کد خبر: 235830
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

یک نظرسنجی جدید از رانندگان بریتانیایی حاکی از آن است که بسیاری از آنان خواهان کاهش محدوده سرعت بزرگراه‌ها در روزهای بارانی و برفی هستند.

به گزارش «اخبار خودرو»،یک نظرسنجی جدید از رانندگان بریتانیایی حاکی از آن است که بسیاری از آنان خواهان کاهش محدوده سرعت بزرگراه‌ها در روزهای بارانی و برفی هستند. 72 درصد از شرکت‌کنندگان این نظرسنجی که تعدادشان دو هزار و 100 نفر بوده، اعلام کرده‌اند که مایل هستند حداکثر سرعت 113 کیلومتری در بزرگراه‌ها در شرایط جوی بارانی و برفی کاهش یابد.
به‌گزارش نشریه گاردین بیش از 75 درصد از شرکت‌کنندگان بر این باور بودند که تصویب چنین قانونی می‌تواند رانندگان را تشویق کند که با سرعت پایین‌تری برانند. همچنین 75 درصد از شرکت‌کنندگان بر این باور بودند که پایین آوردن محدوده سرعت می‌تواند به‌نجات جان افراد کمک کند و 66 درصد از آنان اعتقاد داشتند که چنین تمهیدی می‌تواند به‌دید بهتر هنگام رانندگی کمک کند. زیرا با سرعت پایین‌تر قطرات آب کمتری در اطراف ماشین‌ها به‌هوا پاشیده می‌شود. درپاسخ به‌این سوال که حداکثر سرعت هنگام رانندگی در روزهای بارانی چقدر باید باشد، حدود 33 درصد از شرکت‌کنندگان نظرسنجی سرعت 97 کیلومتر بر ساعت و 17 درصد سرعت 105 کیلومتر بر ســـاعت را به‌عنوان محدوده جدید اعلام کردند.
با توجه به‌این‌که در فرانسه نیز درشرایط بارانی محدوده سرعت 15 درصد کاهش پیدا می‌کند و از 130 کیلومتر به 110 کیلومتر برساعت می‌رسد، محدوده سرعت 97 کیلومتر برای روزهای بارانی و برفی می‌تواند محدوده معقولی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =