیر بسیار خوب درخشیدند و با برنامه‌ریزی‌های دقیق توانستند سطح صنعت خودرو را ارتقا دهند.» حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد موحد افزود: «خودروهای جدیدی که از سوی سایپا تولید و روانه بازار می‌شوند، نشان از عزم مدیران این شرکت برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در کشور دارد.» وی ادامه داد: «به دلیل مزایا و فواید زیاد صنعت خودرو برای اقتصاد کشور باید این صنعت مورد توجه ویژه قرار گیرد و از همه کسانی که در این عرصه فعالیت دارند، حمایت شود.» نماینده کهگیلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از صنعت خودرو کشور گفت: «سیاست مجلس حمایت از صنعت خودرو است.» وی با بیان این‌که هر کشوری که صنعت خودرو دارد، باید از آن حمایت کند، افزود: «خودروسازی یک صنعت مادر است و موجب تقویت صنایع دیگر و اشتغال پایدار در کشور می‌شود.» نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: «باید از تولیدات داخلی حمایت شود تا بتوانیم در اقتصاد مقاومتی موفق عمل کنیم.» وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: «ما دارای قدرت و شرایط خاصی هستیم و باید به تولیدات داخلی به‌خصوص صنعت خودرو توجه ویژه‌ای داشته باشیم.» حجت‌الاسلام موحد تصریح کرد: «داخلی‌سازی صنعت خودرو یک ضرورت است و باید با تمام توان در جهت توسعه و اشتغال این صنعت گام برداشت.»

رشد تولید و افزایش تحویل خودرو به مشتریان
همان‌طور که در هفته پیش اعلام شد؛ گروه خودروسازی سایپا در سه‌ماه نخست سال ۱۴۰۰، با تولید ۱۱۰هزار و ۵۵۸ دستگاه خودرو، رشد 14.1 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کرد. سایپا در حالی توانسته است در مدت طی‌شده سال جاری این تعداد خودرو تولید کند که در مدت‌زمان مشابه سال گذشته، تعداد ۹۶هزار و ۹۲۵ دستگاه خودرو تولید کرده بود. این گروه همچنین در مدت طی‌شده سال جاری تعداد ۱۲۰هزار دستگاه خودرو را به مشتریان خود تحویل داده که نسبت به مدت‌ مشابه سال گذشته که ۹۳هزار دستگاه خودرو به مشتریان تحویل شده بود، رشد حدود ۳۰درصدی را نشان می‌دهد. درخشش و موفقیت گروه خودروسازی سایپا در زمینه تولید و تحویل خودرو به مشتریان با وجود مشکلات ناشی‌از تحریم‌ها و محدودیت‌ها در زمینه نقل‌وانتقال بانکی، افزایش نرخ ارز، مشکلات تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید و همچنین ادامه همه‌گیری بیماری کرونا به دست آمده که حاکی از همت، تلاش و برنامه‌ریزی این گروه برای رشد تولید ملی در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌هاست.

تخصیص و فاکتور شدن خودروهای سال 99
در سال گذشته تحویل خودروهای فروخته‌شده در سال 98 تا مهرماه سال 99 طول کشید که به‌منزله 7 ماه تاخیر در تحویل خودروها به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها بود. اما در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های مدون در حوزه تولید و فروش، به‌جز یک محصول؛ تمام خودروهای سال 99 تا خردادماه تخصیص یافته و فاکتور شده‌اند. مهم‌ترین دلیلی که باعث شد تاخیر در تحویل خودروها در سال 98 به اوج خود برسد و سال 99 هم ادامه پیدا کند، شرایط سخت و دشوار تحریم بود. اما گروه خودروسازی سایپا موفق شد خردادماه سال جاری به تمام تعهدات سال 99 خود عمل کند و تنها یک مدل خودرو باقی ‌مانده که آن هم به علت مشکلات موجود در رنگ‌آمیزی خودرو معوق شده است. تخصیص خودروهای سایپا روند رو به بهبودی در پیش گرفته و این گروه خودروسازی توانسته است برخی خودروهای تعهدشده خردادماه سال جاری مانند تیبا2 را به‌روز به مردم تحویل دهد که نشان‌دهنده برنامه‌ریزی موفق سایپا در تامین قطعات، تولید محصولات و عرضه خودروهاست. می‌توان گفت؛ شرایط ناشی از تحریم و تلاش برای بی‌اثر کردن این اقدام ظالمانه، منتج به دستاوردهایی در صنعت خودرو به‌ویژه گروه خودروسازی سایپا شد که به تولد سایپای نوین انجامید. زیرا از یک‌سو در زمان تحریم خودرو پراید از خط تولید خارج شد و از سوی دیگر، خودرو شاهین طراحی و عرضه شد و علاوه بر آن خودروهای کوییک اس و ساینا اس هم وارد بازار شدند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 0
    با ساختن یه خودروی جدید که نمی شه گفت صنعت خودروسازی در حال پیشرفت است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =