تسلا مدل اس

براساس پستی در وب‌سایت درایون استرالیا یک دستگاه تسلا مدل اس با استفاده از یک‌دست لنت‌ترمز موفق به‌پیمودن ۴۰۰ هزار کیلومتر (حدود ۲۵۰ هزار مایل) شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،براساس پستی در وب‌سایت درایون استرالیا یک دستگاه تسلا مدل اس با استفاده از یک‌دست لنت‌ترمز موفق به‌پیمودن ۴۰۰ هزار کیلومتر (حدود ۲۵۰ هزار مایل) شده است.
براساس این خبر نیگل رینارد، مالک یک دستگاه مدل اس 75D 2018 است که در یک کسب‌وکار حمل‌ونقل هوایی با همراهی لوئیس به‌عنوان سرمایه‌گذارش فعالیت می‌کند که در منطقه بایرون-بالینا قرار گرفته است.
همچنین این مالک تسلا مدعی است طی این مسافت نیازی به‌تغییر باتری نداشته و در کل هزینه‌های نگهداری از محصول تسلا بسیار پایین است. او پس از مشاهده یک مستند تلویزیونی با مضمون «پول کثیف؛ انتشار بالای نیتروژن‌اکسید» که درباره رسوایی دیزلی خودروسازان بود، تصمیم به‌خرید تسلا گرفت تا از این محصول تمام‌برقی در کسب‌وکار حمل‌ونقل هوایی‌اش استفاده کند. او از آگوست ۲۰۱۸ مالک تسلا به‌حساب می‌آید و طی این مدت رضایت کامل از خودرو داشته است.
اما نکته جالب درمورد این خودرو حس متفاوت رانندگی با آن است و این حس سبب شده است ۴۰۰ کیلومتری که او به‌صورت روزانه طی می‌کند، لذت‌بخش‌ باشد. او به مجله «دریون» گفت: «همین حالا هم خودرو من با باتری اولیه‌اش کار می‌کند. من مسافتی حدود ۳۷۹ کیلومتر را با یک‌ بار شارژ می‌پیمودم و حالا پیمایش با باتری تمام‌شارژ به ۳۴۳ کیلومتر رسیده که فکر مــــی‌کنم نشان می‌دهد تنها ۹ الی ۱۰ درصــــد از ظرفیت باتری کم شده باشد.»
رکورد او که توسط دریون مورد تایید قرار گرفته مشخص می‌کند که رینارد طی مدت سه‌سال صرفا پنج هزار دلار بابت سرویس‌ها و تعمیرات این خودرو هزینه کرده است. در ادامه این گزارش آمده است: باتوجه به‌مسیر وحشتناکی که من طی می‌کنم، لنت‌ها باید عمر کمتری داشته باشند. همچنین در بسیاری از شرایط ترمز خودکار خودش وارد مدار می‌شود.
اما با این وجود رکورد ۴۰۰ هزار کیلومــــــــتر با یک‌دست لنت‌ترمز را هیچ مکانیکی باور نمی‌کند. من فکر می‌کنم سیستم اتوپــــــایلوت (آپشن اختصاصی کمک‌راننـــــده پیشرفته تسلا) به‌من یاد داده که راننده حــــــرفه‌ای‌تری باشم. من افراد زیادی را دیده‌ام که حتی یک بار هم از این آپشن استفاده نکرده‌اند. اما بهتر است بگذارید در هر موقعیتی این سیستم مورد تست قرار بگیرد. وقتی در این حالت هستید و یک راننده دیوانه با خودرو چهارچرخ‌محرک سبقتی به‌سمت مخالف جاده می‌گیرد،‌ این سیستم هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و شما یــاد می‌گیرید که راننده خونسردتری باشید.
درپایان رینالد گفت: «این حس امنیت مثل پرواز کردن با جت مسافربری است. همچنین با این جت مستقیم به‌خانه می‌رسید و همیشه در دسترس شماست.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =