کد خبر: 235642
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

برای عملکرد بهتر خودروهای انژکتوری و افزایش ایمنی مدارهای برقی در این نوع سیستم سوخت‌رسانی، مهندسان از قطعات الکترونیکی متعددی در موتور استفاده کرده‌اند و خودروهای انژکتوری به‌دلیل نصب سیستم‌های الکترونیکی، هوشمند به‌شمار می‌روند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،برای عملکرد بهتر خودروهای انژکتوری و افزایش ایمنی مدارهای برقی در این نوع سیستم سوخت‌رسانی، مهندسان از قطعات الکترونیکی متعددی در موتور استفاده کرده‌اند و خودروهای انژکتوری به‌دلیل نصب سیستم‌های الکترونیکی، هوشمند به‌شمار می‌روند.
در این مدل خودروها از زمان باز کردن سوئیچ تا استارت زدن موتور، تمام سیستم‌ها بررسی شده و نتیجه کار از طریق چراغ‌های پشت‌پنل به‌راننده اعلام می‌شود. با این تفاصیل در مدل‌های انژکتوری از قطعه‌ای به‌نام رله‌دوبل استفاده شده است که وظیفه دارد برق بخش‌هایی مــــانند پمپ‌بنزین، سنسورها و... را تامین کند.
درعین حال شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به‌خودرو انژکتوری استارت زده باشید، اما خودرو روشن نشده باشد و به‌دنبال دلیل آن باشید. درپاسخ باید گفت که قبل از بررسی باتری، فیوز و ... به‌چراغ‌های هشدار پشت پنل دقت کنید. این درحالی است که درصورت خرابی رله‌دوبل، چراغ‌چک موتور روشن نخواهد شد.
اما خوشبختانه این قطعه طوری طراحی شده که به‌راحتی می‌توان آن را تعویض کرد و محل قرارگیری رله‌دوبل اغلب در کنار ECU یا بالای رادیاتور است و با باز کردن پیچ آن و کشیدن اهرم آزادکننده، می‌توان دسته‌سیم را جدا و آن را تعویض کرد. دقت داشته باشید درزمان تعویض، سوئیچ خودرو بسته باشد.
همچنین رله‌دوبل به‌شدت به‌آب حساس است و درعین حال عمر این قطعه از ‌سایر قطعات الکترونیکی خودرو بیش‌تر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =