باتری

قطعی برق طی هفته‌های گذشته سبب گلایه مردم و البته تولیدکنندگان شده است. براساس پژوهش‌های انجام‌شده، قطعی برق در هر ساعت بیش از ۱۵۰میلیون‌تومان به‌واحدهای صنعتی زیان وارد می‌کند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،قطعی برق طی هفته‌های گذشته سبب گلایه مردم و البته تولیدکنندگان شده است. براساس پژوهش‌های انجام‌شده، قطعی برق در هر ساعت بیش از ۱۵۰میلیون‌تومان به‌واحدهای صنعتی زیان وارد می‌کند.
این مساله روی تولید بــــــاتری نیز اثرگذار بوده و ضمن وارد کــــــردن خسارت‌های مالی، سبب شده است در روند تولید و عرضه محصول به‌بــــــازار نیز اختلال ایجاد شود. برق یکی از اصلی‌ترین موارد در تولید باتری است و قطعی برق سبب پاره شده زنجیره تولید شده و این روند عرضه باتری به‌بازار را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
درهمین زمینه مهدی کامکار، دبیر انجمن تولیدکنندگان باتری کشور بااشاره به‌خسارت‌هایی که قطعی برق به‌صنعت باتری وارد می‌کند، به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «قطعی برق علاوه‌بر خسارت‌های مختلفی که به صنایع تولیدکننده باتری وارد می‌کند، منجر به‌توقف خطوط تولید مواداولیه سرب شده که عمده تولید آن‌ها با برق است.»
کامکار درادامه بااشاره به‌نقش اصلی سرب در تولید باتری تصریح می‌کند: «عرضه سرب که به‌عنوان ماده اولیه اصلی تولید باتری است، درهفته‌های اخیر کاهش یافته و این مساله به‌خودی خود تولید را تحت‌تاثیر قرار داده است.»
دبیر انجمن تولیدکنندگان باتری کشور همچنین قطعی برق را روی فرآیند شارژ آن تاثیرگذار می‌داند و تاکید می‌کند: «از طرفی فرآیند شارژ باتری به ۱۸ تا ۲۰ساعت زمان نیاز دارد که درصورت قطع برق این فرآیند نیاز به‌تکرار دارد. درعین حال تعهدات این تولیدکنندگان به‌بازار در پیک مصرف باتری خودرویی درشرایط موجود موجب خلف وعده از سوی آن‌ها شده است.»
وی با اشاره به‌وضعیت تولید باتری‌های یوپی‌اس می‌گوید: «در بخش تولید باتری‌های صنعتی و ups این موضوع خودنمایی بیش‌تری می‌کند و از طرفی با تکرار خاموشی‌ها، تقاضا برای این نوع باتری افزایش یــــــــافته و قطع برق نیز سرعت کار را کاهش داده و تولیدکنندگان نگران جریمــــــــه‌های ناشی از تاخیر در عمل به‌تعهداتشــــــان در قراردادهایشان با ارگان‌ها و نهادهای تولــــیدی هستند. بنابراین درخواست تولیدکنندگان باتری از وزارت نیرو در درجه نخست قطع نشدن برق در این صنعت و درصــــــــورت الزامی شدن، اطلاع‌رســــــانی کافی و مناسب است تا از خرابی مــــــواداولیه و دوباره‌کاری در روند تولید تا حد امکان جلوگیری شود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =