کد خبر: 235903
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۵
تسلا

یکی از کارکنان سابق تسلا در کارخانه فرمونت، به خاطر آن‌که به لحاظ نژادی متحمل تبعیض و سواستفاده شده بود ۱ میلیون دلار غرامت دریافت کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، ملوین بری کارمند تسلا مدعی شده که شرکتش نتوانسته در قبال بدرفتاری و بدزبانی‌های نژادپرستانه همکارانش با او واکنش درستی را از خود نشان دهد و مدعی شده که در گوشه و کنار این کارخانه دیوارنوشته‌ها و نگاره‌های طرفدار نازی‌ها دیده می‌شود.

آقای بری در سال ۲۰۱۵ کار خود را در کارخانه فورمونت تسلا آغاز کرد، اما زمانی که جلوی سوپروایزری که به او حرف‌های نژادپرستانه می‌زد در آمد، مجبور به پذیرفتن شیفت‌های کار طولانی‌تر و حمل بارهای سنگین‌تر شد.

چنان‌که نشریه دیترویت بیوریو نیز اظهار داشته این پرونده هم به لحاظ میزان غرامت و هم به خاطر انتشار جزئیاتش بسیار نادر است.

بیشتر مصالحات این‌چنینی پشت درهای بسته صورت می‌گیرد و عموم مردم از آن بی‌خبرند. اما این پرونده علنی شد و جنبه‌ای عمومی پیدا کرد زیرا وکلای مدافع بری مجبور شدند برای ستاندن حق موکل خود تسلا را به دادگاه بکشانند.

هرچند این نکته را باید در نظر داشت که بخش عمده‌ای از غرامت ۱.۰۲ میلیون که تسلا به کارمند سابق خود پرداخت کرده، صرف پرداخت به وکلای مدافع او شده و تنها ۲۶۶ هزار و ۲۷۵ دلار از کل این مبلغ به او تعلق می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =